שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית: נטוויז'ן מקפיאה ואז לא מנתקת

זוג סטודנטים נשוי מבקש לתבוע את החברה בטענה שביקשו להתנתק ממנה והסכימו להקפאה ללא הגבלה. כעבור תקופה ארוכה התברר להם שאין דבר כזה, שההקפאה הפשירה כעבור חודש והם מחויבים על המנוי ממנו התנתקו. למרות בקשות נוספות לניתוק, הם נותקו באיחור של יותר מ-3 שנים

לבית המשפט המחזוי בירושלים הוגשה היום בקשה לאישור תביעה כייצוגית נגד ספקית האינטרנט 013 נטוויז'ן, לפיה היא לא מנתקת לקוחות שמבקשים להתנתק, אלא מעבירה אותם בלי כל הבהרה למסלול הקפאה לכאורה "בלתי מוגבל".

 

לפי הבקשה, הלקוח נרדם, ההקפאה, שלמעשה כלל אינה בלתי מוגבלת, מפשירה, החיובים חוזרים לחיים והלקוח לא שם לב לכך. יותר מכך, תיבת הדואר ש-013 נטוויז'ן מספקת לו מושבתת כביכול בהקפאה אז הלקוח לא מקבל חשבוניות, ורק מי שבודק את חשבון האשראי שלו מבין מה קורה.  

 

התובעים, שהגישו את הבקשה באמצעות עו"ד עובדיה כהן ועו"ד מיכאל דבורין, הם זוג נשוי, שני סטודנטים שביקשו ב-2005 להתנתק מחברת נטוויז'ן, שגבתה מהם 81.60 שקל מדי חודש.

 

הסיבה: כסטודנטים הם העדיפו לעבור למנוי מוזל שסיפקה האוניברסיטה העברית בשיתוף חברת ברק דאז, שעלותו 12.82 שקל לחודש.

 

לטענתם, נציגת השירות של נטוויז'ן הסבירה להם חזור והסבר כי עדיף להם להקפיא את המנוי לתקופה לא מוגבלת, שכן  לא ישלמו דבר, אך אם יחליטו להחיות את המנוי, יזכו ליהנות מהטבות של מנוי ותיק. הם הסכימו.

 

החשבוניות החדשות נשלחו לחשבון האימייל שבוטל

אחרי שברק חברה לנטוויז'ן התחוור להם שהם מקבלים חיובים כפולים בכרטיס האשראי: גם על החשבון המנותק. לטענת השניים, בנטוויז'ן אמרו להם שהחברה שלחה את החשבוניות לחשבון האאוטלוק שלהם, שהוקפא. אבל בהליך ההקפאה נאמר להם בפירוש שהחשבון לא יהיה שמיש ולכן הם כלל לא ידעו על דבר הישלחן של החשבוניות החדשות.

 

מסתבר שכשביקשו להתנתק, המנוי שלהם למעשה הוקפא, וכעבור חודש חזר לתפקוד מלא. כשבחברה אמרו להם שההקפאה היא לחודש, השיבו הסטודנטים שאין זה הגיוני שיבקשו להקפיא מנוי לחודש, כשיש ברשותם מנוי פעיל אחר.

 

בנוסף, המנוי חודש ללא קבלת הסכמתם, דבר שלאחרונה הפך למנוגד לחוק הגנת הצרכן.  כשביקשו בחברה הודיעו לזוג שינתקו אותם, אבל שוב לא ניתקו. בפעם השלישית שפנו, בשנת 2009, נאמר להם שאכן יש רישום על "בקשה לניתוק" עוד מ-2006, אבל לא ניתקו אותם ושוב הקפיאו. וכך במסכת ארוכה עד שנותקו מכל שירות בסוף 2009.

 

לטענתם, במשך יותר מ-3 שנים ביקשו וחזרו וביקשו להתנתק. "למרות התחייבויותיה לנתקם מהמנוי", נאמר בבקשה, "ולמרות הצהרותיה שהמנוי מנותק, המשיכה לחייב אותם מדי חודש בחודשו בעשרות שקלים בעבור אותו מנוי".

 

נציג החברה הציע להם פיצוי, אך כיוון ששוויו היה שני שליש משווי הנזק שספגו לכאורה, דחו את ההצעה.

 

בבקשה לאשר את תביעתם כייצוגית, הם טוענים, ולא ברור כרגע כיצד יוכיחו זאת, ש-013 נטוויז'ן נוקטת בשיטה ומנגנון פסולים שנועדו "לגרוף רווחים שלא כדין". לטענתם, כל המערכת בנויה כדי להכשיל את הניתוק והם חושדים כי "יצירת ההקפאה במתכונתה זו ודאי הצליחה להטעות בצורה דומה צרכנים רבים".

 

מ-013 נטוויז'ן נמסר בתגובה: "החברה טרם קיבלה לידיה את התביעה ולכן אין באפשרותה להגיב. יש לציין כי לחברה מדיניות ברורה לניתוק לקוחות שאינם בתקופת התחייבות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
האם צרכנים אחרים נפגעו?
צילום: index open
מומלצים