שתף קטע נבחר

מרצדס F800 – נצר אחרון לחדשנות

יצרנית היוקרה הגרמנית חשפה מכונית תצוגה חדשה, בת נוספת ועדכנית למשפחת דגמים עתידניים. כמו במקרים הקודמים של משפחת ה-"F", גם כאן צפויים החידושים להגיע לדגמים סדרתיים

משפחת ה-F העתידנית של מרצדס, מתרחבת לקראת ז'נבה. שרשרת הדגמים שהחלה עוד ב-1991, עם ה-F100 שחשפה מערכת בקרת שיוט מתוחכמת לאותה תקופה, זוכה כעת לתוספת עדכנית - F800 חדשה. וכפי שאותה מערכת בקרת שיוט עתידנית הגיעה לדגמי ה-S קלאס שבע שנים מאוחר יותר, כך כנראה יקרה עם מערכות ההנעה ה"נקיות" של הדגם העכשווי. ואם ניחשתם שמדובר במערכת היברידית הניתנת לטעינה, ו-או תא דלק נקי לחלוטין - צדקתם לגמרי.

 

 


 

יחידת ההנעה ההיברידית של ה-800 מבוססת על מנוע בנזין בנפח 3.5 ליטר, המשחרר הספק מרבי של כ-300 כ"ס. אליו יצורף מנוע חשמלי שמייצר 109 כ"ס מרביים. בסך הכל טוענת מרצדס להספק מרבי משוער של 409 כ"ס. התוצאה - לטענת מרצדס - היא ביצועים מרשימים למדי: האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מחמש שניות, ומהירות מרבית (מוגבלת ללא ספק) של 250 קמ"ש.

 

עד כאן אלה כמובן לא נתונים מרשימים במיוחד, שכן למרצדס יש כמה דגמים חזקים ומהירים במיוחד בארסנל המכובד. מה שכן מרשים הוא האוויר הנקי שמותירה סביבה המכונית הגדולה. במרצדס טוענים כי למרות היכולת המרשימה, פליטת מזהמים תשאר מזערית בכל קנה מידה, גם של מכוניות זעירות עם מנועים סופר-מתקדמים. היצרנית הגרמנית מפרסמת נתון של 68 גרם CO2 לכל קילומטר ותצרוכת דלק של יותר מ-34 ק"מ לליטר. לשם השוואה: ה-S600 משחררת לאוויר 340 גרם CO2 לכל קילומטר, ותצרוכת הדלק הממוצעת שלה עומדת על שבעה ק"מ לליטר. מלבד זאת, ה-F800 של מרצדס אמורה להיות מסוגלת לנוע כ-30 ק"מ בעזרת הסוללה בלבד, תוך שהיא מגיעה למהירות של 120 קמ"ש.

 

במקרה של תא הדלק, המיצר חשמל כתוצאה משילוב בין מימן לחמצן, תציג ה-F הספק מרבי של 136 כ"ס, וכ-30 קג"מ של מומנט. ראוי להזכיר כי מרצדס מפתחת מנועי תא דלק כבר משנות ה-90 (של המאה הקודמת), ומעדיפה להתמקד בפתרון זה כעתיד להנעה נקיה. האפשרות ההיברידית, בה בחרו לא מעט יצרניות אחרות, זכתה יחסית לפחות עניין מצוות המפתחים שם.

 

מעבר לנושא איכות הסביבה ופתוח מנועים מתקדמים, מרצדס מציגה בעזרת ה-F האחרונה גם מספר מערכות בטיחותיות חדשות. ראשית היא כוללת פיתוח אחרון למערכת ה-Pre-safe הרחבה, אשר הוצגה לראשונה עוד ב-2002. המערכת הנוכחית מגדילה עוד יותר את יכולת המכונית להגן על נוסעיה, בעזרת הפעל מערכות שונות כהכנה לקראת תאונה, ובעיקר הקטנת חומרת הפגיעה כתוצאה ממנה. אגב, ל-F800 יש דלתות אחוריות שנעות לאחור על מסילה, כדי לאפשר גישה נוחה יותר לנוסעים.

 

יצרן
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אגרסיבית למראה
צללית נמוכה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים