שתף קטע נבחר

צ'רלי וורד: "כמה מחברי הטובים הם יהודים"

אמירות בעלות אופי אנטישמי, הציבו את צ'רלי וורד ואלן יוסטון, שחקני ניו יורק ניקס, במרכז סערה ציבורית. יוסטון: היהודים עקשנים - איזו סיבה היתה להם לרדוף את ישו?"

שני שחקני ניו יורק ניקס, צ'רלי וורד ואלן יוסטון, עומדים במוקד סערה ציבורית שעלתה מאמירות בעלי אופי אנטישמי, שהשמיעו השניים. במאמר שפורסם ב"ניו יורק טיימס" דווח כי וורד ויוסטון התבטאו בחריפות כנגד העם היהודי, במהלך שיעור תנ"ך שיזמה הנהלת הקבוצה, לפני משחק מול מילווקי באקס בדצמבר 2000.
על פי הדיווח, פנה וורד אל מנחה השיעור, מרצה יהודי, ושאל אותו שאלות בנושאים שונים הקשורים לזהות דתית והברית החדשה. "יהודים הם עקשנים" אמר וורד. "איזו סיבה היתה להם לרדוף את ישו, אלא אם כן הם ידעו שהוא מציע משהו שהם לא יכולים לקבל? הדם שלו על ידיהם". וורד המשיך וטען כי "נוצרים נרדפים על ידי יהודים כל יום. יש ספרים רבים המתארים זאת – יהודים שרוצים לנטוש את דתם ולמצוא את ישו, נתקלים בהתנגדות הוריהם, שדוחים אותם ומפסיקים לדבר איתם".
בשלב זה, על פי העדויות, שלף יוסטון את מכשיר הפאלם-פיילוט והוציא משם ציטוט מן הברית החדשה: "הם ירקו בפניו של ישו והיכו בו באגרופיהם" (ספר מאת'יו).
תגובתו של וורד לפירסום לא אחרה לבוא. "הכתב הוציא את הדברים מהקשרם", קובע וורד. "לא התכוונתי לפגוע באף קבוצה, כי אני איני כזה. כמה מחברי הטובים הם יהודים. למעשה, החבר הכי טוב שלי הוא יהודי, קוראים לו ישו".
הליגה נגד השמצה יצאה בגינוי חריף נגד השניים והאשימה אותם בתוקפנות על רקע דתי. "בהאשמת היהודים ברדיפת הנוצרים, החיו השניים את המיתוס ההיסטורי, שהיה במשך מאות שנים, המקור העיקרי לאנטישמיות", אמר יו"ר הליגה נגד השמצה, אברהם פוקסמן. "לרוע המזל, הסברו של מר וורד מראה כי הוא אינו מבין זאת".
נשיא הניקס, דייויד צ'קטס, זימן את וורד, יוסטון ושחקן נוסף בקבוצה, קורט תומאס לשיחה, בסופה אמר: "אנחנו מבינים מהשחקנים כי מה הדברים שהם אמרו הוצאו מהקשרם, אך אנו מוצאים את הדברים כפי שצוטטו כמעוררי התנגדות".
נודע כי מאמן הקבוצה, ג'ף ואן גאנדי, התנגד ליוזמות ההנהלה לקיום דיונים דתיים וקבוצות תפילה בין השחקנים. בנוסף לכך, התלונן ואן גאנדי על כמות הזמן הרבה שמבלה כומר הקבוצה עם השחקנים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום allsport
וורד. "לא התכוונתי לפגוע"
צילום allsport
צילום: allsport
יוסטון. הדברים הוצאו מהקשרם
צילום: allsport
מומלצים