הוכרזו הזוכים בפרס אקו"ם לשנת 2020: אחרי שטקס פרסי אקו"ם לא התקיים בשנה שעברה בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, החליטה האגודה לחלק השנה את פרסי השנה שעברה.
בקטגוריית שיר השנה זכה "מסיבה" של הזמרת יסמין מועלם שביצעה את הלהיט, כתבה והלחינה אותו לצידו של אייל דוידי. הפרס ייזכה את שניהם ב-15 אלף שקלים. בתואר אלבום השנה זכה "עלייתו ונפילתו של שם טוב האבי", שהוציא תמיר בר עם רביד פלוטניק וישי סוויסה. גם הם יתחלקו בפרס של 15 אלף שקלים.
2 צפייה בגלריה
חנן בן ארי
חנן בן ארי
חנן בן ארי
(צילום: רז גרוס)
בתואר מחבר השנה זכה הזמר והיוצר חנן בן ארי. "המילים שלו רצות למרחקים ארוכים, לא נשענות על טרנדים או על אופנות חולפות. המילים של חנן כאן כדי להישאר", נכתב בנימוקי הוועדה שכללה את השופטים יזהר אשדות, דני רובס, דורון מדלי, לבנת בן חמו ונועם חורב. בן ארי גם קטף את תואר השיר המושמע ביותר לשנת 2020, עם הלהיט "אם תרצי".
בתואר מלחין השנה זכה הזמר עדן חסון. בנימוקי הוועדה נכתב עליו כי הוא "מצליח להיות האמן הצעיר המשמעותי ביותר בישראל". בן ארי וחסון זכו כל אחד בפרס של 15 אלף שקלים.
פרס מפעל חיים הוענק השנה ליוצרות אתי אנקרי ומירית שם אור. על הראשונה נכתב כי "מאז ומתמיד הייתה ציפור נדירה בנוף המוזיקה הישראלית". על שם אור נכתב כי הפרס מוענק על "תרומתה לעושרה, לכוחה, לחיוניותה של התרבות הישראלית בכלל ולמוזיקה בפרט". שתיהן זכו כל אחת בנפרד בפרס של 35 אלף שקלים. גם המוזיקאי והמלחין גרי אקשטיין זכה לכבוד על "תרומתו ליצירה ולתרבות הישראלית", פרס השווה 20 אלף שקלים.
2 צפייה בגלריה
פרס מפעל חיים לאתי אנקרי
פרס מפעל חיים לאתי אנקרי
פרס מפעל חיים לאתי אנקרי
(צילום: ירון ברנר)
דירקטוריון אקו"ם העניק פרס לדלית עופר, שניהלה את תחנת הרדיו גלגל"צ, על "פועלה לקידום ושימור הזמר העברי ויוצריו". גם יורם רותם, שמשמש בתפקיד עורך המוזיקה הראשי בגלי צה"ל, קיבל פרס זהה בתואר ובכסף.
פרסים נוספים, שיחולקו בטקס שיתקיים ב-24 באוגוסט בסינמה סיטי גלילות, יוענקו לזמרת נגה ארז על תואר "תגלית השנה" והמעבד ג'וני גולדשטיין שזכה בתואר "מעבד השנה". בדומה לזוכים אחרים גם הם יקבלו 15 אלף שקלים כל אחד. גם "קרן נכט" תקבל פרס מיוחד על "תרומתה הרבה לקידום המוזיקה והיוצרים בישראל".