שתף קטע נבחר

אלפי חרדים הפגינו נגד הגיוס לנח"ל החרדי

בהפגנת חרדים שהתקיימה בככר השבת תקפו הנואמים את הנח"ל החרדי אותו הגדירו "מפלצת מיסיונרית המסייעת להוצאתם לשמד של בחורי חמד". עם זאת, חשובי הרבנים הליטאים, והרב עובדיה יוסף, נותרו איתנים בתימכתם בפרויקט

אלפי חרדים הפגינו אמש (ג') נגד הנח"ל החרדי. ההפגנה התקיימה בכיכר השבת בירושלים בהשתתפות רבנים מחוגים שונים.
מארגני העצרת התהדרו בהשתתפותם של רבנים מכל החוגים ומכל העדות, אך יש לציין כי חשובי הרבנים הליטאים הרב יוסף שלום אלישיב (שאינו תומך בפרויקט, אך נמנע מלצאת נגדו בגלוי), והרב אהרון לייב שטיינמן ומנהיג הציבור הספרדי הרב עובדיה יוסף נותרו איתנים בתמיכתם השקטה בפרויקט הנח"ל החרדי. הרב דן (דון) סגל שהגיע למקום לא הורשה לנאום בשל החשש כי יתמוך ברב שטיינמן.
מהפלג הקיצוני של העדה החרדית השתתף בין היתר הרב מאיר בראנדסדארפער, סגן נשיא העדה החרדית. מחשובי הרבנים הליטאים השתתפו הרב שמואל אויערבך ראש ישיבת מעלות התורה והרב מיכל פיינשטיין, ואילו מהרבנים הספרדים השתתף הרב בן ציון מוצפי.
הנואמים בעצרת והפשקווילים (כרוזים) שחולקו תקפו בעיקר את החרדים שבין תומכי פרויקט הנח"ל החרדי בכך שהם מסייעים להוצאתם לשמד של בחורי חמד. בין היתר הותקפה העיתונות החרדית הממסדית על שאינה נוטלת חלק במאבק בנח"ל החרדי. אנשי הנח"ל החרדי הואשמו בכך שהם מהווים "מפלצת מיסיונרית" ובכך שזו מזימה כדי לפרוץ את חומות ההתבדלות של החרדים ולהפוך אותם לחלק מהחברה הישראלית.
האשמה מקורית נשמעה מצידו של הרב בן ציון מוצפי שהאשים את חיילי הנח"ל החרדי כי הם ג'ובניקים. בסיום העצרת הבעירו קבוצת צעירים פח אשפה גדול ושלוש ניידות של מכבי אש שהוזעקו למקום השתלטו על השריפה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פבלו ביכמן
חיילי הנח"ל החרדי
צילום: פבלו ביכמן
מומלצים