התלונות על תקיפות מיניות נגד הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, הולכות ומצטברות, ובמקביל מתברר כעת כיצד מנסים בסביבתו להשתיק את הקורבנות. ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" נודע כי לאחרונה קיבלה המתלוננת הראשונה נגד הרב טאו, נחמה תאנה, הצעה חריגה ביותר: לחדול מהמאבק הציבורי שהיא מנהלת נגדו - ולקבל בתמורה סכום משמעותי.
2 צפייה בגלריה
נחמה תאנה מתלוננת נגד הרב טאו
נחמה תאנה מתלוננת נגד הרב טאו
הרב טאו ותאנה
(צילום: מוטי קמחי, טל שחר)
הפנייה אל תאנה, שנעשתה בשמו של הרב, הגיעה לפרקליט צמרת המלווה אותה בעניין אחר שאיננו קשור לפרשה. תאנה מרבה להתבטא בתקופה האחרונה ברשתות החברתיות, לספר שם כיצד תקף אותה טאו לטענתה. בהמשך גם הגישה תלונה במשטרה וקיימה כמה הפגנות מחאה מול הכנסת. על פי העסקה שהוצעה, תאנה צריכה הייתה למשוך את התלונה במשטרה ולהפסיק את מאבקה. תאנה ופרקליטה דחו את ההצעה על הסף.
זמן קצר לאחר מכן החליטה לשתף רבנים ואנשי ציבור בדבר התקיפה לכאורה - ועמם לפרסם את הסיפור. סביבתו של הרב טאו לא הגיבה לדברים.

אתמול הוחלט כי צוות מיוחד במרחב יהודה במשטרת ישראל יחקור את התלונה על תקיפה מינית נגד הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור ואחד הרבנים הבולטים והמשפיעים ביותר. הצוות הוקם לאחר התייעצות עם הפרקליטות והוא יהיה בפיקוח המחוז. יש לציין כי בעוד שהמקרים שחשפה דורית אירעו לפני 40 שנה, המעשים שבוצעו לכאורה בנחמה תאנה אירעו לפני 30 שנה, וייתכן כי לא חלה עליהם התיישנות.
בני משפחתה של תאנה האשימו אתמול כי קיבלו "איומים מרומזים" מצדו של הרב וטענו כי יש נשים נוספות שנפגעו על ידו. במסיבת עיתונאים שכינסה המשפחה קרא יוסף בוירסקי, אחיה של נחמה, למשטרה "לזמן את הרב טאו לחקירה ולעימות, ולהעביר את התיק ממשטרת חברון למקום מרכזי יותר".
לדבריו, "נחמה התלוננה במשטרה על דברים חמורים, ואנחנו מצפים מהמשטרה לפעול בהקדם. אנחנו יוצאים בקריאה לנפגעות נוספות, יש ציבור גדול שיחבק אתכן. אפשר בפנים מטושטשות, ואנחנו מבקשים שלא לעבור דרך מתווכים. אנחנו קוראים לכל מי שיודע או שיש לו ידע שיעזור לנו להוציא את האמת לאור".
2 צפייה בגלריה
משפחתה של המתלוננת נחמה תאנה נגד הרב טאו
משפחתה של המתלוננת נחמה תאנה נגד הרב טאו
תאנה עם בני משפחתה, אמש
(צילום: טל שחר)
יוסף אמר עוד כי יש למשפחה מידע "על שש נפגעות נוספות של הרב. יש לנו תיעוד של שיחה עם אחת מהן שנמצאת בקשר עם עוד שתי נפגעות. מעבר לכך קיים מידע נוסף שאנחנו לא יכולים להתייחס אליו כרגע. אנחנו מבקשים מאנשים לשתף. בואו ניצור מרחב בטוח עבור נפגעות. זה הכוח שלנו כחברה. לרב טאו אנחנו אומרים: לא נעצור. ואם חלילה יקרה משהו למישהו מהמשפחה שלנו, גם אם זה ייראה טבעי - העקבות מופנות אליך".
מי שכן פירסמה את סיפורה ברבים היא דורית, אישה בשנות ה-60 לחייה, שבצעירותה עלתה ארצה לבדה, נקשרה לחנה ז"ל, אשתו הראשונה של הרב טאו, והפכה לבת בית אצלם - עד שלדבריה נוצלה על ידי אבי המשפחה. בראיון לקרן נויבך בכאן רשת ב’ אמרה: "הוא הרס לי את כל החיים. בחמש דקות של סיפוק הוא הרס לי את כל החיים". דורית תיארה את הקשר החם שלה עם הרבנית, שהשתתפה איתה בשיעורי תורה והזמינה אותה לסעודות שבת, ואת היחסים הקרובים ביניהן.
וכך תיארה את הפגיעה: "הייתי במטבח, סידרתי כמה דברים, ופתאום הבנתי שהוא נמצא. סגרתי את הדלת. ואז הוא נכנס, פתח את הדלת וסגר מאחוריו, ואז הוא התחיל לקחת אותי, הוריד לי את התחתונים, הוריד לעצמו את מה שהיה צריך להוריד וניסה לתפוס אותי. ברגע מסויים ‘התעוררתי’, קלטתי מה שקורה, נתתי לו בעיטה במקום הרגיש, והוא שיחרר אותי".

בריאיון לישראל רוזנר בערוץ 13 תיארה דורית: "ברחתי דרך המרפסת, קפצתי מעבר לגדר וברחתי הביתה. זה מה שהיה. הייתי קפואה אולי יומיים, לא ידעתי מה אעשה עם עצמי. נשארתי בבית. לא הלכתי לעבודה, בכיתי". לדבריה, בהמשך היה ניסיון נוסף מצד הרב לשכנעה להיכנס לביתו בשעה שאשתו לא הייתה בבית - והיא חששה והתחמקה ממנו.
דורית סיפרה כי הרבנית חנה ידעה על המקרה, וכך גם הרב צבי יהודה קוק, המנהיג הרוחני הבכיר של הציונות הדתית באותן שנים וראש הישיבה היוקרתית מרכז הרב, שלדבריה הרחיק את טאו בעקבות כך מהמוסד ואסר עליו למסור בו עוד שיעורי תורה.
בעקבות התקיפה סבלה דורית, לטענתה, במשך שנים מפוסט־טראומה שבגינה נרתעה מגברים ולא הצליחה למצוא זוגיות, ועד שנישאה הייתה כבר מבוגרת ולא יכלה להביא ילדים לעולם. נחמה תאנה פנתה אתמול בדבריה לדורית, המתלוננת השנייה בפרשה. "אני כואבת את כאבך ואת לא לבד", אמרה נחמה. "יש לך משפחה ואנחנו איתך".