שתף קטע נבחר

הנוסע ישב בטיסה מול המטבח - אל על תפצה

אדם אשר ישב בטיסה מניו יורק לארץ מול המטבח, תבע מאל על פיצוי בגובה שני כרטיסי טיסה בגין חוסר הנוחות שנגרמה לו. ביהמ"ש קיבל את הצעת אל על לפצותו ב-400 שקל, וציין כי לא בכל עניין ראוי להטריד את בית המשפט

תובע אשר רכש כרטיסי טיסה במחלקת התיירים של אל על, הושב בטיסה מניו יורק לתל אביב בשורה 44 מול המטבח. לטענתו, הדבר גרם לו לחוסר נוחות מאחר והדיילים עברו ליד כיסאו שוב ושוב, והוא נחבט על ידם בכל פעם שעברו.

 

התובע טען, כי ביקש לעבור למקום אחר, אך המקומות הפנויים היחידים היו מקומותיהם של הדיילים, ולכך סירב, ולא אושר לו לעבור למחלקת העסקים. התובע הגיש לביהמ"ש לתביעות קטנות בבאר שבע תביעה נגד אל על, בה דרש פיצוי של 8,004 שקלים - עלות שני כרטיסי טיסה.

 

אל על התנצלה בפני התובע, ואף הציעה לו פיצוי של 100 דולר בגין חוסר הנוחות שנגרמה לו.

 

אין להעמיס על המערכת העמוסה ממילא

השופט אור אדם קבע, כי הפיצוי שהציעה אל על לתובע הינו פיצוי ראוי ביחס לנזק שנגרם לו, שכן בכל טיסה קיימת אי נוחות מסוימת בכך שאנשים נעים הלוך ושוב, ולכן ככל שהתובע זכאי לפיצוי, יהיה זה רק בגין הנזק הנוסף שנגרם לו עקב מיקומו מול המטבח.

 

עם זאת, ציין השופט את העומס הרב בו נתונה המערכת המשפטית. "בנסיבות אלה", כתב השופט, "ישנם עניינים שאף אם כרוך בהם נזק או עוולה, לא מן הראוי להטריד את המערכת המשפטית בגינם ולגרום לעומס נוסף על המערכת העמוסה ממילא".

 

עוד נקבע, כי התובע דרש למעשה פיצוי בגובה שני כרטיסי טיסה (למרות שתבע רק בשם עצמו), בעוד שאין ספק כי נהנה מעצם הטיסה ומאיכות השירות. בנסיבות אלה, כך נפסק, די בפיצוי שהציעה אל על. לפיכך, חויבה אל על לשלם לתובע 400 שקלים, אך לאור סכום התביעה המופרז, לא חויבה לשלם לתובע הוצאות משפט.

 

לפסק הדין המלא

 

לאתר המשפט הישראלי "פסקדין"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מטוס אל על
צילום: צביקה טישלר
מומלצים