נערה בת 13, בריאה וללא מחלות רקע, מאושפזת בבית החולים שערי צדק בירושלים במצב קשה אחרי שחלתה בקורונה. לטענת רופאיה, מדובר במקרה נדיר שבו נערה בגיל צעיר כל כך, בריאה לחלוטין, מתמודדת עם המחלה באופן זה.
קראו עוד:
על פי נתוני משרד הבריאות, מדובר בנערה היחידה בישראל בגיל זה המאושפזת במצב קשה עם קורונה. לדברי אחותה, הוריה רצו לחסן אותה אך ההליך התעכב עד שבסופו של דבר היא נדבקה.
2 צפייה בגלריה
ביה"ח שערי צדק
ביה"ח שערי צדק
ביה"ח שערי צדק. בת 13 מאושפזת במצב קשה
"זהו מקרה קורונה שאנחנו רואים בקרב מבוגרים", מסביר פרופ' יחיאל שלזינגר, מנהל בית החולים לילדים בשערי צדק ומומחה למחלות זיהומיות, "אלא שהפעם מדובר בבת 13, בריאה לחלוטין ושאינה מחוסנת. משפחתה הייתה מאומתת לפני מספר חודשים והיא הגיעה אלינו ביום שישי לאחר שבוע של מחלה. היא נדבקה יום לפני כן, ומה שעורר את העניין מבחינתי זה שהיא באה עם בעיה נשימתית בולטת. טיפלנו בה בכל ארסנל התרופות נגד קורונה. היא לא נזקקה להנשמה מלאכותית אלא למתן חמצן בריכוזים גבוהים. הנערה נמצאת בטיפול נמרץ משום שיש פוטנציאל הידרדרות. למיטב ידיעתי, זהו המקרה הראשון של קורונה מאוד קשה בילד בריא שמגיע לטיפול נמרץ".
2 צפייה בגלריה
פרופ' יחיאל שלזינגר
פרופ' יחיאל שלזינגר
פרופ' יחיאל שלזינגר. "זהו המקרה הראשון של קורונה מאוד קשה בילד בריא שמגיע לטיפול נמרץ"
(צילום: דוברות שערי צדק)
אחותה של הנערה מספרת: "היינו באילת וחזרנו מחופשה לפני יותר משבוע. הבדיקה הראשונה של כולם יצאה שלילית. לקראת סוף השבוע שעבר אחותי התחילה להרגיש לא טוב ויצאה חיובית בבדיקה נוספת. במשך הזמן היא חוותה קושי רציני בנשימה והחום לא הפסיק לרדת. בימים האחרונים מצבה התייצב אך היא עדיין זקוקה למכשיר חמצן. היא ילדה בריאה לחלוטין, ובהחלט הייתה לנו כוונה לחסן אותה. ההורים שלי מחוסנים ושני האחים הגדולים גם, אבל הצעירים יותר לא הספיקו".