עבד אל-עזיז עמראני בן ה-21 מהפזורה הבדואית, הואשם אתמול בהשתתפות בניסיון לינץ' בנהג כלי רכב בכביש 25 במהלך הפרעות בנגב, ובעבירות נוספות בהן מעשה טרור, נזק לרכב ממניע גזעני. את התקיפה ביצע תוך שהפר את מעצר הבית שריצה בבית אביו, שבו היה נתון בשל עבירת שוד קודמת.
2 צפייה בגלריה
מהומות בשגב שלום
מהומות בשגב שלום
פרעות באזור שגב שלום, מאי השנה
לפי האישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, העבירות המיוחסות לעמראני הן מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, היזק במזיד לרכב ממניע גזעני ועבירות נוספות, לצד מעורבות בניסיון הלינץ' בנהג שאותו תקף וקרא: "תשחטו אותו, יהודי כלב".
בחודש נובמבר 2020 שחרר בית המשפט המחוזי את עמראני, שנאשם בשוד בנסיבות מחמירות. לפי כתב אישום זה, הוא שדד חנות בבאר שבע ואיים לדקור את העובד במקום. הוא נעצר והודה, והפרקליטות ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים. אז הוא נשלח לשירות מבחן, אשר המליץ על מעצר בית. הפרקליטות התנגדה, אך בית המשפט כאמור שחרר אותו למעצר בית - אצל אביו, שלו 21 ילדים. בדיון שבו שוחרר הבן אמר האב: ""אני מאוד מופתע ומאוכזב ממנו, ומגנה את המעשה".

אלא שעמראני הפר את מעצר הבית והשתתף בפרעות בנגב. בכתב האישום הנוכחי תואר כי "הנאשם הגיע לכניסה לשגב שלום על כביש 25 בעודו רעול פנים, והשתתף בהפרות סדר שאירעו עם תחילת מבצע 'שומר החומות'. ההתפרעויות התפשטו בכל הארץ וכללו יידויי אבנים לעבר אנשים וכלי רכב בעלי חזות יהודית, לעבר כוחות משטרה וביטחון, והבערת צמיגים. הכול על רקע לאומני. עמראני הגיע עם מקלע כדי ליידות אבנים נגד יהודים, ועשה זאת בכל לילה לעבר מכוניות וניידות משטרה במהלך נסיעתן".
עוד תואר כי באחד הערבים נסע נהג יהודי בכביש 31, שאותו הפנתה המשטרה לכביש 25 בשל ההתפרעויות. הוא נעצר בעקבות חסימות של מתפרעים, אך שוחח איתם בערבית והם אפשרו לו להתקדם. לאחר מכן הוא עוכב על ידי הנאשם ומתפרעים נוספים.
אחד המתפרעים צעק כי מדובר ביהודי - ואז והוא הוצא מהרכב והוטח על הכביש, בעוד שהנהג צועק להם שהוא ערבי כדי שיחוסו עליו, אך ללא הואיל. ההמון התנפל עליו, היכה אותו באגרופים ואבנים בראשו, גבו וצלעותיו, והרכב שלו נופץ.
2 צפייה בגלריה
פעילות המשטרה בעקבות ההתפרעויות בשגב שלום
פעילות המשטרה בעקבות ההתפרעויות בשגב שלום
התפרעויות בשגב שלום, כוחות משטרה בזירה
(צילום: דוברות המשטרה)
עוד עולה כי הנאשם בעט בנהג בראשו וצעק "תשחטו אותו, יהודי כלב". כוחות משטרה נאלצו לחלץ משם את הנהג בעודם משתמשים ברימוני הלם.
"הנאשם ניסה לגרום למתלונן חבלה חמורה תוך שימוש באבנים ואלות, והכול מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי במטרה לעורר פחד או בהלה בציבור", נכתב בכתב האישום שהוגש על ידי הפרקליטה עו"ד רננה לוי, "במעשה היה סיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם ובבטיחות הציבור".
הפרקליטות הגישה כתב אישום גם נגד בן דוד של הנאשם, יוסף עמראני (23) בגין יידויי אבנים והתפרעות. לפי האישום, בן הדוד ביקש מהנאשם להכין לו מקלע, וגם הוא יידה אבנים ואפילו פגע בניידת משטרה.