שתף קטע נבחר

מכירות הרכב בארה"ב מתאוששות, פורד בעלייה

יצרנית הרכב השנייה בגודלה בארה"ב, פורד, הודיעה על צמיחה במכירות - לראשונה מאז שנת 2007. והשוק האמריקני כולו נהנה מתוכנית הגריטה המקומית

מכירות הרכב זינקו ביולי לרמתן הגבוהה ביותר בשנת 2009, נוכח נהירת האמריקנים לסוכנויות הרכב כדי ליהנות מתוכנית הגריטה ("Cash For Clunkers", מזומן עבור גרוטאות). במסגרת התוכנית, מקבלים בעלי מכוניות ישנות ומזהמות עד 4,500 דולר בתמורה לשדרוגן לרכב חדש וחסכוני.

 

 

פורד, יצרנית הרכב השנייה בגודלה באמריקה והיחידה שלא נעזרת בסיוע ממשלתי, דיווחה אפילו על עליית מכירות של 2%. זו הפעם הראשונה בה היצרנית מדירבורן, מישיגן, מוכרת יותר מכוניות מאז 2007. פורד היא הראשונה בארה"ב שנהנית מעליית מכירות. מנגד, ג'נרל מוטורס עדיין צונחת, אך בשיעור נמוך יחסית - 19%. קרייזלר איבדה ביולי 9% בלבד, טויוטה 11% והונדה וניסאן נפלו ב-16% ו-25% בהתאמה.


פורד. תוצאות אופטימיות בחודש יולי

 

שיעור המכירות השנתי החזוי באמריקה, עומד כעת על יותר מ-11 מיליון כלי רכב - הגבוה ביותר מאז ספטמבר 2008, לעומת תחזית של 9.6 מיליון כלי רכב אותה חזו בראשית השנה. בעקבות ההצלחה המסחררת של תוכנית הגריטה - שתקציבה עמד על מיליארד דולר - בסנאט שוקלים להגדיל את התקציב בשני מיליארד דולר נוספים, מה שיאפשר להגדיל את היקף המכוניות הזכאיות מ-200-250 אלף יחידות, ל-600-750 אלף.

 

מבין יצרניות הרכב הקטנות באמריקה, יונדאי בולטת עם עלייה של 12% במכירות ביולי, בסיוע חברת הבת שלה - קיה. תודות לכך לקונצרן יונדאי יש כעת נתח שוק של מעט יותר מ-7%, גבוה מזה של ניסאן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'נרל מוטורס. עדיין יורדת בחדות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים