שתף קטע נבחר

היזהרו מחומצות החלב

חודש יוני בפתח, השחקנים מותשים, וחג השבועות מקצר את מחנה ההכנה שעורך ריצ'ארד נילסן לשחקנים. בארבעה אימונים מנסה המאמן הלאומי לעבוד על בעיטות מחוץ לרחבה ומתפרצות מהירות; בנושא המצבי הנייחים הוא כבר הרים ידיים. שחר בן הלוי על השפנים שמכין הדני

נבחרת ישראל בכדורגל התכנסה השבוע בקיסריה למחנה אימון מקוצר לקראת שני המבחנים האחרונים שלה העונה. המשחק בליכטנשטיין במוצאי שבת וזה מול ספרד ביום רביעי, במסגרת מוקדמות הגביע העולמי, יסיימו עבור הכדורגלנים שלנו את עונת המשחקים. המאמן הלאומי, ריצ'רד נילסן, הביע כבר לפני שבוע צער על הזמן המועט שעמד לרשותו. בתכנון המקורי היה אמור המחנה להימשך שלושה ימים. חג השבועות ומועדי הטיסה לשווייץ קיצרו את מסגרת הזמן לארבע אימונים בלבד.

מחנה 'טרום עונה'

אימון הבוקר ביום שלישי נפתח בתרגולי כושר מפרכים. אחד הבלמים טען אחר כך כי רמת האינטנסיביות דמתה למחנות טרום העונה. נילסן הגיב לאחר האימון: "חודש יוני עומד בפתח והשחקנים נראים קצת עייפים. סוף העונה כבר מורגש. חייבים לתת להם זריקת אנרגיה אחרונה, להעיר אותם. בשבוע הבא יהיה מספיק זמן לנוח". נילסן הסכים לשחרר חלק מהכוכבים. בניון השתתף בשלושה מתוך ארבעת האימונים. רביבו רק בשניים וטל בנין באחד. שלושתם חשובים למשחק מול ספרד.
משחק האימון הראשון במחנה לא היה טוב. חלק ניכר מהשחקנים נראה לא בפוקוס. מסירות הלכו לאיבוד ושני ההרכבים התקשו לייצר מצבים מול השער. הדגש בתרגול הבוקר היה על שליטה קבוצתית בכדור נגד מצבי לחץ. הנעת הכדור הייתה טובה רק לפרקים, ואם הספרדים ילחצו עלינו במרכז המגרש, בעיקר במחצית השנייה, עלולות להיות צרות.

חיילי נ.מ.

נילסן חושש מאוד מהמשחק הסגור של ליכטנשטיין, לכן המשחקון הראשון באימון אחר הצהרים של יום שלישי התמקד בבעיטות מרחוק. גם כאן המצב לא מלבב. זה לא סוד שבליגה שלנו מובקעים מעט מאוד שערים מחוץ לרחבה. התרגיל של נילסן מבוסס על כך שהחלוצים משאירים את הכדור לשחקנים שבאים מאחור. הבעיה היא שרוב שחקני הקו השני בעטו את הכדורים לשמים. אחוזי הפגיעה במסגרת היו נמוכים מאוד. אם בליכטנשטיין תוכל הנבחרת לסיים בערך 15 התקפות במצב בעיטה, אולי יכנסו שני כדורים לרשת. אבל מול הספרדים אנחנו צריכים להתפלל שנגמור את המשחק עם שמונה בעיטות לשער. וזה כבר מדאיג הרבה יותר.

מימין תיפתח הרעה

ביום רביעי בבוקר מתרגל נילסן התקפות מתפרצות של ארבע תוקפים נגד שלושה מגינים. המטרה היא להגיע לבעיטה תוך עשר שניות. כאן כבר מרגישים את ההכנות לספרד, וגם השחקנים כבר נראים קצת יותר חדים. עדיין, נילסן מאוכזב מכך שחלק מההתקפות לא מגיעות לסיום לפני תום הזמן, חלק אחר מסתיים בכניסת השחקנים לנבדל.
אחרי התרגול מוציא נילסן משחק בו נשלף השפן של המחנה. רביבו מתפקד כחלוץ בצד הימני, אבי נימני לידו, ובכנף שמאל מתייצב דדי בן דיין. המהלך הזה מאפשר לנילסן רוטציה בצד שמאל. כשקייסי עולה למעלה במצבים הנייחים, בן דיין יכול לחפות עליו בהגנה. בונוס נוסף שקיבל הדני, כנראה מבלי לתכנן מראש, הוא מסירת פז של ברקוביץ' באלכסון לבן דיין, ממש שיחזור של השער של גרייב מול אוסטריה. בן דיין מסיים את המהלך בנגיחה לרשת. רביבו מוסיף עוד צמד.
באימון הערב של יום רביעי נילסן חוזר לתרגל בעיטות מרחוק. האימון הזה הוא הכי קשה, כי המגרש מוקף בעשרות ילדים שבאו לבקש חתימות. גם גברי לוי הפגין נוכחות. הקהל כנראה משפיע על השחקנים. הפעם אחוז הדיוק הוא גבוה יותר. אורן זיתוני ועידן טל נתנו בעיטות יפות. גם נימני, האווירון וברקוביץ' סחטו מחיאות כפיים.
למרות שרוב השחקנים אינם נמצאים בשיא הכושר, אין הרבה בעיות פרסונליות לנילסן. אייל ברקוביץ' אמנם נראה כמו שחקן ששיחק פחות מעשרה משחקים העונה, אבל זה ייפתר בעזרת רוטציה עם בניון. ברקוביץ', שהתאמן עם נילסן גם בתחילת השבוע, גילה שיפור מסוים מאימון לאימון.
הבעיה האמיתית שהתגלתה השבוע היא שעופר טלקר נשאר לבד בעמדת המגן הימני. אם טלקר יפצע חלילה, יאלץ נילסן לשלוח לפינה את אמיר שלח או ואליד באדיר. טלקר נמצא היום בכושר פחות טוב מאשר בתחילת העונה. המשחק שלו לא שוטף, שחרור הכדור מהוסס. הנסיגה ביכולתו נראתה כבר במשחק באוסטריה. הסיבה לכך היא ככל הנראה שינוי הסגנון שעברה הפועל חיפה העונה. אלון חרזי פצוע, פליקס חלפון ואילן בכר לא מספיק טובים, אבישי ז'אנו לא יתחיל עכשיו קריירה בינלאומית, וקלימי סבן עדיין צעיר. פתאום לנבחרת יש רק מגן ימני אחד.

ליטושים ותפילות

במחנה לפני אוזבקיסטן עבד נילסן על כדורי קרן, השבוע הוא ויתר. ספרד מאוד מסוכנת במצבים נייחים. כולנו זוכרים. בסיום המחנה היה הצוות המקצועי שבע רצון. עוזר המאמן, יצחק שום: "אבי נימני וחיים רביבו הם השחקנים הכי חמים בנבחרת, והם יכולים למשוך את השאר. צריך להיות אופטימיים ולזכור שבתשעים דקות הכל יכול לקרות".
נילסן נראה מעט מתוח ונרגש. "אני מקווה שליטשנו קצת את השחקנים בזמן הקצר שעמד לרשותנו. הייתי רוצה להשיג שער מהיר מול ליכטנשטיין כדי להפוך את המשחק לקל כמו ברמת גן".

האם אתה מרוצה מהכושר הנוכחי של הנבחרת?

"היו לנו מספר משחקי הכנה, בחלקם היינו טובים, בחלקם פחות. מעבר לזה אני לא אגיב בנושא".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום יוסי רוט
יחפו אחד על השני. בניון וברקוביץ`
צילום יוסי רוט
צילום איי פי
מתוח ונרגש. נילסן
צילום איי פי
מומלצים