חם שם בחוץ: אם פעם לעמוד בתור לאטרקציה או למוזיאון היה לא נעים בשל ההמתנה הרבה, היום - בגלי החום הפוקדים את אירופה - זו משימה כמעט בלתי אפשרית. כמו גם לטייל ברחובות מנהטן, שידועים במסדרונות הרוח הצוננת שלהם כבר לא אותו דבר. לפניכם חמישה יעדים פופולריים בקרב הישראלים עם אטרקציות שיעשו לכם נעים בגוף ובלב.

ניו יורק לוהטת? דרכים חדשות לעשות את מנהטן

אם שוטטתם בשבועות האחרונים בתפוח הגדול, בוודאי חשתם צורך בשייק קר וגדול ביד אחת ומאוורר ביד השנייה. ידוע שאחת האטרקציות הכי כיפיות בעיר המפורסמת היא פשוט לשוטט בה, בין הבניינים הגבוהים שלרוב מהווים צל ומסדרונות רוח שיודעת לקרר בקיץ. אלא שבימינו נראה שגם הם כבר לא עוזרים בחום הנוכחי.
לידור בר-דוד, שפקד את העיר פעמים רבות עד שעבר לגור בה בשנה האחרונה, מביא מספר המלצות למחפשי המזגנים בעיר.

לחוות את "דברים מוזרים" מקרוב

למעריצי הסדרה האמריקנית שכבר מזמן הפכה להרבה מעבר ללהיט נטפליקסי, זו האטרקציה המושלמת עבורכם, ובינינו - גם למי שלא. מדובר במעין שילוב של חדר בריחה ענק וגם מופע אינטראקטיבי שבו האורחים הם חלק פעיל בכל השואו, לצד צוות שלם ושחקנים שמשלימים את החוויה כאילו נכנסתם לרגע לסדרה עצמה.
בעזרת משקפות מציאות מדומה והרבה אווירת אייטיז כמו בסדרה - תוכלו להתחבר לדמויות האהובות עליכם מהסדרה. באזור אחר שחקני המקום יפתיעו אתכם לצד אפקטים מיוחדים.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

לעשות את ניו יורק בישיבה ובמיזוג

מדובר באטרקציה חדשה בעיר שמתאימה בעיקר למי שייהנה מההיסטוריה של ניו יורק. למעשה אתם יוצאים כאן למעין מסע בן שלושה חלקים שיחבר אתכם לאתרים ולרגעים המפורסמים ביותר של ניו יורק.
אחת ההמלצות לדברים ששווה לעשות בניו יורק הרותחת:
זה מתחיל בסרט תיעודי עטור הפרסים של ריק ברנס שמעביר את הצופים חוויה מהירה של העיר לאורך השנים, ממשיך בגלריות בסגנון מוזיאון בהן עוברים דרך האבולוציה הרחבה של תרבות הפופ והשואו ביזנס בעיר. לבסוף חווים את העיר מלמעלה, באמצעות "טיסה" מעל קו הרקיע האיקוני ברכיבה באוויר.
המקום מומלץ מאוד למבקרים שמגיעים לעיר בפעם הראשונה או למעריצי התפוח הגדול, ובסוף יש גם הפתעה.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

חובת הירגעות ביום ספא

כל מי שביקר בניו יורק יודע שמדובר בטיול לא רגיל ומהנה מאוד אבל גם מעייף מאוד. אם יש לכם הזדמנות לקחת כמה שעות לעצמכם כדי להירגע מכל החוויות האינטנסיביות ועוד מול קר הרקיע של מנהטן - זה בשבילכם.
דרך מעולה לסיים עוד יום חם בטיול - מול קו הרקיע של מנהטן:
המקום נקרא QCNY והוא מתחם ספא שנמצא ב-Governors Island. ניתן להגיע לכאן במעבורת מדי יום בין השעות עשר בבוקר ועד עשר בלילה.
ולמה כל כך שווה לבוא עד לכאן? אנשים מדמים את המקום לנווה מדבר שמצא כמה דקות בלבד ממנהטן עם נופים לא רגילים והרבה פינוקים. האורחים יכולים לטבול בבריכות האינסוף המשקיפות על קו הרקיע האיקוני של העיר, להתפנק בעיסוי מותאם או לשוטט בחופשיות בין למעלה מעשרים חוויות הספא ​​שיש כאן.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

שילוב של מופע דראג ובראנצ'

ולסיום, חוויה שכנראה תוכלו למצוא רק במנהטן. ה"בראנצ' של יום ראשון" (Sunday Brunch) כבר מזמן הפך אירוע מרכזי בחייהם של הניו יורקרים. כמעט כל מסעדה שמכבדת את עצמה מציעה תפריט בראנצ' ייחודי, שלרוב מלווה בשתייה חריפה שמתאימה לשעה הזו ביום. ישנן מסעדות שאפילו בחרו להתמחות אך ורק בתפריט בראנצ' שלא נופל בטעם (וגם במחיר) ממסעדות מישלן אחרות בעיר.
לאלה שרוצים לחוות את חוויית הבראנצ' לא רק בהיבט הקולינרי, מומלץ להגיע ל"דראג בראנצ". מבחינה קולינרית החוויה פחות מוצלחת, אבל השתייה החריפה היא לרוב במתכונת של "שתה כפי יכולתך", וזאת לצד מופע דראג מיוחד ומשעשע.
12 צפייה בגלריה
מופע הדראג בראנצ' הוותיק בעיר. LIPS
מופע הדראג בראנצ' הוותיק בעיר. LIPS
מופע הדראג בראנצ' הוותיק בעיר. LIPS
(מתוך האתר הרשמי)
בניו יורק כמו בניו יורק, יש עשרות מקומות שמציעים חוויה מהסוג הזה, השניים המומלצים כרגע הם: Lips, שהוכתר מספר פעמים כ"דראג בראנצ' הטוב בניו יורק" וגם הוותיק ביותר ש]ועל כבר 25 שנה בעיר!
וה-The Spot שבלילה משמש כפאב בעיקר לחברי הקהילה הלהטבק"ית, אך ביום ראשון בבוקר מקבל אופי של דיינר אמריקאי וכאמור מארח דראג ברנאצ' עם מיטב מלכות הדראג המקומיות.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

כאן החום יותר נוח? טיול נעים בלונדון

החום הלונדוני כבד פחות מהחום הישראלי, אך כשהטמפרטורות מתחילות לטפס ל-30 מעלות המקומיים ממהרים לחפש מקומות שיהפכו אותו למעט נסבל יותר. יש הרבה דרכים להצטנן בהן ביום חם בבירת הממלכה הבריטית: טיול באחד מעשרות הפארקים שיש בעיר, ביקור במוזיאון או בתערוכה, הליכה לאורך תעלת ריג׳נט או אפילו קפיצה לבריכה הטבעית בהאמפסטד.

ביקור בארמון עם מזגן מלכותי

ידוע לכל שאף ביקור בבירה הבריטית לא שלם בלי לצפות בחילופי המשמרות מחוץ לארמון בקינגהאם, מהמבנים הבודדים בעולם שעדיין משמש כארמון פעיל. אבל כשמדובר ביום חם שרק גורם להסתכל על השומרים - הכמעט בלתי אנושיים - ברחמים גדולים, לא בטוח שזו האטרקציה שאתם מחפשים. לעומת זאת, איך נשמע לכם סיור בתוך הארמון - שחלק מחלליו הפנימיים פתוח לקהל הרחב במשך חודשיים בכל שנה פלוס מזגן מלכותי?
12 צפייה בגלריה
סיור בחללי ארמון בקינגהאם הממוזגים
סיור בחללי ארמון בקינגהאם הממוזגים
סיור מלכותי בחללי הארמון הממוזגים
(צילום: Will Pearson. מתוך האתר הרשמי Buckingham-Palace)
הסיור בארמון, יותר נכון בחדרים הממלכתיים (Buckingham Palace State Rooms) מלווה במדריך דיגיטלי ומאפשר הצצה ל-18 (מתוך 775) החללים המפוארים של הארמון המשמשים בדרך כלל לקבלות פנים חגיגיות ולטקסים רשמיים. תוכלו לשהות באולם שבו מוענקים סמלי אבירות, לראות את הכס המלכותי ואפילו להציץ בדלת סתרים שמשמשת את משפחת המלוכה.
12 צפייה בגלריה
גני ארמון בקינגהאם
גני ארמון בקינגהאם
ואפשר גם לעצור למנוחה בגני הארמון תחת העצים הגדולים
(צילום: יעל שטרול)
הקיץ, לכבוד חגיגות 70 שנים למלוכה של המלכה אליזבת השנייה, זוהי חגיגה כפולה ומכופלת. בסיור מוצגת תערוכה של הפורטרטים הרשמיים שצולמו מההכתרה שלה ועד היום, מלווים באוסף התכשיטים הפרטי של המלכה. אוסף שכמעט ואיננו מוצג לקהל הרחב.
הזמנת כרטיסים מראש דרך האתר הרשמי של ארמון באקינגהם.

פעם מחסני פחם - היום מתחם טרנדי ומאוורר

מתחם ה-Coal Drop Yard שימש בעבר כמחסנים ונקודת שילוח של פחם שהגיע מרחבי אנגליה לכל לונדון. בשנת 2018, עבר המקום מתיחת פנים והפך לאחד המתחמים הטרנדים בעיר. לכבוד הקיץ, מתקיימים במתחם פסטיבלים שונים לצד התעלה האייקונית. בתאריכים 10-21.8 יתקיים פסטיבל מוזיקה חובק עולם: Summer Sounds Music Festival at Coal Drop Yard.
12 צפייה בגלריה
תערוכות קיץ באוויר הפתוח
תערוכות קיץ באוויר הפתוח
פסטיבל צלילי הקיץ במתחם הטרנדי קואול דרופ יארד
(צילום: רותם פורת)
מפולק לפלמנקו, ועד למוזיקה אלקטרונית ומסיבות. בנוסף לפסטיבל, יש במתחם תערוכות מתחלפות ומופעי תרבות שונים וברקע מפוזרים דוכני אוכל ומשקאות. כך שאפשר ליהנות מהמוזיקה תוך לגימת בירה קרה או ג׳ין וטוניק מקומי. ביום חם במיוחד, תוכלו לראות (אולי להצטרף) לילדים המקומיים המשתעשעים במזרקות הסמוכות. בנוסף, במתחם נמצאות כמה מהמסעדות הטובות בעיר, חנויות בסטייל ובימי שבת פועל בו שוק אמנים ואוכל מקומי.
הכניסה ל-Open Air Cinema and Film Festival at Coal Drop Yard חופשית.

תערוכת קיץ בנושא אקלים

תערוכת הקיץ המסורתית של האקדמיה המלכותית לאמנות (Summer Exhibition) מתקיימת ברציפות כבר 253 שנים. זוהי הזדמנות ללכת בדרכה של החברה הגבוהה של לונדון, ולהביט במיטב עבודות האומנות מהשנה האחרונה, שמוצעות למכירה. כל אמן או אמנית יכולים להגיש מועמדות, ללא תלות בניסיון או במעמד, והעבודות שיוצגו נבחרות על ידי ועדה מיוחדת.
12 צפייה בגלריה
תערוכת הקיץ
תערוכת הקיץ
אקלים ונהנים. תערוכת הקיץ בלונדון
(צילום: יעל שטרול)
לאחר שנתיים שבהן התקיימה בחורף, חזרה התערוכה לתזמון ההיסטורי שלה, שנקבע על ידי המלך ג׳ורג׳ השלישי, בקיץ. בכל שנה ישנו נושא מאחד לעבודות, ובאווירת שינויי האקלים נבחר הנושא המתבקש - Climate. הקירות עמוסים ביצירות שונות ומגוונות כך שכולם יכולים להתחבר, וכדי להשלים את הביקור כדאי לשוטט גם ברחוב פיקדילי הסמוך, אשר מהווה בית לכמה מהחנויות העתיקות והמיוחדות ביותר בעיר.
התערוכה מוצגת עד ה21.08. הכניסה בתשלום.

אין לונדון בלי שופינג

עבור שופינג קריר ומוצלח, מומלץ להגיע למתחם הקניות One New Change. המקום חדיש וממוזג (!) לא גדול במיוחד אבל בהחלט מספק. לאחר מיצוי חוויית הקנייה, מומלץ לעלות לקומת הגג המאפשרת תצפית מרהיבה על קתדרלת סנט פול המפורסמת.
12 צפייה בגלריה
מתחם קניות ותצפית - One New Change
מתחם קניות ותצפית - One New Change
לסיים יום נעים במתחם בקניות ובתצפית - One New Change
(מתוך האתר הרשמי )
התצפית מהמרפסת פתוחה לקהל הרחב, ואנחנו ממליצות להצטייד מראש בפיקניק כדי להעביר בו את שעות אחר הצהריים והשקיעה. עבור מעט יותר סטייל -יש על הגג שני ברי קוקטיילים המאפשרים לשלב משקה אלכוהולי עם הנוף הכי טוב בעיר.
ההמלצות מטעם אתר "הלונדונית" שמתמחה בטיולים בסטייל בלונדון. מאחוריו עומדות שירלי קסל זילברמן ויעל שטרול. למידע נוסף על הסיורים היכנסו לאתר Thelondonit ולעמוד האינסטגרם.

פריז - עיר האורות והאטרקציות

מוזיאון האורות

מוזיאון האורות (L'Atelier des Lumières) הוא מרכז אמנות דיגיטלית המציע חוויה שונה לחלוטין מהמוזיאונים הקלאסיים בעיר. זאת הודות לטכנולוגיה מיוחדת המרכזת אלפי תמונות ברמת דיוק גבוהה, ומערכות סאונד חדישות, וכך נוצרת תחושה שיצירות האמנות הגדולות והמפורסמות כאילו קמות לתחייה.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

לעוף על העיר

ואם כבר אורות, מה דעתכם על לראות את עיר האורות מלמעלה? בפליי וויו (FlyView) משקפות מציאות מדומה שבעזרתן תוכלו "לטוס" מעל פריז ולבקר באתרים שלה כמו מגדל אייפל, שער הניצחון, נהר הסיין ואתרים נוספים, וגם להגיע למקומות אחרים בעולם.
12 צפייה בגלריה
FLY VIEW
FLY VIEW
FLY VIEW
(מתוך האתר הרשמי)
12 צפייה בגלריה
לעוף על עיר האורות
לעוף על עיר האורות
לעוף על עיר האורות
(מתוך האתר הרשמי)
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

לשתות ולקפוא

ואם בבריחה מהחום עסקינן אז קבלו את זה: במלון דה קיוב בפריז (The Kube Paris) נמצא בר שכולו קרח – גם בימי השרב הלוהטים בעיר. המקום נקרא, כמתבקש, אייס קיוב בר (Ice Kube Bar) ומלבד קוקטיילים טעימים במינוס עשרים מעלות הוא מציע עולם קפוא לחלוטין.
אל תבואו רעבים כי הבר לא מציע אוכל אבל גם אין צורך לבוא לבושים בהתאם כי תקבלו בכניסה מעילים וכפפות להתחמם איתם.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

לרחף מעל כולם בבריכה

בריכת השחייה ג'וספין בייקר (Josephine-Baker) נחשבת מיוחדת במינה ונותנת תחושה שהיא כאילו מרחפת כרפסודה העוגנת על הסיין. כך שאפשר לשלב כאן בילוי שכולל גם שחייה וגם הנאה מהנוף של הנהר והסירות השטות בו.
12 צפייה בגלריה
עזבו אתכם משער הניצחון וקפצו לבריכת ג'וזפין
עזבו אתכם משער הניצחון וקפצו לבריכת ג'וזפין
עזבו אתכם משער הניצחון וקפצו לבריכת ג'וזפין
(מתוך האתר הרשמי)
החיפוי השקוף יוצר תחושת ריחוף, כשבזמן השחייה נשקף הנהר שבחוץ. בקיץ גג הבריכה הופך למתחם שיזוף יוצא דופן. הבריכה מקורה והיא בעלת ארבעה מסלולי שחייה (לא אולימפיים), ובנוסף תמצאו במתחם חדר כושר ובית קפה קטן.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

הייתם פעם בפארק מים פריזאי?

פארק המים אקווה בולווארד (Aquaboulevard) נמצא בתוך קומפלקס סגור שפתוח בכל ימות השנה. תמצאו כאן מגלשות מים, בריכות שחייה, בריכת גלים, מפלי מים מלאכותיים וג'קוזי. הקומפלקס עצמו כולל חדר כושר, מגרשי טניס וסקווש, מסעדות וחנויות. אין כניסה לילדים מתחת לגיל 3.
12 צפייה בגלריה
בילוי רטוב בפריז. Aquaboulevard
בילוי רטוב בפריז. Aquaboulevard
בילוי רטוב בפריז. Aquaboulevard
(מתוך האתר הרשמי)
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

ווי מאדאם - אמסטרדם

בחזרה לילדות

וונדר אקספיריאנס (Wondr Experience) הוא מעין מגרש משחקים למבוגרים שנמצא בלב אמסטרדם. המתחם מספק כמה שעות של כיף ודימיון שבו המבלים יכולים לעבור מאזור לאזור ולשחק כאילו היו ילדים. בכל אזור נושא אחר החל מבריכת מרשלמו ועד נדנדה ענקית.
אפשר גם לרקוד באולם מלא קונפטי, לצלול היישר לבריכת כדורים או ללכת לאיבוד בג'ונגל. ועם חללים כאלה מושקעים ואסתטיים שווה כמובן גם לתעד הכול.
מאחר שהמתחם מיועד למבוגרים, המקום מקצה שעות מיוחדות (Kids Time) בהן מתקבלות בברכה משפחות והקטנטנים שלהן.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

זה מוזיאון זה?

ואם כבר מקום שכיף להצטלם בו אז - המוזיאון ההפוך (The Upside Down) שנחשב גם ל"מוזיאון האינסטגרם" הגדול באירופה.
יש כאן 25 חדרים ו"סטים" שונים רק שבמקום הזה המבקרים "יוצרים תוכן" בעצמם והופכים לחלק מהמתקנים.
12 צפייה בגלריה
הכול הפוך. Big Fun Museum
הכול הפוך. Big Fun Museum
הכול הפוך. Big Fun Museum
(מתוך האתר הרשמי)
גם במקרה הזה, מאחר שהמתחם מיועד למבוגרים, המקום מקצה שעות מיוחדות לכניסת ילדים. מומלץ להתעדכן לפני הביקור בשעות המוצעות באתר הרשמי של המוזיאון.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

זה מדהים!

AMAZE היא חוויה אודיו-ויזואלית שקשה להסביר במילים. במהלך הביקור במבוך תעברו דרך שבעה מתחמים שונים, בהיקף כולל של 3,000 מ"ר, המלאים בטכנולוגיה אודיו-ויזואלית חדישה שמטרתה לעורר אצלכם את כל החושים באמצעות מוזיקה, לייזרים, עשן ועוד.
12 צפייה בגלריה
AMAZE
AMAZE
AMAZE. קשה להסביר את זה במילים
(מתוך האתר הרשמי)
שימו לב: האטרקציה מומלצת לגילי 10 ומעלה מאחר שהחוויה היא אינטנסיבית מאוד.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

מרוצים ונוהגים

המרכז הגדול ביותר לקרטינג בהולנד: עולם המרוצים בליקמולנס (Bleekemolens), כולל שני מסלולים מאתגרים, אזור משחקי מרוצים, מתחם לייזר טאג, באולינג, מתחם רולרבליידס, מתחם קריוקי וגן שעשועים מקורה.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

ברצלונה

חיים באשליות

במוזיאון האשליות ביג פאן (Big Fun Museum) שמונה אזורי נושא שונים הפרוסים על פני שני בניינים שבהם המבקרים הופכים לחלק בלתי נפרד מהתערוכה. בין המתחמים אזור עם חפצי ענק, מבוך מראות, אזור שיאי גינס, חדר אשליות, מתחם תמונות תלת-מימד ועוד.
המוזיאון מעדכן באופן קבוע את כל החדרים האינטראקטיביים שבו ומומלץ להתעדכן באתר הרשמי של המוזיאון בחדרים הנושאיים החדשים שנפתחים.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

חוויה שכולה גאודי

בחוויית גאודי (Gaudí Experiència) תוכלו לגלות מחדש את יצירות המופת המודרניסטיות של גאודי באמצעות חוויית 4D. ההרגשה היא שניתן ממש להיכנס לעולם של גאודי, לגלות מה מסתתר מאחורי השפה האדריכלית החדשנית שלו ולהיחשף להיסטוריה האישית המרתקת שלו. הביקור במתחם כולל הקרנת סרט ברזולוציית 4D ותערוכה ייחודית.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

תשומת לב גם לילדים הקטנים יותר

פארק ההרפתקאות אוונטורה (Aventura Park) הוא משחקייה מקורה המעוצבת כעולם של פיראטים, עם ספינות ואוצרות, בריכות כדורים ומתנפחים שונים. במתחם אזורי משחקים שונים, המחולקים לגילים: בייבי פארק לגילי 1-2, הכולל משחקי מיומנויות רכות ומוטוריות ובריכות כדורים.
מתחם משחקים לגילי 3-5, הכולל מתנפחים, בריכות כדורים, מגלשות ועוד. אזור משחקים לגילי 6-10, הכולל בריכות כדורים, מגלשות, מתנפחים, קירות טיפוס, גשרים תלויים ועוד. לרשות ההורים עומד בית קפה, ממנו אפשר גם להשקיף על הילדים.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.

אטרקציה רטובה ליום חם

בפארק המים איליה פנטזיה (Illa Fantasia), הנמצא כחצי שעה נסיעה ממרכז ברצלונה, תמצאו יותר מ-22 מגלשות ואטרקציות מים שונות, שלוש בריכות, אזור פיקניק, מסעדות, חנויות, סופרמרקט ועוד, כולם מתפרסים על פני יותר מ-70,000 מ"ר של פנאי וכיף.
להזמנת כרטיסים מראש - היכנסו לאתר.
צוות "שיחור" - אתר לתכנון טיולים, סייע בהמלצות על פריז, אמסטרדם וברצלונה.