כוחות משטרה, מג"ב ואנשי המנהל האזרחי הגיעו הבוקר (רביעי) אל המאחז הבלתי חוקי גאולת ציון שבבנימין, שבו מתגוררות שתי משפחות וקבוצת צעירים. קבוצה של כ-20 רעולי פנים הגיעה לגבעה סמוכה והחלה ליידות אבנים על הכוחות, שנתקלו גם בהתנגדות של תושבי המקום.
בתיעוד מהמקום נראו גם שוטרים שדוחפים נערות שניסו למנוע את הפינוי. לא היו נפגעים בקרב השוטרים, אך נגרם נזק לאחת המכוניות במקום. לאחר הפינוי של גאולת ציון המשיכו הכוחות למאחז רמת מגרון שבו מתגוררות שתי משפחות נוספות עם צעירים. כתוצאה מהעימותים נעצרו חמישה צעירים בחשד לתקיפת שוטרים וארבע מכוניות ניזוקו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפינוי מאחז בלתי חוקי בבנימין
תיעוד מפינוי מאחז בלתי חוקי בבנימין
כוחות הביטחון מפנים את המאחז
(צילום: TPS)
גאולת ציון הוא אחד המאחזים הידועים ביהודה ושומרון, ואחד התושבים הבולטים בו הוא עמישב מלט, שמתגורר עם אשתו וילדיו כבר שנים רבות באזור ועוסק בחקלאות. מעת לעת מגיעים כוחות הביטחון לאזור ומפנים את המאחז, ובמקום התרחשו בעבר לא מעט עימותים במהלך פינוי המבנים הלא-חוקיים. ברוב המקרים, שעות בודדות לאחר הפינוי ועזיבת הכוחות שבים הצעירים לגבעה ובונים אותה מחדש.
מאז הסאגה סביב המאחז אביתר חידדו במשרד הביטחון את הנהלים, וכדי לא להגיע למצב דומה העיסוק בפינוי גבעות ומאחזים הפך לתכוף יותר. עורך הדין נתי רום, שהגיע למאחז, טען שהשוטרים פעלו באלימות: "מדיניות האכיפה של מדינת ישראל לא ברורה לי", אמר רום. "כשיש אלפי מבנים פלסטיניים לא חוקיים, הורסים כאן בית כנסת ובתים של שתי משפחות. בושה". גם ח"כ איתמר בן גביר מהציונות הדתית תקף את ההחלטה לפנות את הגבעה ואמר: "ממשלת בנט-עבאס הורסים את בתי משפחות שבאו ליישב את הארץ ולהגן עליה מפני פורעים, ובאותו הזמן יושבים ודנים על הסדרת חשמל בחוק למבנים בלתי חוקיים בנגב".