שתף קטע נבחר

המעסיקים שוכרים עובד ממותג - פעל בהתאם

בשביל לייצר בולטות ונוכחות בשוק העבודה - הכרחי למתג את עצמך בהתאם. עשרות ולעיתים מאות מועמדים מתחרים על אותה משרה - לכן עליך לבדל את עצמך כדי להתבלט. זה לא תמיד קל אך עשוי להניב רווח גדול

יש בינינו אנשים שמיום שנולדו בטוחים שהם סוג של מותג, ובלי להתאמץ יותר מדי, מקדמים את עצמם כל הזמן. הם צודקים, אגב. לצדם יש אחרים שמספרם הולך וגדל מיום ליום, שמבינים שמיתוג עצמי הוא הכרחי בשביל לייצר בולטות ונוכחות בשוק העבודה – ועושים את זה.

 

 

מה זה מיתוג אישי?

מה שעומד מאחורי המושג הדי-חדש הזה היא ההבנה שכל אחד מאיתנו הוא למעשה מותג: הוא מיוחד באופן ההתנהגות שלו, בידע שלו, בחוויות שלו, בתחומי העיסוק שלו וביכולות שלו. בכל אלה הוא שונה מאחרים.

 מיתוג הוא למעשה התהליך שבאמצעותו מדגישים את התכונות המיוחדות, הבולטות והחיוביות, בכדי להתבלט בשוק העבודה ובכדי להפוך את תהליך בניית הקריירה ליעיל יותר.

 

עיקר הפעילות של מיתוג אישי נעשית במהלך היומיום המקצועי שלנו: ההחלטות שאנחנו מקבלים, הדברים שאנחנו לומדים, תהליכי העבודה שאנחנו מעורבים בהם. אבל התיעוד לפעילות המקצועית שלנו נעשה, ונשמר, בעיקר באינטרנט. מאחורי כל אחד מאיתנו שובל פומבי, נגיש וגלוי, של כל מה שאי פעם כתב ברשת, כל תגובה שהשאיר אחרי שקרא בלוג או מאמר, כל תמונה שפירסם, כל מאמר שכתב וכל כרטיס אישי שפתח ברשת חברתית.

 

כמובן שיש רבים שגם כתבו עליהם, צילמו אותם, הגיבו לדבריהם והעירו על הערותיהם. כל המאסה הזו שמורה בין דפי הרשת, והיא בעלת חיי נצח. בעידן שבו כמעט כל מי שמחובר בודק את זהותו של כל אדם אחר שהוא הולך להיפגש איתו, בהקשר עסקי, חברתי או מקצועי - השובל הזה יכול להפריע, אם האזכורים הם שליליים או פשוט לא רלוונטיים.

 

איך נוכחות ברשת יכולה להועיל?

ניהול נכון של הזהות הפומבית יכול לייצר בולטות בתחום המקצועי, והפרמיה על הבולטות הזו היא בדרך כלל קידום בארגון או מעבר לתפקיד משתלם יותר בארגון אחר. נוכחות חיובית ומורגשת יכולה להוסיף ערך לאדם שבמקצוע שלו יש רבים אחרים בעלי כישורים דומים וניסיון דומה, וגם לבידול הזה יש ערך כלכלי לא מבוטל. לצד כל אלה, גיבוש זהות פומבית כנה ואותנטית כרוך במסע פנימי שלכשעצמו הוא רווח גדול.

 

ומה עכשיו? כמה צעדים פשוטים להתחלת בניית זהות מקצועית איכותית ברשת – בפעם הבאה. אך הרי לכם עצה שטובה בכל מצב, וברשת האינטרנט, שבעתיים: סוף מעשה במחשבה תחילה.

 

הכותבת היא מומחית במיתוג אישי ועורכת התוכן ב-AllJobs דרושים .


פורסם לראשונה 31/12/2009 20:12

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
סוף מעשה במחשבה תחילה
צילום: ויז'ואל/פוטוס
דנית ניצן
צילום: טל גרין
מומלצים