תושב טייבה בן 25 נעצר בחשד שירה הלילה לעבר שלושה מקומות בטייבה, ובמהלך הימלטות פראית מהמשטרה ירה באזור טירה לעבר אוטובוס של חברת "קווים" שחסם את דרכו ופגע בו שלושה כדורים. לאוטובוס נגרם נזק והנהג סיפר היום (חמישי) ל-ynet: "חסמה אותי טיוטה שחורה, ופתאום הנהג רעול הפנים הסתכל לעברי והחל לירות. זה היה מפחיד מאוד". החשוד נעצר מיד לאחר שפגע באוטובוס ונמצאו אצלו אקדח ותחמושת. צפו במרדף אחר החשוד.

שוטרי משטרת טייבה בפיקודו של סגן ניצב אלעד קליין, ערכו מעקב אחר חשוד שנמלט ברכבו תוך ניגוח בניידת, וברח לכיוון טירה. בדרך באוטובוס קו 39 של חברת קווים, מטירה לנתניה. נהג האוטובוס שלא הבחין במרדף, בחר לעקוף רכב אחר וחסם את דרכו של החשוד. כשהחשוד ראה שהוא חוסם אותו הוא ירה לעבר האוטובוס כדי שזה יתרחק ושלושה כדורים פגעו באוטובוס. מיד לאחר מכן השוטרים תפסו אותו והוא נעצר.
4 צפייה בגלריה
האוטובוס
האוטובוס
האוטובוס שירו עליו בטירה
4 צפייה בגלריה
אחד הקליעים שפגע באוטובוס בטירה
אחד הקליעים שפגע באוטובוס בטירה
אחד הקליעים שפגע באוטובוס בטירה
על פי החשד הוא ירה קודם לכן בשלושה מקומות בטייבה ואף השליך רימון. לאחר מעצרו הובא אחר הצהריים הצעיר לבית משפט השלום בפתח תקווה, שבהסכמת עורך דינו האריך את המעצר בשישה ימים. החשוד, מוחמד גאבר בן ה-25, טען בחקירתו כי אינו זוכר פרטים מהאירוע לאחר שנתפס ברכב וביצע תאונה. במהלך ימי המעצר יעבור החשוד בדיקה פסכיאטרית.
עורך הדין אבי כהן, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד, מסר: "מדובר בנהג שנהג תחת השפעת אלכוהול ואינו זוכר דבר מהאירוע. לאור מצבו, בית המשפט קיבל את בקשתנו והפנה את הנהג להסתכלות פסיכיאטרית".
נהג חברת קווים צחי רוטמן היה זה שנקלע לאירוע הקשה. הוא ביצע הבוקר נסיעה בקו 39 מטירה לתחנה המרכזית בנתניה, ושחזר: "חסמה אותי טיוטה שחורה עם חלונות כהים. פתאום רעול פנים הסתכל עליי, נתן לי לעבור טיפה ואז התחיל לירות לכיוון האוטובוס". לדבריו, "זה אירוע שכנראה התפתח במקום אחר, הבנתי שהוא ירה על משאית גם, ירה על כל מיני דברים, בעיקר על האוטובוס. זה היה אירוע מאוד מפחיד. עכשיו קצת נרגעתי אבל הייתי נסער".
4 צפייה בגלריה
המשטרה עצרה תושב טייבה בחשד להשלכת רימון  וביצוע ירי במספר מוקדים באזור
המשטרה עצרה תושב טייבה בחשד להשלכת רימון  וביצוע ירי במספר מוקדים באזור
ברשות החשוד נמצאו אקדח ותחמושת
(צילום: דוברות המשטרה)
צחי סיפר כי מראות כאלו בקו 39 הם יומיומיים ונהגים מסרבים לנהוג בו. "אנחנו סופגים אירועים, יום יום שהם לא מדווחים בכלל. אבנים, בקבוקים, יריקות, קללות - הכל אנחנו סופגים שם, והנה אני כבר קיבלתי יריות. כאילו, לאן נגיע עם זה, למה מחכים? יש לי משפחה וילדים בבית, אני רוצה לפרנס אותם. אני לא יוצא לקרב, אני יוצא לפרנס כדי שאני אביא להם אוכל הביתה. אני לא צריך להיהרג בעבודה".
בארגון הנהגים הוציאו הודעה חמורה בעקבות המקרה ואמרו כי "מקרה חמור זה מצטרף לעלייה התלולה בתקיפות הנהגים בזמן האחרון". בהודעה כתבו כי "יריות נורו לעבר נהג אוטובוס בקו 39 של חברת קווים אשר נסע הלילה מטירה לנתניה. התקיפה נעשתה באחת התחנות בטירה לאחר שרכב חסם את ציר הנסיעה. לאחר שנהג האוטובוס התקדם על מנת לחלוף על פני הרכב החוסם, רעול פנים עם נשק יצא מהרכב והחל לירות לעבר האוטובוס. הנהג קלט את הנעשה, נשכב על הרצפה והזמין את המשטרה".
על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית אשר עוקב אחר הנושא דרך דו"ח שנתי מקיף, בשנת 2020 חוו הנהגים 3,644 מקרי אלימות פיזית. בפועל, המספר גבוה בהרבה שכן רק 47% מהמקרים דווחו. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020 (19% מהם דיווחו עלו שלושה מקרים או יותר)".
4 צפייה בגלריה
המשטרה עצרה תושב טייבה בחשד להשלכת רימון  וביצוע ירי במספר מוקדים באזור
המשטרה עצרה תושב טייבה בחשד להשלכת רימון  וביצוע ירי במספר מוקדים באזור
מתוך זירת התקרית
(צילום: דוברות המשטרה)
ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה לאירוע: "זוהי חציית קו אדום. דם הנהגים ובמקרה זה גם הנוסעים הפקר. שבענו מססמאות והבטחות ריקות. אנו קוראים למשרד התחבורה ולמשרד לביטחון הפנים גם לפעול. הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תרתיע ותוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ונוסעים ישבו מאחורי סורג ובריח. רשויות החוק חייבות לפעול ויפה שעה אחת קודם. מקרה חמור זה יכול היה להפוך לאסון כבד ללא תושיית הנהג. האוטובוסים והנהגים הם סמל שלטון ולכן תוקפים אותם והנהגים משלמים מחיר כבד. דם הנהגים והנוסעים הופקר".
תושבים במשולש אמרו בעקבות התקיפה: "אנו בעד שהמשטרה תפעל ביד קשה נגד הפושעים. זה טוב שעצרו את החשוד שמסכן חיי אנשים. רוצים להרגיש בביטחון האישי, אנו ו לא נגד המשטר ובכל פעם שיש פעילות ומעצרים זה מוריד מאחוזי האלימות והפשיעה".
הם הוסיפו: "צריך להחזיר את הקו לפעילות ולא להפסיק את עבודתו בגלל שזה קרה בטירה. לא חושבים שאם האירוע היה מתרחש בתל אביב היו מפסיקים את הפעילות".