גולשים שנכנסו לאחרונה לאתר משרד הבריאות צחקו כשגילו שהאתר "מתיר" נסיעה למדינות האויב הגדולות ביותר של ישראל - בזמן שהחוק, כמובן, אוסר זאת. בין היתר, מדובר על מדינות כמו איראן, סוריה, לבנון, עיראק, סעודיה ותימן - שהאתר אף מציין כי החוזרים מהן נדרשים לשהות בבידוד.
1 צפייה בגלריה
מדינות אויב מופיעות בהנחיות לטיסות של אתר משרד הבריאות
מדינות אויב מופיעות בהנחיות לטיסות של אתר משרד הבריאות
ההנחיות באתר משרד הבריאות
"הנסיעה ליעד זה מותרת", נכתב באתר המשרד על עיראק, איראן, סעודיה, סוריה ולבנון, ואף צוין כי "הנכנסים מיעד זה, כולל מחוסנים ומחלימים, מחויבים בבידוד מלא".
לרוב, גולשים נכנסים לדף "תעופה בזמן קורונה" באתר משרד הבריאות כדי לברר סטטוס של מדינות לצורך טיסה אליהן בתקופת המגפה. "זה די משעשע שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה", מספר אלכס, ישראלי שהתעניין בנסיעה לחו"ל והופתע לגלות שעל פי אתר משרד הבריאות, גם לגדולות שבאויבות ישראל ניתן לטוס. "הרי מישהו עשה את זה כמו רובוט, וכשראיתי את זה פשוט צחקתי".
"זה גם הופיע בעמוד הראשון ומאוד בולט, כאילו אף אחד לא שם לב לזה", הוסיף. "מישהו הרי הזין את הנתונים האלה, וזו לא מדינה שאנחנו לא מכירים שיכול להיות שאין איתה יחסים דיפלומטיים. מדובר פה על סוריה, לבנון, איראן ועיראק – שידוע לכולם שאין איתן יחסים, ויש גם חוק שאסור לנסוע לשם, לא משנה מה".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות אחראי על המלצות בריאותיות. הוא לא עוסק בהמלצות בעניין ביטחון. בנושא זה ניתן לפנות למשרד החוץ או המל"ל".