שתף קטע נבחר

שטראוס רכשה מותגי קפה בחבר העמים בכ-93 מיליון דולר

מותגי Chornayay Karta ו-Kaffa ימוזגו בפעילות שטראוס במדינות חבר העמים, שתגדיל את היקף פעילותה ביותר מפי שניים בעקבות העסקה. שטראוס תהפוך לחברת הקפה השניה ברוסיה בתחום הקפה הקלוי והטחון, והשלישית בתחום הקפה הנמס

קבוצת שטראוס רוכשת באמצעות חברת הקפה הבינלאומית שלה את מותגי הקפה של חברת Consant Enterprises Ltd תמורת 93 מיליון דולר.

 

המותגים שנרכשו הם Kaffa ו- Chornaya Karta. רכישה זו צפויה להכפיל את היקף פעילות שטראוס בחבר העמים, כאשר מחזור המכירות של הפעילות הנרכשת הסתכם בכ- 70 מיליון דולר ב- 2007 ופעילות הקפה של שטראוס בחבר העמים בשנת 2007, הסתכמה בסך של כ-50 מיליון דולר.

 

לאחר הרכישה צפויה החברה להגיע למכירות שיסתכמו ב-135 עד 140 מיליון דולר ולרווח תפעולי (בניטרול עלויות חד פעמיות בגין העסקה) של 16.5 עד 17.5 מיליון דולר. עם השלמת העסקה, פעילויות השיווק והמכירה של המותגים שנרכשו ימוזגו לתוך התשתית הקיימת של שטראוס במדינות חבר העמים.

 

בעקבות העסקה שטראוס קפה תהפוך לאחת משתי השחקניות המובילות בתחום הקפה הקלוי ברוסיה עם נתח שוק כספי של 13%, ואחת מבין שלוש השחקניות המובילות בתחום הקפה הנמס מיובש בהקפאה בשוק הקפה ברוסיה עם נתח שוק של כ-8.5%.

 

"באמצעות הרכישה אנו מחזקים את מעמדנו והופכים לאחד השחקנים המובילים בשוקי הקפה במדינות חבר העמים, בעיקר ברוסיה ובאוקראינה, אך גם במדינות נוספות באזור ויוצרים את התשתית לצמיחה מהירה בשנים הבאות בשוק חשוב, גדול ובעל פוטנציאל צמיחה משמעותי ביותר", אמר ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס.

 

לדבריו, "מהלך זה תואם את האסטרטגיה שלנו לפתח את פעילותנו בתחום הקפה בשווקים המתעוררים, שבהם הצמיחה כיום וזאת הצפויה בעתיד, בתחום הקפה, היא הגדולה ביותר".

 

שטראוס קפה פועלת בישראל, ברזיל, פולין, בלקן (רומניה ובולגריה), מדינות יגוסלביה לשעבר ומדינות חבר העמים. היקף הפעילות הבינלאומית מגיע לכ-2.3 מליארד שקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיוון פרג
שטראוס: מותגי קפה
צילום: סיוון פרג
מומלצים