שתף קטע נבחר

מחריף המאבק בין פרס לביילין על תפקיד היו"ר

אנשי ביילין דורשים לדון במינויו של ביילין ליו"ר זמני, כבר במרכז המפלגה הקרוב. אנשיו של פרס, וביניהם חה"כ שלמה בן עמי ובנימין בן אליעזר, מבקשים, לעומת זאת, למנות את פרס ליו"ר המפלגה לתקופה של שנה וחצי

מחריף המאבק בין שר החוץ, שמעון פרס, לחבר הכנסת יוסי ביילין הן בנושאים המדיניים והן על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה.
השר פרס אמר היום (ב'), כי לא יחודש המו"מ המדיני כל עוד הפלסטינים ימשיכו לדרוש הצבת משקיפים בינלאומיים בשטחים. בתגובה לדברים אמר היום ח"כ ביילין, בכינוס פעילים שערך, כי "לישראל יש אינטרס במשקיפים בינלאומיים שיגיעו לשטחים ויוכלו להעיד משם על התנהגות צה"ל וכוחות הביטחון מול הפלסטינים. העולם שבו ברית המועצות וארצות הברית ביקשו לכפות הסדר מדיני על ישראל אינו קיים ומשקיפים בינלאומיים בוודאי לא יגרמו לכך. המשקיפים האמיתיים הם אמצעי התקשורת העולמיים אשר לא פעם מעוותים את התמונה, והמשקיפים הבינלאומיים עשויים רק לשפר אותה", דברי ביילין.
כינוס הפעילים נועד להפעיל לחץ למען בחירתו של ביילין ליו"ר הזמני של מפלגת העבודה. נזכיר, שלאור החלטת ועדת החוקה של מפלגת העבודה, בחירת היו"ר הזמני לא תעלה לדיון כל עוד לא יקבע מרכז מפלגת העבודה תאריך לבחירת היו"ר הקבוע. אנשיו של ביילין דורשים לדון בבחירת היו"ר הזמני במרכז המפלגה המתכנס ביום א' הקרוב, ללא כל קשר לבחירת היו"ר הקבוע, וזאת משום, שכנדרש בחוקת המפלגה, הם הגישו למזכ"ל המפלגה מאה חתימות של חברי מרכז הדורשים לדון במינוי היו"ר הזמני. מרכז מפלגת העבודה יקבע, ככל הנראה, ביום א' הקרוב, תאריך לבחירת היו"ר הקבוע של המפלגה.
הבוקר שודר בקול ישראל, כי חבר הכנסת שלמה בן עמי ושר הביטחון, בנימין בן אליעזר, פועלים במשותף למען בחירתו של פרס לתפקיד יו"ר המפלגה לתקופה של שנה וחצי. עוד נמסר, כי השניים פועלים לשכנע את חה"כ חיים רמון לתמוך בהצעה. איש מהמעורבים לא אישר את הדברים.
גם ראש עיריית מעלות, שלמה בוחבוט, פועל למען בחירתו של פרס ליו"ר לשנה וחצי. בוחבוט ואנשיו כבר אספו לצורך העניין 500 חתימות של חברי מרכז מפלגת העבודה, התומכים בפרס.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אי פי
שמעון פרס. יו"ר לשנה וחצי
אי פי
ארכיון ידיעות אחרונות
יוסי ביילין. יו"ר זמני
ארכיון ידיעות אחרונות
מומלצים