רכבת ישראל מחפשת רוכשים לקרונות ישנים: רכבת ישראל מפרסמת הצעות לרכש 35 קרונות ישנים מסוג ״פוש-פול״ למרבה במחיר. כך עולה מקול קורא שפרסמה החברה בימים האחרונים. מדובר בשלב ראשוני, שמטרתו לבדוק אם יש קונים פוטנציאליים לקרונות. ברכבת אומרים כי אם לא תגיע הצעת רכישה עד לסוף ספטמבר, הקרונות ייגרטו.
על פי מידע שפירסמה הרכבת בקול הקורא, הקרונות האמורים יוצרו עבורה בשנים 1995-1996 ונכנסו לפעילות בארץ שנה מאוחר יותר (1997). ברכבת מבקשים למכור 15 קרונות רגילים, שמונה קרונות מותאמים לנכים ו-12 קרונות מחוברים.
ל-ynet נודע כי מרבית הקרונות המוצעים למכירה כבר אינם פעילים, אך מספר קרונות שמוצעים למכירה או גריטה עדיין פעילים. יש להזכיר כי בעבר מכרה רכבת ישראל מספר קרונות דומים למפעל בסקנדינביה העוסק בעיצוב פנים של קרונות רכבת. גורם ברכבת ישראל מעריך כי בסופו של דבר יימצאו רוכשים לקרונות המשומשים והם יימכרו לאחר מכרז כנדרש.
ברכבת ימתינו עד ה-15 בספטמבר כדי לראות אם מגיעות הצעות לרכישה. נזכיר כי בשנה האחרונה קלטו ברכבת ישראל 132 קרונות חשמליים מדגם DDEMU (הקרונות הכחולים), וכן 74 קרונות חשמליים אדומים.
היום (ד') התפרסם גם כי מסמך הבנות נחתם בין משרד התחבורה הישראלי למקבילו בבריטניה, לפיו שני המשרדים יחלקו ידע בנוגע לפרויקטי רכבת מורכבים. לדברי הבריטים, הקשר בין המשרדים עשוי להוביל להזדמנויות עסקיות ואפשרויות תעסוקה חדשות.