שתף קטע נבחר

דראפט 2001: קלעים

עמדת הקלעים מייצרת בדראפט השנה הרבה אתלטיות, אך מעט זריקה מבחוץ. את ג'ייסון ריצ'ארדסון, ג'ו ג'ונסון, ג'ף טראפגינייה וחבריהם תמצאו בעיקר מעופפים בשמי הליגה בשנים הקרובות

ג'ייסון ריצ'רדסון ג'ו ג'ונסון ג'וזף פורטה גילברט ארינאס 
טרנטון האסל ג'ף טרפאגנייה 

עמדת הסקאנד גארד בדראפט 2001 אמנם לא חלשה כמו עמדת הפוינט, אך עדיין חסרה שחקנים דומיננטיים. בסך הכל, מדובר בהיצע קצת מאכזב בעמדה שבדרך כלל מייצרת בחירות לוטרי רבות. ניתן למצוא השנה מנה גדושה של אתלטיות בעמדה מספר 2, אך יחסית מעט קליעה מהעמדה ששמה "שוטינג גארד".

ג'ייסון ריצ'רדסון
ג'ייסון ריצ'רדסון (סופמור, מישיגן סטייט)

גובה: 1.98 מטר, גיל: 20. בחירה: 4-9. היה רוצה להיות כמו... מייקל פינלי.

לאחר עזיבתם של מאטין קליבס ומוריס פיטרסון ל-NBA, נשאר ג'ייסון ריצ'רדסון כשחקן המוביל של אלופת המכללות, מישיגן סטייט. הספרטאנס אמנם לא שיחזרו את האליפות משנת 2000, אך נישאו על גבו של הכוכב החדש עד לשלב חצי הגמר וכשמדובר בגב של ריצ'רדסון, מדובר בגב חזק ויציב מאוד. אתלט מדהים וחזק פיזית, שמנצל את נתוניו הגופניים עד תום הן בהגנה והן בהתקפה. במשך השנה, ניבאו כולם כי ייבחר בין שלושת הראשונים בדראפט, אך כניסת התיכוניסטים תעקב את בחירתו למקום מעט מאוחר יותר. יש המפקפקים ביכולת הקליעה שלו, אך האימונים האישיים המרשימים ומשחק מצוין מול דרים-טים 2000, צריכים להספיק כדי להשקיט את הספקות.

סימן שאלה: יכול להתמודד מול טובי השומרים האישיים ב-NBA באחד על אחד, אך איך יתמודד מול איזורית?

שורה תחתונה: בכל מקרה, שחקן החוץ הטוב בדראפט השנה.

חזור למעלה
ג'ו ג'ונסון
ג'ו ג'ונסון (סופמור, ארקנסו)

גובה: 2.04 מטר, גיל: 20. בחירה: 6-11. היה רוצה להיות כמו... סטיב סמית'.

יש הטוענים שהוא סמול פורוורד, יש הטוענים שהוא אוף גארד ובכך גדולתו. ג'ונסון סומן כבר לפני שנתיים ככישרון NBA ואחרי עונת פרשמן מצוינת, איכזב מעט באחרונה. עדיין, הרב גוניות שלו ייחודית בנוף המכללות: שחקן אתלטי בגובה 2.04 מטר, שמכדרר, מוסר, קולע מבחוץ ושומר לחץ כמו כל שחקן חוץ בנמצא, כשמצד שני לוקח ריבאונד ונלחם כמו כל פורוורד אחר - זאת מציאה שקשה לוותר עליה.

סימן שאלה: האם קיימת יכולת אחת דומיננטית שתיתן לו יתרון של ממש על יריביו?

שורה תחתונה: מגוון היכולות שלו היא אותה תכונה דומיננטית נדירה, גם ב-NBA.

חזור למעלה
ג'וזף פורטה
ג'וזף פורטה (סופמור, צפון קרולינה)

גובה: 1.94 מטר, גיל: 20. בחירה: 15-20. היה רוצה להיות כמו... ריי אלן.

הילד הרזה והלא סבלני מאטלנטה רוצה להיות ב-NBA כאן ועכשיו, והוא יהיה שם בעיקר בזכות הג'אמפ-שוט הקטלני שלו, אולי המדויק בין הגארדים העונה. בדראפט הנוכחי חסרים קלעים של ממש ופורטה הוא התשובה לכל קבוצה שמחפשת אחד כזה. הוא אינו גבוה או חזק כמו האחרים, אבל היכולת שלו לייצר נקודות בעצמו ובכל זאת, לדעת למסור ברגע הנכון, היא סחורה מבוקשת לכל בק קורט. לו ידע או רצה לעשות יותר מרק לקלוע, היה נבחר בעשירייה הראשונה. יש האומרים כי ייאלץ לזוז לעמדת הרכז, אם ירצה להצליח באמת במקצוענים.

סימן שאלה: הגודל כן קובע?

שורה תחתונה: פיתוח יכולות של רכז יצילו לו את הקריירה.

חזור למעלה
גילברט ארינאס
גילברט ארינאס (סופמור, אריזונה)

גובה: 1.91 מטר, גיל: 19. בחירה: 25-30. היה רוצה להיות כמו... ג'ו דומארס.

כמה חבל ששחקן החוץ המושלם ביותר מתפרס על פני 191 ס"מ בלבד. הגובה ורק הגובה הוא מה שעומד בין כוכב מכללת אריזונה, לבחירת לוטרי. ארינאס סופר אתלטי וסופר כשרוני השולט בכל רזי המשחק החל במשחק ההגנה המצוין שלו, דרך חוכמת המשחק והשליטה בכדור, ועד הקליעה המאופסת להפליא מטווח השלוש. בתוספת החוסן הנפשי שהפגין לאורך טורניר ה-NCAA ועד לגמר, ברור כי מדובר בשחקן מצוין, אבל נמוך.

סימן שאלה: גם הוא צריך לחשוב על הסבה לעמדת הרכז?

שורה תחתונה: הלב והכשרון שלו גדולים יותר משל רוב הענקים בדראפט.

חזור למעלה
טרנטון האסל
טרנטון האסל (ג'וניור, אוסטין פי)

גובה: 1.96 מטר, גיל: 22. בחירה: 25-30. היה רוצה להיות כמו... ג'רי סטקהאוס.

סווינגמן קלאסי עם נתונים פיזיים לא רעים, שביסס עצמו במשך העונה כאחד הקלעים היותר טובים במכללות, אם כי הוא עשה כן בליגה חלשה יחסית ('אוהיו ואלי'). יד מדויקת מבחוץ וצעד ראשון מהיר, הם שילוב אפקטיבי ביותר להפקת נקודות, אך האסל מרבה לאבד את עצמו ואת הכדור כשהוא מנסה ליישם את השילוב הזה במהלך המשחק.

סימן שאלה: בכל דראפט אחר, מישהו היה שם לב אליו?

שורה תחתונה: מחפשים שוטר מהספסל? מצאתם.

חזור למעלה
ג'ף טרפאגנייה
ג'ף טרפאגנייה (סניור, דרום קליפורניה)

גובה: 1.94 מטר, גיל: 22. בחירה: 25-30. היה רוצה להיות כמו... לאטרל ספריוול.

אלוף בקפיצה לגובה שעשה הסבה מוצלחת במיוחד לכדורסל. ניתור לא נתפס ויכולות אתלטיות בלתי רגילות הן המקור לפוטנציאל הגדול הטמון בו. אולי השומר הטוב ביותר מבין שחקני החוץ ולבטח האתלטי מבינהם. נחשב כמוגבל מעט בהתקפה בגלל הכידרור הפרוע ויכולת הקליעה המוגבלת מבחוץ, ולמרות זאת זכה בתואר ה-MVP של טורניר ההכנה לדראפט ה'דזרט-קלאסיק' בפיניקס.

סימן שאלה: האם לא היה עדיף להישאר באתלטיקה הקלה?

שורה תחתונה: אתלט מדהים כמוהו, יוכל ללמוד כדורסל גם בהמשך.

חזור למעלה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום allsport
ריצ`רדסון. בריון מעופף
צילום allsport
צילום allsport
ג`ונסון. כמעט כמו מג`יק
צילום allsport
צילום all sport
ארינאס. איש גדול קטן
צילום all sport
מומלצים