שתף קטע נבחר

תוקן "חוק יעקובו"

ההתאחדות לכדורגל סתמה היום את הפירצה, שאיפשרה ליעקובו לשחק כזר שישי במכבי חיפה. מהעונה הבאה יוכל שחקן נוער זר לשחק בקבוצה הבוגרת, רק במידה ומיכסת חמשת הזרים שלה לא מלאה

בישיבתה השבועית, קיבלה היום (ב') הנהלת ההתאחדות את השינוי המוצע לתיקון סעיף "שחקני נוער זרים" בתקנון ההתאחדות. על פי התיקון, "קבוצה לא תהיה רשאית לשתף בשורותיה שחקנים זרים קטינים מעבר למכסת הזרים שכבר רשומים ברשותה". בעקבות תיקון הסעיף, לא יתאפשר לקבוצות בליגת העל להעלות שחקן זר שישי מן הנוער, מעבר למכסת חמשת הזרים שכבר רשומים בקבוצה.
קבוצה בליגת העל תורשה לשתף זר בגיל נוער רק אם לא מיצתה את מיכסת חמשת הזרים. הנהלת ההתאחדות יזמה את תיקון הסעיף, בעקבות שיתופו של הזר הניגרי, איגבני יעקובו, כשחקן זר שישי במצבת הזרים של מכבי חיפה. חיפה ניצלה את גילו של השחקן, כדי לשתפו בקבוצה הבוגרת והתיקון, שיחול רק מן העונה הבאה, אמור למנוע מקרים דומים. את העונה הנוכחית יוכל יעקובו לסיים כשחקן קבוצת הבוגרים של מכבי חיפה.
שינוי משמעותי אחר, שאושר היום בהתאחדות, הוא קבלתו הרשמית של "הקוד האתי" לחיק תקנון ההתאחדות. כעת, מהווה הקוד האתי מסמך רשמי שניתן לאכוף אותו ולא רק מסמך הצהרתי.
ההתאחדות גם החליטה לשנות את מספר החילופים המותר בליגה הלאומית לנשים משלושה חילופים לחמישה. בקבוצות ילדים ב, ילדים ג', טרום א' וטרום ב', יותרו מהעונה הבאה חילופים ללא הגבלה, כולל החזרתם לשדה המשחק של שחקנים שהוחלפו.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גיל נחושתן
יעקובו. שונה החוק
גיל נחושתן
מומלצים