הפרקליטות הגישה אתמול (יום ה') שלושה כתבי אישום נגד שישה תושבי לקיה שבנגב בגין מעורבותם בהפרות הסדר וההתפרעויות בדרום בחודש שעבר. אדם אלסאנע (19), סלימאן אלצענע (19), אנאס אלצאנע (19), בראא אלסאנע (18) ושני נערים בני 17 הואשמו בביצוע עבירות לפי חוק המאבק בטרור של יידוי או ירי של אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה והתפרעות.

לפי כתבי האישום, שהוגשו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע על ידי עו"ד אלכס דרנבוים מפרקליטות מחוז דרום, בלילה שבין 10 ל-11 במאי, הנאשמים, יחד עם אחרים, יידו מספר רב של אבנים לעבר כלי רכב שנסעו בצומת לקיה בכביש 6, עשרות מטרים בודדים מהם, "וזאת מתוך מניע אידאולוגי לאומני". המתפרעים פגעו בחלק מהמקרים בכלי הרכב.
עוד נכתב כי כלי הרכב שלעברם נזרקו האבנים נמלטו מהמקום, תוך שהם מבצעים פניית פרסה באמצע כביש 6 ונוסעים במהירות מהמקום, נגד כיוון התנועה. "המעשים שלהם בוצעו במסגרת גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, על רקע לאומני-גזעני, שהתרחשו במוקדים רבים ברחבי המדינה", נכתב. הפרות הסדר התרחשו במקביל למבצע "שומר החומות" נגד חמאס ברצועת עזה. הנאשמים והמתפרעים האחרים חדלו ממעשיהם רק לאחר שהגיעו למקום כוחות משטרה, אז התפזרו המתקהלים.
2 צפייה בגלריה
מהומות בשגב שלום
מהומות בשגב שלום
השישה הואשמו הואשמו בביצוע עבירות לפי חוק המאבק בטרור. מהומות בדרום, בחודש שעבר
במהלך ההתפרעויות בדרום הוצתו רכביהם של כמה נהגים על ידי מתפרעים. המשטרה בשיתוף שב"כ חקרו ועצרו חשודים רבים במעורבות בניסיונות הלינץ', אך אף אחד מהמעצרים לא הוליד כתב אישום. המשטרה ושב"כ עדיין חוקרים שורה של ניסיונות לינץ' שאירעו בדרום ובאחד התיקים החמורים אף חלה התקדמות משמעותית, אך על ההתפתחות האחרונה חל צו איסור פרסום.
בכתבי האישום תואר סיפורה של יעל (שם בדוי), שרכבה נשרף על ידי מתפרעים וניצלה בזכות נהג משאית בדואי שסייע לה. הסיפור הובא כחלק מהרקע לאירועים המיוחסים לנאשמים, אך הם לא היו מעורבים בו ישירות ולא הואשמו בניסיון הלינץ'.
2 צפייה בגלריה
המשטרה ושב"כ עדיין חוקרים שורה של ניסיונות לינץ'. מתפרעים בדרום, בחודש שעבר
המשטרה ושב"כ עדיין חוקרים שורה של ניסיונות לינץ'. מתפרעים בדרום, בחודש שעבר
המשטרה ושב"כ עדיין חוקרים שורה של ניסיונות לינץ'. מתפרעים בדרום, בחודש שעבר
לאחר המקרה סיפרה יעל על ניסיון הלינץ' שעברה. היא סיפרה כי הצליחה לחלוף על פני חלק מהמתפרעים בכביש 31, אבל אז נקלעה להתקהלות נוספת של מתפרעים. "בירידה לכביש 6, כשאני בטוחה שזה חלף, פתאום מחסום ענקי מלא אש. אחד הנערים קלט שאני יהודייה והתחיל לצרוח 'יהודייה! יהודייה!'. כולם באו והוא לקח אבן ודפק אותה בשמשה. זה נתן את האות לכ-60 איש לזרוק אבנים וכל הזגוגיות התנפצו. פתאום אני מרגישה מישהו מושך אותי החוצה. הוא אמר 'הלך האוטו, בואי לפה' ולקח אותי איתו לאחור, ואנחנו בורחים, רצים למשאית", סיפרה יעל.
"הוא הכניס אותי למשאית ונסע רוורס", הוסיפה יעל. "כשקלטו אותו רצו אחרי המשאית, בא רכב לאגף אותו מאחור. הוא נסע ברוורס ואני מדברת עם המשטרה. אמרתי להם 'אתם חייבים לקחת אותי, תיכף הורגים אותי, אתם לא יכולים להשאיר אותי לבד'. הוא נסע רוורס איזה שני ק"מ עד תחנת דלק ואז הגיעה ניידת. הגעתי למשטרת העיירות והבנתי שאנחנו לבד, השוטרים בתחנה היו מיואשים. אומרים 'אין לנו שליטה על השטח', סיפרו שתחנת תל שבע נשרפה. הבנתי שאם ההמונים יחליטו לטפס על תחנת המשטרה, הם מפרקים אותה ואת כל מי שהיה שם".
פורסם לראשונה: 21:22, 10.06.21