שתף קטע נבחר

לא פירסמת שהמחיר אינו סופי? תפצי ב-750 ש'

התובע רכש מגוליבר כרטיסי טיסה לברצלונה בעקבות פרסום באינטרנט. לאחר ביצוע ההזמנה, נאמר לו כי המחיר שונה והמכירה בוטלה. ביהמ"ש: החברה תפצה ב-750 שקל

בעקבות פרסום שראה באינטרנט, התקשר התובע לגוליבר וביקש להזמין זוג כרטיסי טיסה לברצלונה. נאמר לו שאם יזמין את הכרטיסים באמצעות הטלפון בתוספת מחיר של 10 דולרים - הכרטיסים מובטחים לו.

 

בסך הכל רצינו קצת להתאוורר...

 

התובע הסכים, מסר את מספר כרטיס האשראי שלו, פרטיו האישיים ופרטי רעייתו, ואף נאמר לו כי עלותם הכוללת של הכרטיסים היא 3,030 שקל, וכי עליו לתת תשובתו באינטרנט על גבי כתב הסכם שנשלח אליו באינטרנט. התובע מילא אחר ההוראות שקיבל, אך למרות זאת, ההזמנה בוטלה עקב שינוי מחיר הכרטיסים.

 

התובע דרש פיצוי בסך 3,000 שקל בגין העובדה כי בסופו של דבר לא טס, וכיוון שנפגע מכך שגוליבר לא התייחסה לפניותיו והמשיכה למכור כרטיסים לאותה טיסה שנמנעה ממנו.

 

גוליבר טענה כי לא התחייבה כלפי התובע בעניין מחיריהם של כרטיסי הטיסה, וכי נציג מטעמה אמר לתובע שההזמנה שלו היא בגדר בקשה בלבד, ושאין היא מתחייבת לתת את השירות המוזמן עד שלא מתקבל אישור מהספק.

 

יש לציין שהמחיר המוצע אינו סופי

השופט גדעון ברק מבית-המשפט לתביעות קטנות ברחובות קבע כי גוליבר הפרה את התחייבותה כלפי התובע. זאת, משום שבפרסום באינטרנט שעליו הסתמך לא הופיעה כל הערה על כך שהמחיר המוצע הינו זמני וקשור לאישור נותן השירות, וכי מרגע שאישר את פרטי העסקה ואף נלקחו ממנו פרטי כרטיס האשראי שלו, יכול היה התובע לצאת מתוך הנחה שהכרטיסים אכן מובטחים לו.

 

"המפרסם באינטרנט והרוצה לקבל באמצעותו הזמנות לטיסה כלשהי, עליו לפרט פרט היטב את תנאי העסקה ובמיוחד לציין שהמחיר המוצע אינו סופי ושהכרטיס עדיין לא מובטח אלא נתון לשינויים" כתב השופט.

 

עם זאת נקבע כי לתובע לא נגרם נזק כספי ממשי עקב ביטול הכרטיסים, ולכן בנסיבות העניין על גוליבר לפצותו בסכום של 750 שקל. עוד נקבע, כי אין לחייב אף אחד מן הצדדים בתשלום הוצאות משפט.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הו ברצלונה, ברצלונה...
צילום: רונה פפר
מומלצים