מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מכונת קפה Power Matic-Ccino-9000 של CECOTEC. מחיר: כ-3,500 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כמעט כל אדם שאוהב קפה, רכש או שוקל לרכוש מכונת אספרסו לביתו. רוב האנשים בוחרים במכונה הפשוטה, זו שמגיעה עם קפסולות ומוציאה אספרסו, מקסימום אספרסו ארוך. מכונת הקפה של CECOTEC עושה הרבה יותר, אבל האם היא שווה את תג המחיר הגבוה? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מכונת קפה Power Matic-Ccino-9000 של CECOTEC
מכונת קפה Power Matic-Ccino-9000 של CECOTEC
מכונת קפה Power Matic-Ccino-9000 של CECOTEC
(צילום: יח"צ)
המכונה האוטומטית להכנת קפה מגיעה עם מיכל לחלב המתחבר אליה. המכונה גדולה ותופסת מקום נכבד על השיש. היא עובדת רק על פולי קפה, כך שתצטרכו לקנות כאלו. לפולי קפה יש יתרונות וחסרונות. היתרונות הם כמובן איכות הקפה וליצרני המכונה חשוב להדגיש יתרון נוסף - המחיר. מחיר של כוס אחת מפולי קפה נמוכה משמעותית מכוס מקפסולה. החסרונות הן שיש פחות אפשרות לגיוון, כלומר אי אפשר להכין כוס אחת מקפה מסוים ואחרת מקפה אחר, אלא אם תמלאו פולים בכמות של כוס אחת, דבר שלא ממש אפשרי.

חיסרון נוסף הוא קלות השימוש. לא רק דוחפים קפסולה, אלא צריך למלא את משטח הפולים. קלות השימוש באה לידי ביטוי אפילו יותר בהפעלת המכונה. מכונות הקפסולות מתחממות מהר מאוד ויש לך כוס קפה צ'יק צ'ק, כאשר את המכונות הגדולות צריך להדליק ולוקח להן יותר זמן להגיע לטמפרטורה הרצויה. מצד שני, דווקא הפאוור מאטיק נותנת פה פייט בכך שהיא מצליחה לשמור על הטמפרטורה היעילה למשך זמן רב. כלומר, אחרי ההדלקה הראשונית המכונה תישאר מוכנה לשימוש לזמן רב יותר ממכונות דומות אחרות.
כמו מכונות קפה דומות, גם הפאוור מאטיק מאפשרת הכנת סוגי קפה שונים כאשר המבחר פה גדול במיוחד, עם 20 אפשרויות בסיס, בהן: קפוצ'ינו, לאטה, לאטה מקיאטו, ריסטרטו, לונגו. בנוסף לבסיסיות יש מגוון גדול הכולל אפשרויות מטורפות כמו קפה עם רום. כל האפשרויות מופיעות על צג גדול למדי עם כיתוב קריא והסברים ברורים. כאשר המכונה מכינה את סוג הקפה שנבחר, גרפיקה חביבה מציגה את סדר הפעולות שמתרחש.
המכונה מגיעה עם ספר מתכונים, אבל הדברים הבסיסיים קלים מאוד להכנה. בוחרים, לוחצים - ויש. האספרסו יוצא עם קרמה ראויה, כך שלחץ המכונה, 19 bar, טוב בהחלט, והקצף שהמכונה עושה טוב להפליא, כאשר בדרך כלל במכונות בהן החלב מחובר ויוצא יחד עם הקפה, הקצף אוורירי, ופה הוא היה יציב ונאה.

קפה בהזמנה אישית

בנוסף, יש אפשרות להתאמה אישית של כמות הקפה שתצא, טמפרטורת המים, טחינת הפולים, הקצפת החלב והאם תרצו את החלב לפני או אחרי הקפה. כלומר, אם תרצו הפוך עם יותר קפה, טחינה עבה יותר של הפולים וקצף קל, בעזרת מסך מגע פשוט וברור תצליחו לכוון לכם. ישנה גם אפשרות לסמן כיוונון כזה תחת שם כלשהו, ובכל פעם שתלחצו על השם ייצא הקפה לפי מה שבחרתם. עשרה פרופילים אישיים ניתן לשמור כך. מגניב מאוד לשתות בבוקר את ה"אסי".
כמו מכונות לא מעטות מהסוג הזה שמכין המון סוגי קפה, גם פה הפלסטיקה מרגישה מעט זולה. הדלת שמסתירה את מיכל המים למשל, מרגישה כאילו עלולה להיתלש. הגיוני שמכיוון שהמכשיר כה יקר הורידו עלויות היכן שאפשר, ועם זאת יש ניגוד בין איכות הקפה שרוצים לתחושה שהמכונה מעבירה.
חוץ מזה, המכניקה של הארגון במכונה מעצבנת גם בניקוי מיכל שאריות הקפה ומיכל המים. שניהם, כאשר הם מתמלאים, קשה מאוד להוציא אותם בלי לשפוך וללכלך את כל האזור. תאמרו, תוציא לפני שהם מלאים, אבל אף אחד לא זוכר לרוקן לפני שהמכונה מודיעה לו כשצריך, וכשזו מודיעה, כאמור, העסק מעצבן.
בראש המכונה ישנה פלטה חמה השומרת את כוסות הקפה שתשימו שם חמימות, ומקבלים עם המכונה גם יחידות גומי רזרביות ומברשת לניקוי המכונה. כל אלו אלמנטים שבהחלט מוסיפים לתחושת המקצועיות של המכונה, ובמחיר של כ-3,500 שקל, כדאי מאוד להרגיש שרכשתם משהו מקצועי.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.