שתף קטע נבחר

עשראווי: ממשלת שרון מבצעת טיהור אתני בעם הפלסטיני

חנאן עשראווי אמרה את הדברים בקהיר, לאחר שמונתה באופן רשמי לדוברת הליגה הערבית. עשראווי, דמות בולטת בהנהגה הפלסטינית, אמרה את הדברים בתגובה להריסת הבתים ברפיח ובשועפאת

חנאן עשראווי האשימה אתמול (ד') את ממשלת שרון "בביצוע טיהור אתני נגד העם הפלסטיני". עשראווי אמרה את הדברים בקהיר, לאחר שמונתה באופן רשמי לדוברת הליגה הערבית ובתגובה להריסת הבתים השבוע ברפיח. כמו כן אמרה עשראווי כי "שרון אינו האיש שיקבע את גורלו של העם הפלסטיני, הוא מהווה איום על יציבות האזור". בהמשך קראה עשראווי לקהילה הבינלאומית לשלוח כוחות כדי להגן על הפלסטינים מ"המלחמה היומיומית שמנהלת ישראל נגדם".
עשראווי, בת 54, חברת המועצה המחוקקת הפלסטינית, מהדמויות הבולטות בקרב ההנהגה הפלסטינית ומי שהיתה דוברת המשלחת הפלסטינית בשיחות השלום במדריד וכיהנה עד שנת 1998 כשרה לענייני השכלה גבוהה ברשות - הפכה דוברת בולטת מאוד לפלסטינים, בעיקר בזכות האנגלית הטובה שלה. כיום היא מכהנת כיו"ר "מופתח", ארגון פלסטיני לדמוקרטיה ולזכויות אדם.
בתפקידה החדש אמורה עשראווי להציג ולהסביר את עמדות העולם הערבי בכלל ואת הנושא הפלסטיני בפרט, בעיקר בארצות הברית ובאירופה. מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, אמר שעשראווי תעמוד בחזית מול התקשורת הבינלאומית "במיוחד לנוכח המידע השגוי שמפיצה התקשורת הישראלית".
עשראווי לא תעבור למטה הליגה הערבית בקהיר אלא תעבוד מהשטחים. "האסטרטגיה שלי תהיה לעצב דוברות ערבית נטולת ססמאות להתמודד עם הגזענות הישראלית ולתקן את העיוות שגורמות לעניין הערבי התקשורת הישראלית וחלק מהתקשורת המערבית והאמריקנית". מינויה של עשראווי נתפס כתגובת נגד ערבית לתעמולה הישראלית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום זום 77
חנאן עשראווי. מאשימה את שרון
צילום זום 77
מומלצים