נערה בת 17 מרהט נפצעה באורח בינוני מירי הלילה (בין רביעי לחמישי) בשכונה 8 ברהט. הרקע: סכסוך בין פלגים יריבים בתוך משפחתה המורחבת, שכבר הוביל למקרי ירי רבים נוספים. היא אושפזה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, שם סיפרה כי זו לא הפעם הראשונה שהיא חווה ירי על ביתה. "אין לי אמונה במשטרה", אמרה. "אני לא רוצה שהם יבואו לחקור אותי. אין לי ביטחון".
אביה נאיף הסביר כי לפני כמה ימים היה ירי נוסף על ביתם. "הבנות שלי תפסו את היורה מהגרון וסחבו אותו עד שיצא החוצה", אמר. "ירו עלינו. אני לא רוצה שיקרה משהו לבנות, אז שמתי אותן אצל משפחה אחרת ואמרתי שאני אשאר בלילה. מאוחר יותר הלכתי למשטרה, והחוקרת אמרה 'מה אתם משקרים עלי?'. היא אומרת לנו אתם שקרנים".
1 צפייה בגלריה
הנערה שנורתה ברהט לצד אביה בבית חולים סורוקה
הנערה שנורתה ברהט לצד אביה בבית חולים סורוקה
"המשטרה לא יכולה להגן על נערה בת 17?". האב ובתו בבית החולים סורוקה
(צילום: רועי עידן)
לדברי נאיף, מקרי הירי הרבים פוגעים במיוחד בילדים הקטנים. "הילדים שלי התחילו להשתין על עצמם", אמר. "הם לא יוצאים עכשיו מטר מהבית, כולם בתוך החדר, ארבע על ארבע. הם לא יוצאים לבית הספר. היה לי בן חייל שהגן על המדינה, וזה מה שקורה".
סלימאן אבו מדיגם, אחיה של הצעירה שנפצעה, אמר בכעס כי "המשטרה לא יכולה להגן על נערה בת 17? אני בשוק. לפני כמה ימים היא הגישה תלונה אבל לא התייחסו אליה". הוא הזהיר: "תהיה נקמת דמים. בחור שנפצע זה בחור אחד, ילדה שנפצעת זה ארבעה גברים. זה החוק הבדואי. האחים שלי לא הולכים לבית הספר כי הם מותקפים".
פראמדיק מד"א עומר ביטון סיפר כי "הפצועה הובאה ברכב פרטי לתחנת מד"א כשהיא סובלת מפצע ירי בגפיים. הענקנו לה טיפול רפואי שכולל חבישה ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותה להמשך טיפול בבית החולים כשמצבה יציב".
המשטרה, שעדכנה על פציעתה של הנערה רק בשעות הבוקר, מסרה בתגובה לטענות המשפחה: "עם קבלת הדיווח על המקרה, המשטרה פתחה בחקירה ונעצרו שני חשודים במעורבות במעשה - שלפי החשד אירע על רקע סכסוך משפחתי בין פלגים". לפי המשטרה, "במסגרת הסכסוך הממושך הוגשו השנה שלושה כתבי אישום בגין עבירות אלימות. לצד פעולות השיטור במקום, כדי להיאבק בנגע האלימות במגזר הערבי דרוש טיפול רב מערכתי ושינוי שורשי עמוק מעבר לאכיפה המשטרתית".
המשטרה הוסיפה גם כי "משטרת ישראל ממשיכה במאבק הנחוש והבלתי מתפשר נגד עבירות האלימות והנשק ביישובי החברה הערבית ובכל מקום אחר, הכל בכדי לשמור על שלום הציבור וביטחונו".