שתף קטע נבחר

"חיי אדם הם רק סטטיסטיקה"

ראשי הרשויות הסמוכות לכביש 66 מתריעים כבר שנים ארוכות על הבעיות הבטיחותיות בכביש, אך דרישותיהם אינן זוכות למענה מספק. ראש עיריית יקנעם: "לאיש לא אכפת. הרוגים בתאונות דרכים זה דבר מובן מאליו"

שני נהגי המשאיות שנהרגו הבוקר בכביש 66 אינם הקורבנות היחידים שגבה הכביש בשנים האחרונות: על-פי נתונים שנאספו על-ידי עמותת אור ירוק, מתרחשות בכביש מדי שנה 34 תאונות בממוצע, בהן נפגעים 91 בני אדם. ראשי הרשויות המקומיות הסמוכות לכביש 66 מתריעים מזה שנים בפני משרדי הממשלה, כי יש להרחיב את הכביש לכביש דו-מסלולי, אך עד כה דרישותיהם נותרו ללא מענה. "חיי אדם במדינת ישראל הם רק סטטיסטיקה", אומר ראש עיריית יקנעם, סימון אלפסי. "זה לא מעניין איש מבין מקבלי ההחלטות".


התאונה הקטלנית בכביש 66 (צילום: חגי אהרון)

 

"הרוגים - דבר מובן מאליו"

כביש 66 מנקז תנועה היורדת במחלף ברקאי מכיוון כביש 6, ומשמש כנתיב תחבורה עבור נהגים הנעים צפונה. במשרדי הממשלה השונים חוזרים ואומרים כי בקרוב תיפתר הבעיה, וזאת כאשר יפתח לתנועה קטע 18 בכביש 6, שיגיע עד לוואדי מילק. "את ההבטחות הללו אני שומע משנת 2004", אומר אלפסי. "מאז חלפו ארבע שנים, בהן נהרגו מספר רב של בני אדם, אבל לאיש לא אכפת". לדבריו, במשך השנים העביר עשרות מכתבים לשרי התחבורה השונים, וקבל בפניהם על הבעייתיות הקיימת בכביש. "אחרי כל תאונה שנהרגים בה בני אדם, אנו חוזרים ומתריעים ביתר שאת. אך נדמה כי לאיש לא אכפת. כנראה שהרוגים בתאונות דרכים זה דבר מובן מאליו".

 

ראש המועצה האזורית מגידו, חנן ארז, מעלה טענות דומות. "מחד, ננקטו לכאורה מספר אמצעים שנועדו להקטין את כמות התאונות - המהירות הוגבלה, סומן קו הפרדה רציף, הוקם קיר הפרדה בין צומת מגידו לקיבוץ מגידו, ומשטרת התנועה הקימה תחנת תנועה המופעלת על ידי מתנדבים. אך כל זאת אינו פותר את בעיית התשתיות, וזו בפירוש חוסר אחריות ואוזלת יד של המדינה. אני חושש שאנו צפויים לעוד תאונות דרכים קשות בכביש זה".

 

לדברי ארז, גם כאשר ייפתח קטע הכביש החדש של כביש 6 בעוד כשנה - המשאיות יוסיפו לנסוע בדרך זו. "התפיסה שבעתיד הבעיה תיפתר, מקורה בטעות". לכך מוסיף אלפסי, ואומר כי "ישנם כבישים רבים במדינה שהורחבו ולא נוסעת בהם עשירית מכמות המכוניות שנוסעות בכביש הזה. אני קורא לשר התחבורה להתעורר ולהוציא אל הפועל את התוכניות להרחבת הכביש, ששוכבות שנים במגירה".

 

אפשר היה למנוע

לטענותיהם של ראשי המועצות יש שותפים גם במשטרה. "אם הכביש היה רחב יותר, והייתה קיימת בו גדר הפרדה כמו בכול כביש דו מסלולי ההתנגשות בין המשאיות שארעה היום הייתה נמנעת", אומר ראש מדור תאונות דרכים של אגף התנועה במשטרת מרחב העמקים, פקד עוזי הדר. במהלך השנים, התריעו במשטרה כי קיימת בכביש בעיה הנדסית, והוא צר מלהכיל את נפח הקיבולת של כלי הרכב הנוסעים בו מידי יום.

 

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מצטרף לדרישות אלפסי וארז: "התאונה הקשה שאירעה הבוקר בכביש 66, הייתה יכולה להימנע - או לכל הפחות, ניתן היה להקטין את חומרתה. הכביש הזה גבה עד היום יותר מדי קורבנות, אך לא זכה לטיפול ראוי מבחינת התשתיות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי אהרון
הממוצע השנתי המחריד בכביש 66: 91 נפגעים ב-34 תאונות
צילום: חגי אהרון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים