שתף קטע נבחר

הממשלה הסירה את תמיכתה מ"חוק ברגר"

שר המשפטים ערער על החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה שתמכה ב"חוק ברגר", האוסר על הסגרת ישראלים בני 70 ומעלה למדינות זרות. החוק נועד להגן על חיים ברגר, ישיש חרדי שנמלט מארה"ב לישראל, המואשם בהונאת ענק

הממשלה לא תתמוך ב"חוק ברגר", האוסר על הסגרת ישראלים בני 70 ומעלה המבוקשים על ידי מדינות זרות. כך הוחלט היום (א') בישיבת הממשלה בעקבות ערעורו של שר המשפטים מאיר שיטרית על החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה.
לפני כשבועיים החליטה ועדת השרים לענייני חקיקה לתמוך בחוק שיזם ח"כ שמואל הלפרט שמטרתו להגן על חיים ברגר, ישיש חרדי אמריקאי בן 74, שנמלט לישראל לפני ארבע שנים לאחר שהורשע בעבירות מס בהיקף של מיליוני דולרים.
הוא קיבל אזרחות ישראלית, אך ארה"ב דרשה להסגירו לידיה. הוא הוכרז בר הסגרה, ובית המשפט דחה לאחרונה את ערעורו על הסגרתו לארה"ב.
בעד החוק באותה ישיבה תמכו שרי ש"ס, וכן השרים רחבעם זאבי ודני נווה.
שר המשפטים, שמשרדו סבור כי החוק יפגע פגיעה קשה ביחסים בין ישראל לארה"ב, עירער על החלטת הוועדה לממשלה שדנה בכך היום בישיבתה השבועית. בישיבה דיבר גם שר החוץ שמעון פרס נגד החוק ואמר "זו חקיקה שנובעת מקשר דם מסוים", רה"מ הצביע כנגד החוק ובעד ערעורו של שטרית. התוצאה הסופית: 18 שרים נגד חוק ברגר, ו-5 (שרי ש"ס) בעד. המשמעות היא שהסיכויים כי החוק יצליח לעבור הפכו לקלושים.
יוזם החוק, ח"כ שמואל הלפרט, סבור שהממשלה טעתה היום טעות חמורה. "ננסה לשנות את החלטת הממשלה ולקיים דיון עם שר המשפטים כדי לברר את הדברים. מדובר בנושא הומניטרי שכן האיש אדם זקן וחולה מאוד שעצם הסגרתו תסכן את חייו. לא יקרה דבר אם ישפט בארץ ואם יימצא אשם ישב בכלא כאן וירצה את עונשו", אמר הלפרט.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
שטרית. חשש מפגיעה ביחסים עם ארה"ב
צילום: שאול גולן
אתר הכנסת
ח"כ הלפרט. נושא הומניטרי
אתר הכנסת
מומלצים