שתף קטע נבחר

שברולט מציגה צעצוע חשמלי

שנים רבות לאחר פיאסקו חשמלי ראשון שנקרא EV1, חוזרת GM לרעיון המכונית החשמלית, ומבטיחה עולם חסכוני ונקי יותר - כמו כולם. האם תגיע הוולט החדשה לייצור? אז זהו, שלא ממש...

רגע לפני פתיחת תערוכת דטרויט, שעה שלמה אם לדייק, מובילים אותי אנשי ג'נרל מוטורס למפגש מיוחד. בחדר קטן לצד הדוכן נמצאת רשימה לא קטנה של מכובדים, בראשם בוב לוץ האגדי. וכולם רוצים שנבין עד כמה הוולט, מכונית התצוגה שיחשפו בעוד שעות ספורות בתערוכה, חשובה עבורם. לא ממש מפתיע, בהתחשב בעובדה שמדובר במכונית היברידית, מילת הקסם שמושכת כיום את האמריקנים אפילו יותר מקרוס-אובר. מילת מפתח שמחברת אותם לידוענים-סלב'ס-ליברלים-בעלי משכורת גבוהה בהרבה מהממוצע.


שברולט וולט. חידוש מהפכני? לא בדיוק

 

רוצים עוד חדשות?

 

אד בואו ונתחיל בעובדות. הוולט לתצוגה מבוססת על פלטפורמת אופל אסטרה המוכרת לכם, ומצוידת בשני מנועים - חשמלי ובנזין. לא משהו שלא הכרנו זה מספר שנים. מכונית היברידית נוספת, בפשטות. "אבל היא שונה לחלוטין", מרגיעים אותי האמריקנים כשאני מציין זאת. האמת, לפי ההתרגשות שאוחזת בכל מי שמחליף איתנו משפט או שניים, נראה שאנשי GM באמת מאמינים שהמציאו מחדש את הגלגל. אז המציאו הם לא, אבל אולי יעזרו לו בעתיד להסתובב קצת יותר בקלות.

 

עכשיו הם מסבירים לי שמדובר באחד הפיתוחים החשובים ביותר בתחום, מאלה שיכולים לקדם את רעיון המכונית החשמלית צעד ענק לפנים. למה? כי בבסיס הוולט עומד מנוע חשמלי (לא בנזין כמקובל), והוא היחיד שמניע את המכונית בעזרת סוללות ששוכנות לאורך הציר המרכזי שלה. רגע, ומה טוען את המצברים תוך כדי נסיעה? כמובן, מנוע בנזין. כדי להבטיח טווח נסיעה גדול מפלוס-מינוס 60 ק"מ, מצוידת המכונית במנוע בנזין קטן ומוגדש בנפח ליטר, שטוען את המצברים. אז מה חדש? אין הרבה חדש, למעט ההבטחה להציע אפשרות החלפת היחידה הקונבנציונאלית בדיזל למשל, או במערכת מתקדמת יותר בטכנולוגיית "תא דלק". כל אלה מבלי לשנות את המבנה הבסיסי של המכונית. אה, ואפשר כמובן לטעון את המכונית בבית.


 

בכל מקרה, GM טוענים בלהט כי הוולט שמולי יכולה להגיע ל-200 קמ"ש, וכי עכשיו הם עובדים יחד עם יצרני סוללות כדי לשפר את אורך החיים שלהן, ואת רמת האמינות הלא מבריקה. אם וכאשר זה יצליח, כך הם טוענים, יכולה מכונית כמו הוולט להגיע לייצור. וזה בפירוש לא משהו שאנחנו שומעים בפעם הראשונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בוב לוץ (במרכז) מדבר על הוולט
צילום: אלי שאולי
בדרך לייצור? לא ממש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים