בגלים הראשונים, כשעוד אכפו בקפדנות עטיית מסכה במרחב הציבורי, פורסמו ברשתות החברתיות תיעודים של שוטרים שהשתמשו באלימות כלפי אלו שלא עטו מסכה וסירבו להזדהות כדי לחמוק מדו"ח. מאז, האכיפה הרבה פחות מורגשת, חובת עטיית המסכה חלה רק במקומות סגורים וכך גם המקרים החריגים הלכו והצטמצמו - אך היום (שני) זה קרה שוב.
אדם שהגיע למרכול בבני ברק ללא מסכה, נעצר על-ידי שוטרים שביקשו ממנו להזדהות. הוא לא שמע להוראותיהם וניסה לעזוב את המקום, וכך סיים את המפגש עמם כשהוא חבול ומדמם בפניו ונזקק לטיפול רפואי בבית חולים.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר אברך בבני ברק שלא עטה מסכה
תיעוד ממעצר אברך בבני ברק שלא עטה מסכה
השוטר מחזיק את העצור, היום
(צילום: אריאל אלחרר)
לפי יעל בן משיח, מנהלת הסניף בו אירע המקרה והייתה עדה לאירוע, סיפרה: "נכנסו שוטרים למקום וראיתי שהם פנו אליו ושאלו למה הוא בלי מסכה. הם ביקשו פרטים מזהים והוא ממש התחנן על נפשו, הוא אמר שזאת פעם ראשונה ושאין לו כסף, שהוא יצא החוצה. ממש ניסה לשכנע אותם בטוב ותוך כמה דקות האירוע הפך לאלים. הם החזיקו אותו חזק והוא נפל על הפנים. ירד לו המון דם, ילדים קטנים שהיו במקום צרחו. העיפו אותו ממקום אחד לשני. ממש כמו בובה. מהמדף של השוקולדים למקפיא של הגלידות. מחזה מאוד קשה. היו פה לקוחות שהיו בשוק. לאן הגענו שיהודים מתנהגים ככה ליהודים. לשמור על החוק זה נכון וטוב אבל מפה ועד להגיע לכזאת אלימות, זה מזעזע".
אחד מעדי הראייה שיתף כי "היום ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, סביבות השעה 13:30, ראיתי ניידת משטרה ולידה עומד אדם מבוגר פצוע ואזוק בעל חזות חרדית, היה ברור לי כי הוא חסר כל הגנה, אני מכיר את תחושת חוסר האונים הזו. ניסיתי לברר סביבי על מה המהומה ונאמר לי כי הוא נעצר לאחר שסרב להזדהות עקב אי עטיית מסכה. כואב לי שככה אמור להראות מפגש עם אנשי אכיפת החוק והסדר, שהכל יש שם חוץ מחוק וסדר".
2 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר אברך בבני ברק שלא עטה מסכה
תיעוד ממעצר אברך בבני ברק שלא עטה מסכה
דם מהפגיעה שחווה העצור
(צילום: אריאל אלחרר)
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מיותר שרצוי ונכון היה שייגמר אחרת, כמו מאות מהלכי אכיפה אחרים המתבצעים מדי יום. מדובר באזרח שבחר להתעלם מניסיונות שוטרים לאכוף את עבירת אי עטית המסכה שביצע בבית עסק, ואף ניסה לעזוב את המקום טרם השלמת שלב ההזדהות ומתן הדו"ח. במהלך ניסיון מניעת עזיבתו את המקום וכבילתו, הוא נפגע קלות. צר לנו על תוצאת המקרה, אך לא נוכל לאפשר התעלמות ממהלכי אכיפה חוקיים המתבצעים על ידי שוטרים למען בריאות הציבור".