קבוצת הרכישה האמריקאית, ששישה מנציגיה צפויים לנחות היום בארץ, החליטה לקחת על עצמה את הפועל ת"א לאחר שקיבלה בימים האחרונים אור ירוק מחברת דלויט, שניהלה עבורה את בדיקת הנאותות – כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet.
האמריקאים חתמו ב-23 בנובמבר על הסכם עם ארבעת בעלי המועדון – האחים איציק ושרון ניסנוב, מאיר תושב וזאב גרינברג – לפיו הם יהפכו לבעלים ומחזיקי זכויות הניהול גם יחד. השלב השני היה בדיקת נאותות קפדנית, שעלתה כחצי מיליון שקל, והשלישי הוא הזרמת שבעה מיליון שקל שייכנסו לחשבון נאמנות עד ל-16 בפברואר ויופשרו ביוני לטובת תקציב הקבוצה בעונה הבאה. מה שנותר לאנשי הפועל ת"א זה להשלים מספר התחייבויות כמו תשלומים לחברת החשמל וארנונה. הדרישה שהבעלים הנוכחיים ימשיכו להעמיד ערבויות הוסרה, והאמריקאים יציבו אותן ביוני - אחרי קבלת האישור של הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות.
4 צפייה בגלריה
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב. הפועל ת"א תעבור לידיים אמריקאיות
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
דייויד מינצברג
דייויד מינצברג
דייויד מינצברג. אחד הבעלים החדשים
(צילום מסך מתוך יוטיוב)
את הקשר עם האמריקאים יצר בועז תושב, שזוכה לקרדיט גדול מצד שותפיו במועדון על היוזמה המוצלחת. בראש הקבוצה, שמתמחה בזיהוי מועדונים בעלי פוטנציאל עסקי וניהולם, עומד עו"ד דייויד מינצברג, שעבד בעבר במילווקי, דטרויט וממפיס מה-NBA ובדי-סי יונייטד מה-MLS. יחד איתו עובד אחיו מייקל, שחבר בדירקטוריון של פלימות' מהליגה השלישית באנגליה, ומאחוריהם עומדים מספר אנשי עסקים, שהונם המשותף נאמד ב-800 מיליון דולר והם למעשה הגב הכלכלי של הקבוצה.
על מנת להראות רצינות בנוגע להליך הרכישה, הוציאו האמריקאים בערב שבת הודעה שבה נכתב בין היתר: "השנים האחרונות היו קשות מאוד עבור אוהדי הפועל ת"א. נתחיל בתהליך של בנייה מחדש לאחד המועדונים המובילים בישראל. האסטרטגיה שלנו תהיה להשתמש במערכות ובתהליכים מודרניים כדי להשיג הצלחה עקבית וברת-קיימא, תוך כיבוד ההיסטוריה, המסורת והערכים של המועדון".
4 צפייה בגלריה
דן איינבינדר חוגג
דן איינבינדר חוגג
בקרוב תחת בעלים חדשים. שחקני הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)

התקציב יגדל

יחד עם האחים מינצברג יגיעו היום לישראל גם חלק מחברי הקבוצה, בהם שני בכירים בוול סטריט וגם האיש שינהל מקצועית את הפועל ת"א – הבריטי ניק האמונד, שוער עבר של ארסנל שעוסק היום בייעוץ רכש ושימש בשנים האחרונות בתפקידי מפתח בסלטיק ובניוקאסל. הביקור יימשך עד יום חמישי, ובמהלכו ידונו בהכנות לעונה הבאה וגם בחלון ההעברות הנוכחי. בנוסף, הם יסגרו את ענייני המרצ'נדייז לעונה הבאה, רכישת זכויות השידור של הפועל ת"א לשוק הבינלאומי, הכנת אירוע ענק לחגיגות המאה של המועדון וחתימה על הסכם לשימוש בשמונה השנים הקרובות בוולפסון.
לפי ההסכם, האמריקאים יתחילו לנהל רשמית את הפועל ת"א רק בעונה הבאה, וכל סכום שיכניסו לקופת המועדון ידלל את חלקם של הבעלים הנוכחיים. תחילה הם יעבירו כאמור שבעה מיליון שקל, ויחד עם עוד כשישה מיליון שקל שייכנסו ממכירת שחקנים בעונה הנוכחית, תקציב הקבוצה יגדל משמעותית אחרי שעמד השנה על 15 מיליון. למרות שמלוא מניותיהם של הבעלים הנוכחיים לא ידוללו מיידית, הם לא יהיו מעורבים בשום החלטה ניהולית החל מיוני הקרוב, ובפעימות ההשקעה הבאות של האמריקאים הם ידוללו לגמרי. את 11 מיליוני השקלים שהעבירו כהלוואת בעלים הם יוכלו לקבל בחזרה רק במקרה של הישגיות של המועדון, בהתאם לקריטריונים שסוכמו מראש.
על פי ההסכם, האמריקאים יתחילו לנהל רשמית את הפועל ת"א רק בעונה הבאה, וכל סכום שיכניסו לקופת המועדון ידלל את הבעלות של הנוכחיים
הפועל ת"א נמצאת אולי בשפל מקצועי, אבל בסיומה של בדיקת הנאותות התברר כי מצבה הכלכלי הוא הטוב ביותר בשני העשורים האחרונים. כשנודעו הממצאים לאנשי עסקים ששקלו בעבר לרכוש את המועדון, הם הגישו שוב הצעות, אבל בהפועל הבהירו להם כי הם מחויבים לאמריקאים, שקיבלו בעצמם הצעה מאיש עסקים מיליארדר לרכוש את המועדון בסכום גבוה.
4 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב מבעלי הפועל ת"א
שרון ניסנוב מבעלי הפועל ת"א
שרון ניסנוב. התקציב ייגדל
(צילום: עוז מועלם)

מהפכה מקצועית

מאחר שהם לוקחים על עצמם את המועדון רק החל מיוני, האמריקאים דורשים שהרכש בחלון ההעברות הנוכחי יהיה לכל היותר עד לתום העונה. כל חוזה שנחתם בחודשיים האחרונים, כולל עם המאמן חיים סילבס, מכיל סעיף המאפשר לאמריקאים לבטלו בעונה הבאה. הכוונה שלהם היא לבצע בקיץ מהפכה מקצועית. רוב הסגל הנוכחי, למעט שחקני הבית וכמה שחקנים שייבחרו, יעזוב – וגם לא ברור מה יהיה מעמדו של המאמן. נציגי קבוצת הרכישה, כולל היועץ המקצועי האמונד, ייפגשו כבר היום עם סילבס ויתר אנשי הצוות המקצועי, האנליסטים והסקאוטים וידונו בחיזוק הדרוש בחלון ההעברות הנוכחי.
אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, עם העברת שבעת מיליוני השקלים עד ל-16 בפברואר, תיכנס הפועל ת"א לעידן האמריקאי החדש שלה.