שתף קטע נבחר

עימות סביב הופעת היועץ בעניין הנגבי

בוועדת חוקה דרשו מהיועץ המשפטי להופיע בפניה ולנמק את החלטתו לסגור את התיק נגד השר צחי הנגבי. רובינשטיין הודיע כי הוא "עצמאי לחלוטין בהפעלת סמכויותיו בדיני העונשין" וסירב להופיע בפני הוועדה. ביום ב' יתקיים הדיון בלעדיו

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ אופיר פינס, אמר הערב (יום ה') כי היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין מסרב להופיע בפני ועדת החוקה כדי לנמק את החלטתו לסגור את תיק החקירה נגד צחי הנגבי - משום שהוא חושש מהביקורת של חברי הוועדה על דרך התנהלותו בתיק.
פינס אמר בהתיחסו לרובינשטיין כי "מתעוררת בי התחושה, שיותר מאשר דאגתו לצחי הנגבי, חושש רובינשטיין מהביקורת הצפויה מצד חברי הכנסת החברים בוועדה על התנהלותו שלו בתיק".
פינס אמר את הדברים בהמשך לשורת התכתבויות בין ועדת החוקה ליועץ המשפטי לממשלה בנוגע לדיון שיערך בוועדת החוקה ביום שני, אליו זומן רובינשטיין כדי להציג בפני חברי הוועדה את שיקוליו בהחלטה לסגור את התיק נגד הנגבי בפרשת עמותת "דרך צלחה".
רובינשטיין סירב להשתתף בדיון ובמכתב ששיגר לפינס אמר כי עיסוק בתיק פלילי פרטני אינו יכול להיות מסור לגוף פוליטי וכי היועץ המשפטי אינו כפוף למרותו של איש פרט לביקורת בג"צ.
ח"כ פינס שיגר מכתב תשובה לרובינשטיין, בו הוא מקבל את סירובו שלא להגיע לדיון אך אומר כי "הכנסת כרשות המחוקקת וועדותיה אינן מרכז מפלגה, אלא מוסד פרלמנטרי הרשאי לבקר את עבודת היועץ המשפטי ולפקח עליו, ותהא זו טעות להציב את מוסד היועץ המשפטי כיוצא דופן הזכאי לחסינות גורפת".
הערב שיגר רובינשטיין מכתב נוסף לפינס, בו הוא מבקש להבהיר כי בדבריו שאין הוא נתון אלא לביקורת בג"צ, לא התכוון לפגוע בכבודה של ועדת החוקה וכי "מובן מאליו שמוסד היועץ המשפטי עומד לפיקוחה של הכנסת". רובינשטיין הוסיף כי מכתבו כוון כנגד מה שראה כדיון שאין מקום לקיימו "לאור העובדה שאין תקדים לעיסוק הוועדה בתיק פלילי ספציפי ובהיבט זה בלבד התייחסתי בצייני כי הדרך הראויה בכגון זה הוא ביקורת בית המשפט".
הדיון בוועדת החוקה צפוי להתקיים כמתוכנן ביום שני, אם כי ח"כ פינס הודיע שהוועדה תשתדל להמנע מלערוך אותו לגופו של אדם.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משה שי
רובינשטיין. "עצמאי לחלוטין"
משה שי
מומלצים