שתף קטע נבחר

לנדאו: לוויית חוסייני - כשל מערכתי כולל

השר לביטחון פנים אמר בכנסת כי בעת הלוויה של פייסל חוסייני "ישבתי בביתי ולא ידעתי את נפשי מרוב בושה היכן כשלנו". לדבריו, "הלקח הוא פשוט: נדיבות מול הפלסטינים זה מעשה נאיבי ומטופש". תחקיר המשרד לביטחון פנים על האירוע עשוי לכלול המלצה שלא לערוך הלוויות לפלסטינים בשטחי ישראל

השר לביטחון פנים, עוזי לנדאו, אמר כי לווייתו של חוסייני הייתה "כשל מערכתי כולל". לדבריו, תחקיר המשרד לביטחון פנים על האירוע עשוי לכלול המלצה שלא לערוך לוויות לפלסטינים בשטחי ישראל. לחילופין, יומלץ לערוך לוויות ללא מלווים או בשעות מאוחרות של הלילה.
לנדאו דיבר במליאת הכנסת, במסגרת דיון שיזם ח"כ בני איילון על הלוויה של חוסייני. "אני ישבתי בביתי ולא ידעתי את נפשי מרוב בושה היכן כשלנו" אמר לנדאו, "טעינו טעות קשה בדרך שבה אישרנו ואפשרנו את מה שהתרחש. גישתה היסודית של ישראל מול הבקשה שקיבלנו היתה גישה של נדיבות. ערפאת יוכל לטוס לרמאללה, אותו טרוריסט יוכל לטוס לרמאללה. הלקח הוא פשוט: נדיבות מול הפלסטינים זה מעשה נאיבי ומטופש. אני מצטער שיש בתוכנו אותם נאיבים, אותם תמימים הממשיכים לחלק מחמאות לערפאת, מדברים על שיפור ניכר ורואים אור שמש בחיוכו של רוצח זה".
השר לנדאו מתח ביקורת קשה גם על מדיניות ההסברה הישראלית בחו"ל ואמר: "כל הזירה ההסברתית מופקרת, נטושה לחלוטין. צריך לספר את הסיפור האמיתי - מה טיבו של ערפאת. אין לנו מערכת הסברה, אנחנו מוסיפים לדבר בשבחו בחוץ, והגיע הזמן שישראל תכין את התיק שעל פיו יעמידו את ערפאת לדין כפושע מלחמה".
דבריו של לנדאו בנושא זה נאמרו על רקע העימות שמתחולל בימים האחרונים בינו לבין משרד החוץ, בעקבות טענתו של לנדאו, כי משרד החוץ אינו מאפשר לו להשתתף בהסברה הישראלית בזירה הבינלאומית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארכיון ידיעות אחרונות
לנדאו. מצטער שיש נאיבים
ארכיון ידיעות אחרונות
מומלצים