קרוב ל-150 מפגינים הגיעו הערב (שבת) לרחבת מוזיאון תל אביב לאירוע הזדהות ותמיכה בנפגעי אלימות מינית בקהילה הגאה לאור העדויות שנחשפו לאחרונה על איתי פנקס-ארד וגל אוחובסקי. "הגיעה העת שבה נתמודד כקהילה עם תופעת הפגיעות המיניות שהושתקו במשך שנים", אמרו מארגני המחאה.
עומרי פיינשטיין, מקים מיזם "תורנו" לשיתוף עדויות על פגיעה שארגן את האירוע, אמר כי "אנו עדים למהפכה שמתרחשת בימים אלה בקהילה הגאה. מהפכה שבסופה נהיה מודעים יותר, רגישים יותר ובטוחים יותר. הקהילה הגאה שוברת את קשר השתיקה ואת מחסום הבושה ואומרת בצורה ברורה וחד משמעית - לא לאלימות מינית".
2 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה למען נפגעי תקיפה מינית
הפגנת תמיכה למען נפגעי תקיפה מינית
(צילום: יריב כץ)
2 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה למען נפגעי תקיפה מינית
הפגנת תמיכה למען נפגעי תקיפה מינית
(צילום: אורי דוידוביץ)
הפעיל החברתי לי קרליך הוסיף כי "מה שנחשף השבוע הוא שאנשים בעלי כוח בקהילה הגאה ניצלו אותו כדי לפגוע מינית בנוער להט"ב או כדי לתקוף מינית חברים בקהילה. למרות ניסיונות להט"בופובים לצייר מקרים של פגיעות מיניות כנורמה וכדבר מקובל ולגיטימי בקהילה, אנחנו אומרים בקול ברור שאנחנו מגנים את המעשים הללו, מוקיעים את האנשים הללו וקוראים לכל אדם שנפגע לבוא ולספר ללא חשש. חברי הקהילה הגאה כולה מגויסים ליצירת מרחב בטוח ללא הטרדות ופגיעות מיניות".
סגנית ראש העיר תל אביב חן אריאלי, לשעבר יו"ר אגודת הלהט"ב, אמרה למשתתפים: "אלימות מינית היא אלימות מינית. היא מתקיימת גם בתוכנו בכל גיל ואנחנו נוקיע אותה. אנחנו חייבות לדבר על זה ולאפשר לאנשים להתלונן בלי פחד. לחזק, ולעטוף בהגנה את מי שבאומץ ליבם הביאו לנקודת מפנה אדירה בהיסטוריה של הקהילה שלנו". גם נורית שיין, יו"ר האגודה המכהנת, הוסיפה כי "הגיע הזמן שאנחנו כקהילה חזקה וגאה נדבר על דברים שרחשו מתחת לפני השטח ונאיר עליהם זרקור של אמת. יחד אנחנו עומדים עם הנפגעים והנפגעות ואומרים: אנחנו איתכם. מאמינות ומאמינים לכם, אנחנו שומעות אתכן, אנחנו רואות את הכאב והנזק שנגרם לכם. בימים האלו אנחנו מאירים ומאירות את החושך ואומרים בקול גדול - לא עוד".