שתף קטע נבחר

סגן נשיא נסטלה: "נהפוך את שדרות למרכז מו"פ עולמי"

ד"ר ורנר באואר, סגן נשיא בכיר בנסטלה ומנהל הטכנולוגיה בענקית המזון: "אנחנו מחפשים חברות ביוטק ישראליות שמפתחות טכנולוגיה מעניינת"

"מרכז המו"פ של נסטלה בשדרות יכול להפוך למרכז עולמי לפיתוח חטיפים, בדגש על הכנסת מרכיבים בריאותיים", הכריז ד"ר ורנר באואר, סגן נשיא בכיר בנסטלה העולמית, לאחר ביקור במרכז. "המרכז בשדרות צמוד למפעל, וזה מקנה יתרון שלא קיים בהרבה מרכזים שלנו בעולם, כשמדובר בפיתוח מוצרים".

 

באואר, סגן נשיא בכיר בנסטלה העולמית, הגיע לישראל בתחילת השבוע כדי להשתתף בכנס המזון, וביקר גם במטה החדש של אסם (שנמצאת בבעלות נסטלה) בשוהם. מתוקף תפקידו הוא משמש מעין "קצין טכנולוגיה ראשי", המופקד לא רק על מחקר ופיתוח אלא גם על חדשנות בקו המותגים הרחב של ענקית המזון בכל העולם.

 

"בישראל אנחנו עוסקים גם בסריקה אחר חברות ביוטק שיכולות לפתח עבורנו טכנולוגיה מעניינת", חשף באואר, דוקטור להנדסה כימית שעובד בחברה כבר 18 שנה. "מחקר ופיתוח הוא גורם שתמיד הניע את נסטלה, כבר בימים הראשונים של החברה. זה לא דבר טיפוסי בתעשיית המזון".

 

בנוגע לפיתוח מוצרים חדשים, גילה באואר את שני העקרונות שמנחים את נסטלה: הראשון הוא "כלל ה-60%", ולפיו בכל מותג חדש צריכים 60% מהמשתתפים במבחן טעימה עיוור להעדיף את המוצר החדש על פני מוצרים אחרים; הכלל השני הוא "עקרון הפלוס", ומשמעו שכל מוצר חדש חייב לעמוד בתנאים בסיסיים של תזונה טובה ולספק לצרכן ערך בריאותי מוסף.

 

"יש כיום עלייה בדרישה מחברות מזון לדווח על המרכיבים התזונתיים של המוצרים שלהם", אמר. "בעבר אפשר היה רק לציין את הרכיבים ה'טובים'. היום הצרכנים מתוחכמים הרבה יותר; הם כבר מבינים שגם מוצר שמתהדר ברכיב כמו ברזל לא תמיד ממלא את הציפיות, כי כדי להועיל לצרכן הוא גם צריך להיספג בדם". הוא גם ציין את המודעות הגוברת לסגנון חיים שמאפשר למנוע מחלות, ואת רצונם של צרכנים רבים לקבל את הוויטמינים והמינרלים החשובים במזון, ולא בכדור.

 

"מרבית חברות המזון נעשות אחראיות יותר בדרך שהן מתקשרות את המוצרים שלהן", הוא מוסיף. "במקביל, הרגולציה והחקיקה בתחום הזה יותר מחמירות. הרגולציה מיטיבה עם חברות כמו זו שלנו, כיוון שאנחנו התחלנו כבר בעבר לנקוט צעדים לשיפור הערך התזונתי של המוצרים שלנו".

 

באואר גם התייחס להשפעת הכלכלה העולמית של נסטלה, וציין את צמיחת המעמד הבינוני במדינות מתפחתות כאחד ממנועי הצמיחה של החברה. באשר למיתון בארצות הברית וההאטה בחלק ממדינות המערב, הוא טען שחלק גדול מהמוצרים היקרים יותר של נסטלה עמידים בפני תנודות הכלכלה.

 

באואר מכנה את התופעה בשם "Premiumization", מצב שבו צרכנים רבים לא יוותרו על פינוקים קטנים במהלך היום, אפילו אם הם יקרים. לדוגמה הוא מביא את מותג האספרסו של נסטלה, נספרסו, שהצמיחה בו עלתה ב־40% בשנתיים האחרונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפעל אסם בשדרות: יהפוך למרכז מו"פ עולמי?
צילום: גדי קבלו
מומלצים