שתף קטע נבחר

כבל לבג"ץ: התמ"ת אינו מיישם חוק להגנת הצרכן

לפי החוק האמור, שאושר לפני 5 שנים, לקוחות יוכלו להחזיר מוצרים שרכשו - ולקבל תמורתם כסף מבית העסק. לדברי כבל, עוד ב-2006 הוא נפגש פעמיים עם שר התמ"ת דאז, אלי ישי, וביקש ממנו לקדם את התקנות - אך מאז לא נעשה דבר

ח"כ איתן כבל (עבודה), הגיש היום (ג') עתירה לבג"ץ נגד משרד התמ"ת. לטענתו, המשרד מתעכב בהתקנת תקנות להגנת הצרכן - למרות שהחוק בעניין פורסם לפני 5 שנים.  

 

 

החוק המדובר קובע כי לקוחות יוכלו להחזיר מוצרים שרכשו, ולקבל תמורתם כסף מבית העסק. זאת, כל עוד שהמוצר לא נפגם ולא נעשה בו שימוש. אף על פי שהכנסת אישרה את החוק בקריאה שנייה ושלישית, משרד תמ"ת עדיין לא התקין תקנות בנושא, ובכך, לדברי כבל, מנע את יישום החוק.  

 

בעתירה נכתב כי על משרד התמ"ת היה להתקין תקנות בעניין לא מאוחר מ-9 חודשים לאחר חקיקת החוק. לדברי כבל, הוא נפגש ב-2006 פעמיים עם שר התמ"ת דאז, אלי ישי, וביקש ממנו לקדם את התקנות - אך לא נעשה דבר.  

 

כבל מזכיר בעתירה חוק נוסף שחוקק ואינו מיושם על ידי משרד התמ"ת: המדובר בחוק המבקש למנוע מתן מענקים למפעלים הפוגעים באיכות הסביבה או שאינם משלמים לכל הפחות שכר מינימום לעובדיהם.  

 

כבל הציג שורת טיעונים בעתירה לדרישה ליישום החוקים, וטען כי "אין המחוקק משחית מילותיו לריק". העתירה דורשת ממשרד התמ"ת להפעיל את סמכותו כדי שלא לסכל את כוונת המחוקק. 

פורסם לראשונה 09/02/2010 20:29

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
ח"כ איתן כבל
צילום: דודי ועקנין
מומלצים