שתף קטע נבחר

שרון: עמרי לא דן עם ערפאת על הצבת משקיפים

ראש הממשלה אמר הבוקר בישיבת הממשלה כי ישראל טרם קיבלה כל הצעה רשמית בנושא. שרים בימין מתחו ביקורת על "ההתרככות בעמדה הישראלית בנושא המשקיפים". לנדאו: "נגרם נזק כשמדברים על הנושא". בנוסף, בן אליעזר טען כי ערפאת הורה להפסיק את האש במהלך כינוס הג'י-8 כצעד טקטי. הוא קרא גם לממשלה לפעול לשינוי החלטת הנשיא בעניין הר שפי

ראש הממשלה, אריאל שרון, הכחיש הבוקר (יום א') בישיבת הממשלה את הפרסומים לפיהם בשיחה שקיים בנו עמרי עם יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, הוסכם על הצבת כוח פקחים אמריקני בשטחים.
שרון טען כי הידיעה אינה נכונה והשניים כלל לא דיברו על הנושא. לדבריו, ישראל טרם קיבלה הצעה רשמית להצבת כוח פקחים אמריקני ולכן הוא לא הביע עמדה חיובית או שלילית בנושא.
ביום שישי, בשיחה עם מזכיר המדינה קולין פאוול, דרש שרון שלא להפעיל לחץ על ישראל בנושא. שר החוץ שמעון פרס סיפק היום גרסה מרוככת להתנגדותו החמורה למשקיפים בעבר וביקש להבחין בין משקיפים בעלי סמכויות שיפוטיות לבין משקיפים המשמשים כעדים בלבד. "כך או כך" אמר פרס, "עוד לא הוגשה בקשה רשמית, כשתוגש נשקול אותה לגופו של עניין".
שרים בממשלה מתחו ביקורת על ההתרככות בעמדה הישראלית בנושא המשקיפים. השרים לבנת, נווה ולנדאו יצאו נגד שרים ובמרומז גם נגד עומרי שרון: "נגרם נזק למדינה כשמדברים על משקיפים", אמר לנדאו. נווה: "התבטאויות של שרים וכל מיני גורמים מדיניים בירושלים על נכונות להסכים למשקיפים בתנאים כלשהם משחקת לידיו של ערפאת ותגביר את הלחץ עלינו. צריך להבהיר שישראל אינה מסכימה לנוכחות משקיפים בשום תנאי או צורה".

בן אליעזר: הממשלה צריכה לצאת נגד החלטת קצב

שר הביטחון, בנימין בן אליעזר, קרא לממשלה לפעול לשינוי החלטת הנשיא קצב לקצר את עונשה של מרגלית הר שפי. לדבריו, מהפרסומות בסוף השבוע עולה כי מכתבי משפחת הרשפי בהם הובעה לכאורה חרטה על מעשיה אינם אמינים, וכך או כך מדובר בהחלטה שטעות ביסודה.
ראש הממשלה השיב שלא יתקיים דיון בנושא בממשלה מאחר והיא אינה מוסמכת לערער על החלטות הנשיא. בישיבה גם ביקש בן אליעזר מהשר לביטחון פנים עוזי לנדאו לתגבר את כוחות המשטרה בחברון בין השאר בשל התפרעויות המתנחלים. "צריך לתגבר את המשטרה בכל מקום", ענה לו לנדאו.
בן אליעזר אמר בישיבה כי נעשים מאמצים להתחקות אחר רוצחי שלושת הפלסטינים שנראה כי מקורם בפלג ימני קיצוני בישראל. השר רחבעם זאבי אמר כי אינו מבין מדברי שר הביטחון מה חלקם של המתנחלים בארועים ועליו להיות בהיר יותר בדבריו.
בן אליעזר טען בישיבה כי ערפאת הורה למנגנוני הביטחון להפסיק את האש במהלך ועידת הג'י-8, כצעד טקטי שנועד להשיג הישגים בוועידה וליצור דעת קהל חיובית כלפי הרשות הפלסטינית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום ערוץ 1
שרון ופרס. לא התקבלה פנייה בנושא
צילום ערוץ 1
מומלצים