כמה ילדים בצהרון באשקלון התלוננו להוריהם על כך שהסייעת החדשה הרימה עליהם יד - ובעקבות כך נפתחה חקירה במשטרה. בריאיון לאולפן ynet סיפרה ליז שוקרון, אמו של אחד הילדים שהעיד על התקיפה, כי התחושה הרווחת בקרב ההורים היא שאין סינון בקבלת העובדות לצהרונים.
"אני חייבת קודם כל לפתוח ולהגיד שהגן שהילד שלי נמצא בו זה גן מדהים עם צוות מהמם", סיפרה שוקרון. "הבעיה היא אך ורק בצהרונים. באשקלון, הצהרונים מתנהלים על ידי אגף החברה העירונית. הייתה תקופה שהיה חוסר בכוח אדם, ולצערנו, איך אני אגיד את זה במילים עדינות - החברה העירונית כנראה מעסיקה את כל הבא ליד, מבלי לבדוק. יום אחד הגיעה גננת חדשה לגן".
2 צפייה בגלריה
ליז שוקרון
ליז שוקרון
"איך אני יכולה לתת אמון במערכת החינוך?". ליז שוקרון
לדבריה, מהיום הראשון התנהלותה של הסייעת הייתה בעייתית. "היא הגיעה נורא נורא אימפולסיבית, נורא צעקנית, והיא שידרה לחץ בגן. לנו ההורים זה לא היה כל כך נעים, וניסינו להחליף אותה. ניסינו להתקשר לכל גורם אפשרי בחברה העירונית - מהקטן עד הגדול - ולא קיבלנו שום יחס ושום מענה. לא ענו לנו לטלפונים, לא למיילים ולא להודעות".
יום אחד החששות של ליז התממשו, כשבנה אמר לה שאותה סייעת סטרה לו. "הוא אמר לי 'אמא, היא סטרה לי. היא נתנה לי סטירה. היא הרביצה לי'", סיפרה. "כמובן שהזדעזעתי, אבל ניסיתי לא לשדר לחץ לילד. הכלתי, חיבקתי והלכתי לעשות את התחקירים שלי. פניתי לסייעת ודיברתי איתה ממש מלב אל לב, כאמא אל אמא, אבל היא טענה שהיא לא ראתה דבר חוץ מצעקות. פניתי גם להורים אחרים, שהסריטו את הילדים שלהם טוענים שהיא מענישה, שהיא צועקת, שהיא כועסת. אבל אף אחד לא אמר 'הרימה יד'".

למחרת השיחה, ילדה נוספת חזרה הביתה עם חבלה קשה בידה. "זו הבשורה שהיא אחד הפחדים הכי גדולים של כל הורה", אמרה שוקרון. "הגיעה ילדה הביתה עם חבלה מאוד קשה ביד, ילדה שמדברת הרבה יותר ברור, והיא טענה שהסייעת נתנה לה מכה ואחזה אותה חזק ביד. אמא שלה התקשרה לסייעת, שהתבלבלה במהלך השיחה ושינתה גרסה לפחות חמש פעמים בטלפון, ובסוף ניתקה לאמא את הטלפון בפנים".
"אותה אמא הלכה להגיש תלונה במשטרה, ואת הסייעת הרחיקו לצמיתות מהגן", המשיכה ליז. "נרגענו קצת, אבל לא לגמרי, כי צריך שהיא גם לא תגיע לגן אחר".
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"איך החברה העירונית מעסיקה כל הבא ליד מבלי לבדוק?", שאלה שוקרון. "אני רוצה להבין, איך אני בתור אמא לשלושה ילדים יכולה לתת אמון במערכת החינוך? לצערי יש עוד המון הורים שחוששים, אני פשוט לא יודעת אם הם חוששים או שפשוט לא מאמינים כבר בעניין הזה, הם לא מאמינים במערכת הזו. אנחנו לא נשתוק ולא ננוח עד שלבחורה הזאת לעולם לא תהיה גישה לילדים, והלוואי שהיא תהיה מאחורי סורג ובריח ותיענש על מה שהיא עשתה, כי לא מגיע לחסרי ישע התנהגות כזאת".
מהחברה העירונית באשקלון נמסר: " עם היוודע החשדות, הורחקה הסייעת מהגן המדובר. הנושא נמצא בחקירת משטרה ולכן לא נוכל לפרט מעבר לכך".
מהמשטרה נמסר: "מתנהלת חקירה בעניין".