בבוקר שאחרי יום הבחירות המוצלח מבחינתו - נמשך משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים העידה הבוקר (ד') שני קוסקס, אם הבית של המיליארדר ג'יימס פאקר בקיסריה. על פי כתב האישום בתיק 1000, נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים בגין קבלת טובות הנאה בסכום של 690 אלף שקלים. התובע בתיק, אלון גילדין, שאל את קוסקס לגבי יחסו של פאקר לנתניהו. על כך השיבה: "הוא מעריץ אותו".
בסוגיית הסיגרים, העידה קוסקס: "יש לנו סיגרים בקופסאות אטומות וקופסת אירוח 'יומידור' (קופסה המיועדת לשימור לחות - ג.מ) - בה סיגרים מסוגים שונים, סיגרים שקנינו בתפזורת, ויש קופסאות סגורות משני סוגים שונים. על קופסת היומידור כתוב "רומיאו וג'ולייט", הסיגרים בתפזורת מיועדת לאורחים שמגיעים ורוצים לעשן סיגר. לא מילאנו אותה מקופסאות סגורות, הן נותרו סגורות. בדרך כלל הזמנו בין 1-3 סיגרים מסוג מסוים ואיתם מילאנו את היומידור".
תובע: "למה משמשות הקופסאות הסגורות?" קוסקס: "כמתנה לבנימין נתניהו". תובע: "מישהו אחר קיבל קופסה?" קוסקס: "לא שידוע לי". תובע: "אילו סיגרים ניתנו במתנה לביבי?" קוסקס: "פרטאגס E2, עם 25 סיגרים, וקוהיבה, שבה יש 10 סיגרים. הפרטאגס עולה בסביבות ה2,500 שקלים, הקוהיבה 3,000 ומשהו".
2 צפייה בגלריה
שני קוסקס, בנימין נתניהו
שני קוסקס, בנימין נתניהו
''הסיגרים שימשו כמתנה לנתניהו''. עדות שני קוסקס
(צילום: רפי קוץ, עמית שאבי)
מאז שנת 2016 קוסקס משמשת כמנהלת הנכס של פאקר בקיסריה, ובעדותה היא מספרת כי בני הזוג נתניהו נהגו להגיע לביתו של פאקר על מנת להשתמש במתקנים, בבריכה, באנשי הצוות, לאכול ולשתות. לדבריה, הזוג נתניהו הגיע לשהות בבית פאקר כבר בזמן שנעשו עבודות בבית, "עוד לפני שג'יימס לן בבית בפעם הראשונה".
תובע: "ספרי על הגעה של בני הזוג נתניהו לבית פאקר ולצורך מה בקיסריה". קוסקס: "הם היו מגיעים הרבה להשתמש במתקני הבית ובאנשים שעובדים בו, בבריכה, לאכול ולשתות. התדירות – מהרגע שהתחלתי לעבוד. עוד לפני שג'יימס היה בבית הם היו מגיעים, לרוב היו מגיעים כשלא נמצא בבית".
עוד נשאלה קוסקס לגבי ההכנות שנדרשו לקראת ביקורי הזוג נתניהו. היא השיבה: "אני דואגת שיהיו מגבות ודואגת שתהיה שתיה וקפה ושמה קופסת סיגרים של האירוח, את היומידור. מחשיכה את כל הווילונות כדי שעובדים לא יראו מה קורה בחוץ, ושמה גם שמפניירה עם שמפניה וקרקרים עם גבינות, ומה שיש לי במלאי".
קוסקס הוסיפה כי "מי שיוזם את בואם זה הם עצמם (משפחת נתניהו - ג.מ). הדס (קליין - מ.ג) בדרך כלל מודיעה לי שהם רוצים לבוא, או לשכת ראש הממשלה מתקשרת, או שהיה מופיע לי מאבטח בחצר וככה הייתי מזהה שהם באים. כשהיו אצלנו עובדים שהחליפו דלתות, כשהוא הגיע המאבטחים ביקשו להוציא את כל העובדים. רק המנעולן המשיך לעבוד. הבקשה מהדס הייתה סיגרים ושמפניות בדרך ככלל. הם מבקשים. הקופסאות יוצאות עם בני הזוג".
תובע: "כשבני הזוג היו מגיעים לבית פאקר הם הביאו גם מתנות מצדם?" קוסקס: "לא".
בהמשך הוצגה התכתבות בין קוסקס להדס קליין, שהוצגה גם בעדותה של קליין עצמה. בהתכתבות סוכם שבקבוקי השמפניה ייארזו בשקית סגורה כדי ששרה נתניהו, כך לפי קליין, תיקח אותם.
קוסקס: "מעדכנת שהתקשרו עכשיו ממשרד ר. להגיד לי שהוא עוד 10 דקות מגיע לבריכה. סידרתי לו מגבות ומים וכו'". קליין: "נגיד לשרה שיש ציוד בשבילה". קוסקס: "אוי חבל שלא הבאנו קצת גפילטע". קליין: "חחח שימי בשקית שחורה את 4 הבקבוקים ותסגרי את השקית ליד הדלת של המטבח בחוץ, היא תבוא לקחת".
קוסקס מסבירה על הדוכן: "ה'ציוד' – הכוונה לשמפניות וסיגרים. 'חבל שלא הבאנו גפילטע' זה בציניות, בצחוק. היה באותו יום מספיק שמפניות לספק את הדרישה. היו שם שלושה בקבוקי מואט (שמפניה) ושמפניה לבנה. היא כותבת לי תכיני את השקית בדלת של המטבח, לסגור את השקיות ולהשאיר בחוץ, ולסגור את הדלת והיא תבוא לקחת. הבנתי שלא סמכו עליי שאני דיסקרטית מספיק כעובדת חדשה".
2 צפייה בגלריה
שני קוסקס
שני קוסקס
''הם עצמם יוזמים את בואם''. שני קוסקס
(צילום: רפי קוץ)
קוסקס סיפרה גם על מסירה סיגרים באופן אישי למר נתניהו: "הייתה פעם שנתניהו התארח אצלנו. בשישי בערב הדס אמרה לי שביקשו ממני להכין ארוחה לבני הזוג נתניהו ובנם. כשהם הגיעו לאכול הייתה לי קופסת סיגרים, שמתי בשקית ונתתי לבנימין נתניהו, אמרתי 'זה בשבילך'. פאקר היה אז בחו"ל".
על יאיר נתניהו סיפרה כי "באירוע אחד, היו הרבה פעמים שניתנו דברים. באותה ארוחת ערב או אחריה גם יאיר הגיע והוא לקח בידיו החזקות ארגז שמפניה בידיים". במקרה אחר, העידה כי "בשישי בערב מתקשרת אליי הדס, כשאני אצל הוריי בקיבוץ, ואומרת ששרה מבקשת שמפניות. אמרתי שזה לא מתאים לי באותו רגע. פאקר ואיאן בבית בקיסריה. אמרתי שאיאן יביא, הוא הסתייג והסברתי לו איפה יש בדיוק ארגזים ומה צריך לעשות. הוא הביא בסוף כדי שלא אסע בערב לקיסריה".
על השימוש במתקני הבית, העידה: "אחרי יום ארוך שהיינו בדירה ברויאל ביץ', הגעתי מאוחר והדס התקשרה ואמרה ששרה ובנימין רוצים להשתמש במתקני הבית - ג'קוזי ומדורה בחוץ. הדרישה הייתה שאסע לשם ואפתח להם. אבל היא אמרה שעבדתי אותו יום 12 שעות ולא הגיוני שאסע לשם. אז ניטרלתי האזעקה מרחוק והסברתי למאבטח איך להוציא שמפניה, סיגרים, שמפניירה, ולהדליק להם את האש במדורה. דיברתי עם נתניהו, ששאל אותי איך מדליקים את הטלוויזיה בסלון".
קוסקס מאשרת כי בושלו ארוחות לבני הזוג נתניהו, גם כשלא היו בביתו של פאקר: "היו מקרים שהתבקשנו לשלוח להם ארוחות. הבקשה הייתה שיהיו מבחר מנות ותוספות, מנות לילדים ומנות בשר למר נתניהו. נעזרתי בשפית שלנו, לימור. האוכל היה מוכן בחמישי, ובשישי הגיע הנהג של שרה נתניהו לאסוף מאיתנו את כל הקופסאות עם האוכל, והביא לנו חמגשיות ריקות. הוא קיבל שני ארגזים של שמפניות. היו שני מקרים כאלה. החברה של פאקר שילמה את המצרכים".
קוסקס ציינה כי "מהתחלה חששתי שהנושא ייחקר. ידעתי שזה לא בסדר". השופט בר-עם שאל: "מה לא בסדר?", ולכך השיבה: "הדרישות הבלתי פוסקות. הרגשתי שגם הדרישה לדיסקרטיות הופכת את זה לסיטואציה פחות נעימה. עם הזמן הרגשתי שיש שינוי בחמימות כלפיי".
קוסקס סיפרה גם על הרגלי השתייה של פאקר וצוותו, וטענה כי הם לא מעשנים סיגרים, מה שאומר שהקנייה של הסיגרים נעשתה, לגרסתה, בעיקר עבור נתניהו. "פאקר מעשן סיגריות. אולי מידי פעם שיחק עם סיגר אבל לא מעשן. בפמלייה שותים בעיקר וויסקי ויינות לבנים. לפעמים פמליית פאקר והוא היו שותים שמפניות במצבי אירוח, ארוחות חגיגיות, במיוחד אם הזוג נתניהו מתארחים אז יהיו שמפניות. פאקר וצוותו היו שותים שמפניות במידה מועטה. יש שמפניות ורודות שנשתו בבית או נלקחו למטוס, אבל הרוב המכריע הלך לשרה נתניהו".
את החקירה הנגדית ניהל עמית חדד, סניגורו של נתניהו. במענה לשאלותיו אישרה קוסקס כי הייתה היכרות מוקדמת בינה ובין יונתן חסון, הנהג, עוד טרם עבדה במקום. חדד ניסה להראות שכמויות השמפניה שניתנו לשרה נתניהו היו קטנות משמעותית ממה שהעריכה קוסקס. בנוסף, טען כי צוותו של פאקר ואפילו צוות האוויר במטוסו קיבלו שמפניות, וכי גם בדירה השנייה של פאקר ברויאל ביץ' בתל אביב - שם הזוג נתניהו לא התארח - סופקו שמפניות.
קוסקס הסבירה שלא פנתה לפאקר בעניינים של שתייה: "לא שלחתי לו מיילים. פאקר היה בישראל באוקטובר 2016", אז לדבריה שוחחה איתו לאחרונה. "אנחנו יודעים למה הוא לא מגיע. כי הוא אדם שלא אוהב כותרות ולא יגיע. אני מכירה אותו. אני יודעת את זה ממנו ומהצוות", הוסיפה.
חדד: "יונתן הנהג היה מעדכן אותך כשהיה לוקח מוצר מקיסריה?" קוסקס: "נכון". חדד: "הערכת שרוב השמפניות הגיעו לשרה". קוסקס: "נכון". חדד: "זו השערה, את לא זוכרת את הכול". קוסקס: "אני זוכרת נתינות ספציפיות, הערכתי שהיו יותר. זו השערה".
בעניין הדירה ברויאל ביץ', טען חדד כי בני הזוג נתניהו לא התארחו שם. קוסקס השיבה: "הם לא, הבן שלהם כן". בעניין השמפניות, טען חדד כי "יש ראיות ברורות שצוותו של פאקר שותים שמפניות ורודות". קוסקס השיבה: "לא משהו שאני ראיתי. אם הייתה ארוחת ערב והייתה שם שמפניה ורודה - יכול להיות, אבל לא בלי אורחים". חדד המשיך: "אנשי צוות האוויר של פאקר אומרים שקיבלו שמפניות". קוסקס ענתה: "אני לא נתתי מלבד פעם אחת. שלושה בקבוקים למטוס יונתן לקח".
חדד: "את זוכרת עם כל שמפניה מה קרה איתה?" קוסקס: "לא". חדד: "היו עוד מקרים שלקחו למטוס". קוסקס: "כדי ששמפניה תגיע לצוות האוויר היא צריכה לעבור דרך יונתן, והוא היה אומר לי אם היה לוקח".
בחקירתו הנגדית, התמקד חדד גם בכך שלטענתו קוסקס לא אהבה את משפחת נתניהו. לדבריו, במהלך שיחה בין פאקר לבין יאיר נתניהו, האחרון אמר שאין כזה דבר פלסטינים, וקוסקס התערבה "כי זה עיצבן אותי". חדד אמר כי "אם יש עדת תביעה שהיא ומשפחתה שונאים את בני משפחת נתניהו, כפי שהיא מעידה בעצמה, זה רלוונטי".
חדד: "עבר לך בראש להגיד לפאקר שאת לא מוכנה להגיש לבני הזוג נתניהו ארוחות כי את מתעבת אותם?" קוסקס: "לא אמרתי לו את זה כי אני לא אגיד דבר כזה. אבל לא הגשתי להם אוכל בנפש חפצה". חדד: "אמרת בחקירה שרצית להפיל את המשטר. לא הצליח לך". קוסקס: "אמרתי דבר כזה בחקירה בבדיחות הדעת". חדד: "איזה משטר? בצפון קוריאה?" קוסקס: "המשטר של משפחת נתניהו". חדד: "של בנימין נתניהו". קוסקס: "של משפחת נתניהו".
בתחילת הדיון השופטים דחו את הבקשה של סנגורי נתניהו נגד מיקום ביצוע ריאיון העד של ארנון מילצ'ן. ההגנה ביקשה שיהיה בארץ, הפרקליטות מתכוונת לקיים אותו בחו"ל. השופטים דחו את הבקשה, מילצ'ן לא שב לישראל כבר שש שנים.