שתף קטע נבחר

הדולר יורד: איך זה משפיע עלינו

המטבע האמריקני ממשיך לצלול, אבל מחירי המכוניות המיובאות מגוש הדולר לא זזים כלפי מטה כי זה "די אווילי להתעסק כרגע עם שינוי מחירים". מוצרי החשמל דווקא מוזלים, אבל יותר לאט מהשינוי בשער המטבע

הדולר האמריקני ממשיך לצלול, והיום (ד') הוא הגיע לרמות שפל של תשע שנים, כששערו עמד במסחר הבינבנקאי על 3.92 שקלים. 

 

בחודשיים וחצי האחרונים נחלש הדולר בכ-10%, מה שאמור היה להביא לירידות מחירים במוצרי החשמל המיובאים בדולרים ובמחירי מכוניות המיובאות מגוש הדולר. אלא שעל פניו נראה כי עד כה נמנעו היבואנים מהפחתת מחירים

משמעותית, ומעדיפים למשוך את הקונים במבצעים ובמתן הטבות, על פני הפחתת מחירים קבועה.

 

פנינו אל אותם יבואנים, על מנת לברר מדוע הירידה בערך המטבע לא מתגלגלת אלינו. תירוצים והסברים לא חסרים להם. אתם תשפטו אם הם צודקים.

 

יבואני המכוניות האמריקניות לא מתכוונים בשלב זה להוריד מחירים לצרכן, אבל חלקם מציעים מבצעים על דגמים מסוימים. יואב חפץ, סמנכ"ל השיווק של דלק מוטורס, יבואנית פורד, אומר כי 95% מרכבי פורד המיובאים לארץ הם דגמים אירופאים, והיתר מיובאים מארה"ב. "מספר הדגמים המיובאים בדולרים בטל בשישים וכעת אנחנו לא משנים מחיר".

 

לדבריו, בינואר צפוי שינוי במחירי המכוניות בעקבות שינוי מחירים מבני והורדת מס הקנייה, ולכן "כרגע זה די אווילי להתעסק עם שינוי מחירים, וכולם מחכים לינואר".

 

גם ברכבי קרייזלר לא מתבצע בשלב זה שינוי במחירים. לדברי בני רוטברג, מנהל מותג קרייזלר בישראל, "אנחנו לא משנים את מחירי המכוניות, בין היתר, כדי לא לפגוע בשוק המכוניות המשומשות, אבל אנחנו נותנים הנחה משמעותית באמצעות מבצע. עד סוף נובמבר אנחנו מציעים הנחה של 5,000-10,000 שקל, נותנים אשראי ללא ריבית ומעניקים מכשיר GPS במתנה".    

 

גם ב-UMI מציעים שורת הטבות אך לא מורידים מחירים. בין ההטבות שמציעה החברה, יקבלו הרוכשים בעיסקת טרייד-אין מחיר מחירון מלא + 5% על רכבם המשומש. ירון גורטלר, מנהל אגף השיווק, מסר כי "הדולר היורד מאפשר לנו להציע הטבות חריגות לקהל הלקוחות ואנו מתרגמים את הירידה האחרונה בשער הדולר לשורה נוספת של הטבות על דגמי 2008 של שברולט וביואיק".

 


קרייזלר. "לא משנים מחירים"

 

מוצרי החשמל יורדים לאט

בניגוד למכוניות, מחירי מוצרי החשמל דווקא כן מושפעים מירידת שער הדולר, אם כי באופן הדרגתי. לדברי גרשון פטרושקה, מנכ"ל חטיבת הסחר בניופאן, "אלמלא היתה ירידה משמעותית במחיר הדולר, מחירי המוצרים היו עולים ב-5% - 7% בשל עלייה במחירי הפאנלים שזה הדבר העיקרי ממנו מייצרים מסכים דקים".

 

לדבריו, "המחירים יורדים באופן רציף כבר ארבעה חודשים בכמעט 10%. סיבה נוספת לירידת מחירי מוצרי החשמל היא התחרות הקשה בין הרשתות והעובדה שהצרכן מתוחכם ועושה השוואת מחירים". פטרושקה מוסיף, כי "אם מחירי הדולר ימשיכו לרדת בשבועיים הקרובים זה ישפיע מיידית על המחירים".

 

משקם אלקטריק נמסר בתגובה: "שקם אלקטריק הינה חברה המשווקת מוצרי חשמל, היא אינה יבואנית וככזו, היא מעדכנת את מחיריה בהתאם למחירי הספקים/היבואנים. במידה והיבואנים יורידו מחירי המוצרים, שקם תוריד מחירי המוצרים ביחס דומה".

 

בג'יימס ריצ'רדסון ממהרים להזכיר כי המוצרים בדיוטי פרי מתומחרים על פי שער הדולר. לדברי חגית בכר, סמנכ"ל השיווק והסחר, "הנוסעים הרוכשים בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון הינם הנהנים הראשונים מירידת שער הדולר היות המחירים מתומחרים בדולרים. ככל ששער הדולר יורד הפער לעומת השוק המקומי עולה".   

 

בתחום השכרת הרכב, חברת אוויס גובה מחירים לפי שער הדולר, מה שפועל לטובתו של הצרכן. "אוויס הינה חברת השכרת הרכב היחידה שגובה מחירים לפי שער דולר ולא לפי האירו גם באירופה וגם בארה"ב", נמסר מהחברה, "אי לכך המרוויח העיקרי הינו הצרכן הישראלי שנהנה מתמחור שקלי נמוך יותר בשל ירידת שער הדולר".   

 

מחירי הסיגריות האמריקניות, למי שמתעניין, נשארו ללא שינוי. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים