שתף קטע נבחר

שני פצועים בפיגועי ירי

בת 21 נפצעה באורח קל מירי פלסטיני בעת שעמדה בטרמפיאדה בעופרה. בעל מסעדה סמוכה: "במסעדה היו כמה סועדים שנבהלו מאוד, עזבו את האוכל ונשכבו על הרצפה ". תושב פ"ת נפצע קל מירי בכביש חוצה ישראל

שני פצועים היום (ד') בפיגועי ירי: רומן זוריצקי, תושב פתח תקוה בן 41, נפצע בצהריים קל מירי פלסטיני. האיש עבד בכביש חוצה ישראל סמוך לניצני עוז, בעת שאש נפתחה לעברו. הוא נפגע בקרסולו ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא.
קודם לכן היה פיגוע ירי גם ליד עופרה: שלומית בנימין, צעירה בת 21, נפצעה סמוך לשעה 11:00 מירי בעת שעמדה בטרמפיאדה שבשער היישוב. הירי בוצע מבתים סמוכים בכפר ערבי. אנשי מגן-דוד-אדום פינו אותה לבית החולים "הדסה עין כרם". היא נפגעה מקליע בצוואר ומקליע בירך. מצבה מוגדר כעת קל. פרופסור שמואל שפירא, סגן מנהל בית החולים, אמר כי הפצועה נמצאת בהכרה, וככל הנראה תשוחרר כבר הערב לביתה.
אמה של שלומית, רותי, אמרה כי "חל שיפור גדול במצב שלה. הכדור שפגע בצוואר רק שרט אותו ופספס בקצת את העורק. היא גרה בעופרה והיתה בדרכה למכללת אריאל שם היא לומדת לימודי ארץ ישראל. כשירו עליה היא ניסתה לברוח, אבל תוך כדי ריצה המשיכו לירות בה".
יהודה דינר, מזכיר היישוב עופרה, אמר ל-ynet כי "הירי היה על הכביש הראשי, מכיוון הכפר עין יברוד". קצין הביטחון של היישוב, סמי קרסנטי, אמר כי לעבר הצעירה נורו מספר יריות בודדות. לאחר מכן, מסר, נורו מספר צרורות שפגעו באיזור המסעדה שליד שער היישוב, ובמספר קראוונים במקום.
בעל המסעדה בעופרה, גבי ביטון, אמר ל-ynet כי "שתי יריות בודדות נורו עלינו ופגעו בחלק האחורי. הכדורים נתקעו בעמודים. במסעדה היו כמה סועדים שנבהלו מאוד, עזבו את האוכל ונשכבו על הרצפה. היתה פניקה גדולה. יצאנו החוצה לראות מה קורה ולסייע לפצועה. אבל רוחנו לא תיפול, עדיין אנשים נכנסים לפה לאכול ואנחנו עובדים כרגיל".
פנחס ולרשטין, ראש מועצת מטה בנימין, אמר בתגובה בהודעה שפורסמה באתר מועצת יש"ע, כי "הפיגוע לא הפתיע אותנו, כל בר דעת היה מבין מראש שאין שום סיכוי שהפסקת האש המדומה תחזיק מעמיד אפילו שעה אחת. נאבק בכל כוחנו כדי שממשלת שרון תתפכח מאשליית הפסקת האש ומדיניות ההבלגה והחולשה. אנו דורשים מראש הממשלה לפרוע את שטר הביטחון עליו חתם ערב בחירתו. מאבקנו מול הממשלה ילך ויחריף ככל זמן שראש הממשלה ישאר שבוי בקונספציה השקרית של חוכמת המבליגים".
באירוע נוסף: אש נפתחה בצהריים גם לעבר רכב ישראלי בכביש עוקף שכם-דרום, סמוך לאיתמר. נמסר כי איש לא נפגע, אך נזק נגרם לרכב.

נזיר נורה למוות

אמש נרצח נזיר יווני ממנזר סנט ג'ורג' בוואדי קלט בפיגוע ירי סמוך לכפר אל זעים, בכביש ירושלים - מעלה אדומים. הנזיר, ג'רמינו ציפוקצתקיס, בן 36, בעל אזרחות יוונית, חי בישראל עשר שנים כתושב ארעי - כך נמסר ממשטרת מחוז ש"י.
פיגוע הירי אירע כ-100 מטרים בלבד ממחסום אל זעים של צה"ל בכביש ירושלים-מעלה אדומים. האיש נורה על ידי פלסטינים ממארב. הוא נפצע קשה מאוד בצווארו וצוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו. 13 קליעים נמצאו במקום, מהם שלושה פגעו ברכב.
האיש היה בדרכו למנזר היווני אורתודוכסי בוואדי קלט, ונסע לבדו במכונית מסחרית, סיטרואן ברלינגו, בעלת לוחיות זיהוי ישראליות. כוחות גדולים של צה"ל הגיעו למקום ופתחו בסריקות באזור הפיגוע. היורים נמלטו ככל הנראה לאזור הכפר עזריה.
הכביש שבו אירע הפיגוע הוא כביש הגישה המרכזי למעלה אדומים, ובמערכת הביטחון חוששים מהתגברות האיום הפלסטיני על כבישי הגישה לבירה.

בהכנת הידיעה השתתף אלון חכמון

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום גלי תיבון
פצועת הפיגוע ב"עין כרם"
צילום גלי תיבון
צילום איי פי
תלמידים מעופרה בוחנים את סימני הכדורים
צילום איי פי
מומלצים