שתף קטע נבחר

סקר: רוב המנויים צופים רק בכ-9 ערוצי טלוויזיה

לפי סקר שערכה המועצה לצרכנות רוב מנויי הכבלים והלוויין צופים רק בכ-9 ערוצים מתוך 49 של yes ו-62 של HOT. מאות צרכנים כתבו למועצה: רוצים לשלם פחות על חבילת הערוצים

בכמה ערוצים אנחנו באמת צופים מתוך חבילות הערוצים שמציעים לנו הכבלים והלוויין? המועצה לצרכנות העבירה היום (א') לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר יובל שטיניץ ולשר התקשורת משה כחלון, קלסרים ובהם מאות מכתבי צרכנים הקוראים להם לתמוך ברפורמת החבילה הצרה של חברות הכבלים והלוויין.

 

מסקר שערכה המועצה בקרב 1,222 נשאלים, עולה כי רוב המנויים של הכבלים והלוויין צופים ב-9.5 ערוצים בממוצע, למרות שחבילת ערוצים בסיסית של yes מכילה 49 ערוצים, ובחבילת הבסיס של HOT כלולים 62 ערוצים. כלומר, נראה כי הצרכנים לא צופים בחלק הארי של הערוצים הניתנים להם במסגרת חבילות הבסיס, אבל הם משלמים עליהם כ-210 שקלים לחודש.

 

 

בימים אלו מתגבשת הצעת חוק מורכבת בתחום שידורי הטלוויזיה בישראל, שמבקשת לחייב את חברות הכבלים למכור חבילת בסיס צרה של 15 ערוצים במחיר נמוך. צרכן שירצה להעשיר את החבילה בערוצים נוספים, יצטרך לבקש את הדבר מפורשות מהחברה, כך שכל מנוי ישלם בעיקר עבור הערוצים בהם הוא מעוניין.

 

חבילה צרה - פרסומות רבות?

חברות הכבלים והלוויין מתנגדות להצעה, משום שתפגע לטענתן בהכנסותיהן, ומנסות למנוע את הפיכתה לחוק. נקודת התורפה בהצעת היא האופציה לאפשר לחברות הכבלים והלוויין לשדר פרסומות כפיצוי על אובדן הכנסות ממנויים. גם החברות לא ששות לכך. בדיון שנערך באפריל בוועדת הכלכלה של הכנסת, אמר מנכ"ל HOT הרצל עוזר, שחבילת שידור צרה תביא להפסד של 400 מיליון שקל לחברה, בעוד שהרווח שתניב מפרסומות מוערך ב-50 מיליון שקל.

 

השיח על חבילת ערוצים צרה הוא חלק מניסיון להוביל הליך הסדרה רחב של שוק הטלוויזיה בישראל, שכולל גם מעבר אפשרי משיטת רישיונות לשיטת זיכיונות. למעשה, בישראל כבר נהוגה כיום חבילת ערוצים צרה, שידורי ה-dtt, הכוללים 5 ערוצים, ואפשר שעדיף להרחיב אותה מאשר שנסבול פרסומות גם בכבלים ובלוויין. מחיר החבילות הנוכחיות אמנם גבוה, אולם מחיר ההתנתקות מהחברות מרגיז הרבה יותר. 



 

בארה"ב, המצב דומה לזה הנהוג בארץ, כלומר מוכרים שם חבילה מנופחת במחיר גבוה, לאחר שניסיונות לשינוי השיטה כשלו. בקנדה, לעומת זאת, נהוגה גם שיטה אחרת, לפיה צרכן משלם פר ערוץ. השיטה הזאת מייצרת חבילות זולות באופן ניכר מהחבילות האמריקאיות.

 

במכתב שנלווה למכתבי הצרכנים שהעביר היום מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג לרה"מ ולשרים, כתב פלג כי, "כשקול הצרכנים נשמע בצורה כל כך ברורה, בנוגע לשירות בסיסי הנמצא כמעט בכל בית בישראל, יש לפעול למען קידום הצעת החוק להנהגת חבילת בסיס צרה, בה הצרכן יימנע מתשלום מיותר, וישלם אך ורק עבור ערוצים בהם הוא מעוניין". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הרווח: 15 ערוצים. המחיר: פרסומות?
צילום: index open
מומלצים