שתף קטע נבחר

להקתה של סאשה וולץ תנעל את עונת "מחול במשכן"

הלהקה תעלה שלושה מופעים של "Korper" - יצירה העוסקת בהבטים השונים של הגוף האנושי

תיאטרון המחול של סאשה וולץ מברלין ינעל את עונת המחול במשכן לאומנויות הבמה בתל אביב לשנת ‏2001. הלהקה, המגיעה זו הפעם הראשונה לישראל, תעלה שלושה מופעים של היצירה "Korper" ("גוף" – מ.י).
היצירה עוסקת בגוף האנושי וביחסי האהבה והשנאה של האדם למעטפת החיצונית שמקיפה את פנימיותו, והיא מלווה במוזיקה של המלחין הנס פטר קון. במסגרת המופע מעלים חברי להקתה של וולץ את השאלה מהו הגוף? התשובה היא חווייתית ואינדיבידואלית. בין 13 חברי הלהקה בולט הרקדן חואן דה אסנאולה שהופיע בישראל במופע "נכנס אכילס" של להקת DV8 ויש גם ייצוג ישראלי - הרקדנית סיגל צוק.
"גוף" זכה לביקורות נלהבות באירופה והלהקה הופיע במסגרת פסטיבל אדינבורו. בימים אלה מופיעה הלהקה בפאריז.
סאשה וולץ נולדה בשנת 1963 בקרלסרוהה, גרמניה, ולקחה שיעורי מחול אצל וולטראוד קורנהאס. בין השנים 1983-1986 היא למדה מחול ב"School For New Dance Development" באמסטרדם. מאוחר יותר היא עברה לניו-יורק שם שיתפה פעולה בין היתר עם יושיקו צ'ומאן, ליסה קראוס ופו קיי. בשנת 1993 היא ייסדה את להקת "Sasha Waltz & Guests" יחד עם יוכן סאנדיג ויצרה את הטרילוגיה: "Twenty To Eight" (1993), "Tears Break Fast" (1994) ו-"All Ways Six Steps" (1995).
וולץ זכתה בפרס גרונינגן הבינלאומי לכוריאוגרפיה ופרס המבקרים של ה"ברלינר צייטונג". בשנה שעברה זכתה גם בפרס אדולף גרימה להישג אינדיבידואלי יוצא דופן עבור כתיבה, בימוי והפקה. החל משנת 2000 היא מנהלת את התיאטרון הברלינאי הנודע "שאובונה", לצידו של הבימאי תומאס אוסטרמאייר, בו היא פועלת כיום.

"Korper" - יום ג' 10.7, יום ד' 11.7, יום ה' 12.7 בשעה 20:30 במשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים