"מדובר באחד מאנשי המקצוע הבכירים ביותר שינחתו בישראל, כבר בינואר הוא יגיע לוולפסון כדי להתחיל לעבוד לקראת העונה הבאה". בקבוצת הניהול האמריקאית הופתעו מחשיפת ynet ספורט לגבי זהות הסמכות המקצועית הבכירה שלהם, הבריטי ניק האמונד. בקבוצה משוכנעים כי מדובר בשובר שוויון בכדורגל הישראלי.
"איש מקצוע כמוהו הוא נכס אדיר למועדון כמו הפועל ת"א", משוכנעים בקבוצת הניהול, שם עבדו בשעות הלילה כדי לעשות השלמות אחרונות לקראת החתימה על מסמך ההבנות. לאחר מכן הם יחלו בבדיקת הנאותות שתתקיים בחודש וחצי הקרובים. התנאים הכלכליים בין הצדדים נסגרו: 7 מיליון שקל שיהיו בחשבון נאמנות עד לקיץ הקרוב, כשעו"ד רועי רוזן יהיה זה שיחתום מצד בעלי הפועל ת"א מול פרקליטי קבוצת הניהול.
1 צפייה בגלריה
ניק האמונד היועץ המקצועי של הרוכשים המיועדים של הפועל ת"א
ניק האמונד היועץ המקצועי של הרוכשים המיועדים של הפועל ת"א
יגיע לישראל בינואר ויהיה מעורב בהחלטות המקצועיות. האמונד
(צילום: REX)
האמונד מחובר לאחד משני ראשי קבוצת הניהול, האמריקאי מייקל מינצברג, שמשמש כדירקטור בפלימות' מהליגה השלישית באנגליה, וגם בה הוא משמש כיועץ רכש. הוא שימש בעבר כמנהל הכדורגל של רדינג וכמנהל הטכני של ווסט ברומיץ'. לפני שלוש שנים מונה ליועץ הרכש של סלטיק והשתדרג מאוחר יותר לתפקיד מנהל הכדורגל, לצידו של המנג'ר ניל לנון. הוא הביא בין היתר למועדון הסקוטי את המגן הצרפתי כריסטופר ג'וליאן, החזיר את השוער פרייזר פורסטר, ולפני כשלוש שנים סימן את חלוץ מכבי ת"א, יונתן כהן, כמועמד להצטרף. בדצמבר האחרון מונה זמנית ליועץ הרכש של ניוקאסל.
האמונד כבר שוחח בזום עם עומר בוקסנבוים ובקבוצת הניהול הבהירו כי ישכירו בעבור שוער ארסנל בעבר דירה והוא יהיה על קו אנגליה-לישראל. האמונד יהיה מעודכן מעתה בכל מהלך מקצועי בהפועל ת"א, ויהיה זה שיכין ככל הנראה עם בוקסנבוים את הסגל לעונה הבאה. תקציב שכר השחקנים יגדל מ-15 מיליון שקל לאזור ה-21 מיליון.
"יש עוד דרך לעשות, הקבוצה האמריקאית תעשה את הבדיקה שלה ואז נראה מה קורה, זה עוד לא סגור ב-100%", סבורים בהפועל ת"א. בכל מקרה החיזוק יהיה על בסיס שחרור שחקנים. "יש פה קבוצת ניהול עם תוכניות מטורפות. נכון שזה לא ישדרג כלכלית משמעותית את הפועל ת"א, שעדיין תהיה עם התקציב הרביעי בליגה, אבל לפחות יגיעו אנשי ניהול ספורט בכירים", אמרו במועדון.