שתף קטע נבחר

האב הגרוש ניצח: הבן לא יעבור בית ספר

האם התנגדה להשארת בן 6 בבית הספר הדמוקרטי שבו למד בגן, אבל השופטת קבעה שעל רקע מצבו נפשי – מוטב שיישאר במסגרת המוכרת לו

בית המשפט למשפחה קיבל לאחרונה בקשה של אב גרוש להשאיר את בנו בבית הספר הדמוקרטי שבו לומד, ודחה את האם שביקשה להעביר אותו לבית ספר ציבורי. השופטת רותם קודלר עיאש קיבלה את עמדת האב שלפיה ברקע מצבו הרגשי של הקטין, המתמודד עם פרידת ההורים, רצוי שיישאר במסגרת המוכרת לו בקרבת אחותו הגדולה.

 

ההורים נפרדו ב-2019 ומאז אינם מתגוררים יחד. הבן בן ה-6 עולה לכיתה א' בשנת הלימודים הבאה והאב ביקש לרשום אותו ללימודים בבית הספר הדמוקרטי בעיר שבו הוא לומד כיום במסגרת של גן, ובו לומדת גם אחותו הבכורה. האם התנגדה לבקשה וטענה שיש לרשום אותו לבית ספר ציבורי בעיר.

 

האב טען במסגרת בקשתו כי הקטין מטופל לאחרונה על ידי עובדת סוציאלית לאור מצבו הנפשי הרגיש הנובע מפרידת ההורים ולכן מוטב שיישאר במסגרת שמוכרת לו ושהינה תומכת ומכילה. לדבריו בית הספר הדמוקרטי הוא מרכז קהילתי שמרכז גם פעילויות חברתיות מעבר ללימודיות, ויתרונותיו הובילו את הצדדים לרשום את שני ילדיהם למסגרת זו.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

לבסוף ציין כי הוא מוכן לשאת לבדו בתשלום שכר הלימוד בבית הספר ואף טען כי האם מבינה עד כמה חשוב לו שהילדים ילמדו בבית ספר זה ורק בשל כך מתנגדת לבקשה.

 

האם טענה מנגד שבעיר יש בית ספר ציבורי איכותי ובמימון משרד החינוך, וכי המחלוקת בין הצדדים היא מהותית ונוגעת גם לחינוך הבת הבכורה, אשר גם אותה יש להעביר לחינוך בבית ספר ציבורי.

 

לדבריה רצונו של האב שהילדים ילמדו בבית הספר הפרטי לא בא מדאגה לרווחתם כי אם מדאגה למעמדו ולסטטוס שלו בעיר, בכך שילדיו יתחנכו במוסדות פרטיים השייכים ל"אליטה" בעיר. היא סיכמה שטובת הילדים ללמוד בבית ספר ציבורי שמקנה יכולות לימוד, משמעת, כישורי חיים ועוד, בניגוד לבית הספר הדמוקרטי שם החינוך הוא לבחירתו של הילד בלבד.

 

אבל השופטת קודלר עיאש קיבלה את בקשתו של האב וקבעה כי הקטין ילמד בכיתה א' בבית הספר הדמוקרטי. היא ציינה כי למעשה האב מבקש שהקטין ימשיך באותה המסגרת החינוכית בה הוא לומד כיום בגן, ויירשם ללימודים בשנה הבאה בכיתה א' בבית הספק הדמוקרטי.

 

היא קיבלה את טענת האב כי על רקע מצבו הרגשי של הקטין שמתמודד עם פרידת הוריו והשינויים שחווה בחייו לאור זאת, יש למנוע ממנו טלטלה נוספת ומוטב שהוא ימשיך ללמוד במסגרת החינוכית המוכרת לו, עם אותו צוות חינוכי, יחד עם אחותו הבכורה.

 

יחד עם זאת קבעה שופטת כי ככל והאם תמשיך לעמוד על התנגדותה ללימוד בבית הספר הדמוקרטי ביכולה להגיש בקשה מתאימה לקראת שנת הלימודים הבאה, בצירוף תסקיר עובדת סוציאלית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים