שתף קטע נבחר

חיל האוויר תקף שוב; מרגמות על גדיד

תקיפת המסוקים היתה באזור טול כרם וג'נין, ולדברי הפלסטינים, נפצעו בה 25 איש, בהם תלמידי בית ספר. אחד מהטילים נפל בטעות בשטח ישראל, בקיבוץ בחן, סמוך ליישוב בת חפר. אמש נורו מרגמות לעבר ההתנחלות גדיד שבגוש קטיף. ארבעה פלסטינים נהרגו בשבת בעימותים עם צה"ל. ביום שישי שיגר חיל האוויר את התקיפה המאסיבית ביותר שהיתה בעימות: מטוסי ומסוקי חיל האוויר הפציצו מטרות בשכם, ברמאללה, בטול כרם ובעזה. 13 פלסטינים נהרגו

נמשך סוף השבוע הסוער בשטחים: ארבע פצצות מרגמה נורו בשבת אחרי הצהריים לעבר היישוב גדיד שבגוש קטיף. המרגמות נפלו בשטח שבין היישוב לחממות. לא דווח על נפגעים או על נזק. בשעות הערב דווח על ירי של שתי מרגמות נוספות לעבר גדיד.
מסוקי צה"ל תקפו בצהריים (שבת) מטרות פלסטיניות: על פי מקורות פלסטינים, המטרות היו מבנים של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים באזור טול כרם וג'נין. לטענת הפלסטינים, נורו מספר טילים בג'נין לעבר מבנים של כוח 17 ומטה הביטחון הלאומי וכן המודיעין הכללי בראשות תאופיק טיראווי. לא היו נפגעים, משום שהמטות פונו מראש. בטול כרם ירו המסוקים טילים לעבר בניין המחוז שבו נמצאים מנגנוני הביטחון הפלסטיניים: שם נמנו 25 פצועים, אחד מהם באורח קשה. הפלסטינים טוענים כי חלק מהפצועים הם תלמידי בית ספר סמוך.
במהלך התקיפה על טול כרם נפל אחד מהטילים בשטח ישראל - בקיבוץ בחן, סמוך ליישוב בת חפר. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. (ראה ידיעה נפרדת בקישורים מימין).
התקיפה באה בהמשך לשורת תקיפות מאסיבית ביום שישי של מטרות פלסטיניות בעזה, טול כרם, שכם ורמאללה, בה נעשה לראשונה גם שימוש במטוסי קרב. הפלסטינים דיווחו על 13 הרוגים ועשרות פצועים. בשבת נערכו בשטחים הלוויות המוניות להרוגים מהתקפת צה"ל.

תקריות נוספות

שני פלסטינים נהרגו בשבת בשכם בעימותים שהמתנהלו בשעות הצהריים. העימותים פרצו בסיום הלוויותיהם של הפלסטינים שנהרגו אתמול בהפצצות צה"ל. אחד ההרוגים, איברהים עבד אל-עזיז ממחנה הפליטים בלאטה, נורה בחזהו. הפלסטינים מדווחים גם על 12 פצועים.
מקורות פלסטינים מדווחים כי פוואז דמג', בן 35 קצין בביטחון הלאומי הפלסטיני, נהרג אתמול בלילה לאחר שיחידה מיוחדת של צה"ל ניסתה לפרוץ את המחסום הפלסטיני, בכניסה לעיירה סילת אל-חרסייה באזור ג'נין. על פי הפלסטינים נסיון הפריצה הישראלי נכשל, אך בפעולה נהרג דמג' וקצין אחר נפצע פצעים בינוניים.
מקורות פלסטינים מדווחים כי פלסטיני בן 30 נהרג בשבת מאש חיילי צה"ל, סמוך למעבר קרני. מצה"ל נמסר כי מדובר בפלסטיני חמוש בקלצ'ניקוב שערך תצפית על מוצב נחל עוז. לטענת גורמים בצה"ל, החיילים ירו לכיוון הרגליים ולא ירי מכוון על מנת להרוג. הפלסטינים טוענים כי מדובר בחלקאי.

מטוסי חיל האוויר תקפו בשכם

ביום שישי בערב, לראשונה מאז מלחמת ששת הימים, תקף חיל האוויר הישראלי באמצעות מטוס קרב מסוג F-16 מטרות פלסטיניות בגדה. עדי ראייה פלסטינים בשכם סיפרו, כי טילים פגעו ישירות בכלא המרכזי של שכם ובבניין סמוך של כוחות הביטחון הלאומי הפלסטיני. אגף אחד של בניין המשטרה קרס ותחתיו נקברו מספר תושבים, סוהרים ושוטרים.
בסך הכל דיווחו מקורות פלסטינים על 12 גופות שהוצאו מתחת להריסות. בשכם מספרים, כי עם תחילת ההפצצה של מטוסי ה-F-16 החלו להגיע לאזור המחוז שבו ממוקמים הבניינים אלפי תושבים מכל רחבי העיר ובמקום התקיימה הפגנה ספונטנית.
בשכם פרצה שמועה, כי מחמוד אבו הנוד, איש גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של החמאס, נהרג. אולם הפלסטינים מסרו, כי הוא נפצע באורח קל מאוד. סוכנות הידיעות אי.פי מצטטת את הוריו של אבו הנוד, שאמרו כי בנם נפצע, אולם הוא חי והועבר לקבלת טיפול רפואי במקום בטוח. בשבת דיווחו ברשות כי אבו הנוד נמלט מידי הרשות הפלסטינית.

הפצצה ברמאללה

הפלסטינים דיווחו עוד על הפגזת מוצב של כוח 17 בכפר ביטוניה, סמוך לעיר רמאללה, ועל הפגזת מטרות נוספות בעיר. על פי הדיווחים, אדם אחד נהרג.
ברמאללה השתתף ראש התנזים, מרוואן ברגותי, בפינוי הריסות המוצב שהופצץ על ידי מסוקי קרב. פלסטינים אומרים, כי ברגותי נראה עצבני מאוד וכי הוא צעק על אנשים שהיו בסביבה, שלא להפריע לצוותי ההצלה. ברגותי גם נשא את האלונקה שעליה הונחה גופת הפלסטיני שנהרג בהפצצת המוצב.

תקיפה בעזה ובטול כרם

מקורות פלסטינים מדווחים כי 10 פלסטינים נפצעו בהתקפת צה"ל ביום שישי בעזה. לטענת הפלסטינים, בתקיפה השתתפו מסוקים ומטוסים של חיל האוויר. כן מדווחים הפלסטינים על 19 פצועים בטול כרם, שם הפציצו שלושה מסוקי קרב של חיל האוויר מוצב של כוח 17 בצידה המערבי של העיר. המוצב נהרס כליל. קולות פיצוץ נשמעו במספר מקומות בעיר אולם כתוצאה מניתוק החשמל אין עדיין מידע מדוייק על המטרות שנפגעו. מהעיר טול כרם יצא המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות בנתניה.
בערי הגדה וברצועה יש עדיין כוננות גבוהה מחשש לעוד הפצצות ישראליות. גורם בכיר בתנזים אמר ל-ynet, כי התגובה הפלסטינית להפצצות תהיה קשה וזוהי "רק שאלה של זמן עד שנגיב".
ישיבת הקבינט הפלסטיני שהיתה אמורה להתקיים ביום שישי בוטלה. לטענת הפלסטינים, צה"ל אינו מאפשר לשרים ולבכירי הממשל הפלסטיני לעבור מהגדה לרצועת עזה.
מקור בטחוני פלסטיני בכיר אמר כי השימוש שעשתה ישראל במטוסי קרב בתקיפה בשכם מהווה "עליית מדרגה והסלמה חמורה באירועים בגדה". הרשות הפלסטינית פנתה לקהיליה הבינלאומית בדרישה לפעול כדי "להפסיק את מעשי הטבח באוכלוסיה הפלסטינית על ידי הישראלים", זאת לאור השימוש הישראלי במטוסי קרב.

בהכנת הידיעה השתתפו לינוי בר גפן וסוכנויות הידיעות

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום אתר חיל האויר
מסוק קרב של חיל האויר (ארכיון)
צילום אתר חיל האויר
צילום רויטרס
הפגזת צה"ל ברמאללה
צילום רויטרס
צילום רויטרס
ברגותי מפנה גופה ברמאללה
צילום רויטרס
צילום רויטרס
הלווית אחד ההרוגים הפלסטינים
צילום רויטרס
צילום רוייטרס
ההפצצה בשכם
צילום רוייטרס
מומלצים