שתף קטע נבחר

יש לך עודף מ-200? מת"א לאירופה ב-72 אירו

שוויץ אהובתי: חברת התעופה "איזיג'ט", שתשיק בשבוע הבא קו לז'נבה, תחנוך בדצמבר גם קו לבזל. המחיר? כ-36 אירו לכל כיוון. רק אל תצפו לארוחה, לשתייה, או לאפשרות להביא מזוודה

חברת הטיסות המוזלות איזיג'ט (easyJet) תשיק היום קו חדש בין נמל התעופה בן-גוריון בתל-אביב לבזל שבשוויץ. הקו ייחנך ב-5 בדצמבר, ובמסגרתו יופעלו בשלב הראשון שלוש טיסות בשבוע.

 

המחיר לטיסה בקו הוא החל מ-71.98 אירו לכרטיס הלוך-חזור, כולל מסים - אך לא כולל אוכל, שתייה, או הטענת מזוודות לבטן המטוס. פול סימונס, מנכ"ל איזיג'ט בבריטניה, אמר ל"ממון" ול-ynet כי הקו שחנכה החברה לפני כשנה, בין לונדון לתל אביב, הוכיח את עצמו כאחד המצליחים בחברה, עם תפוסת מושבים המגיעה ל-92.9%. זאת, בהשוואה לתחזיות החברה לתפוסה של כ-80 אחוזים, טרם פתיחת הקו.


קפיצה זולה לשוויץ, משם להמשיך לאן שרוצים. איזיג'ט (צילום: יח"צ)

 

"בעקבות הצלחת הקו ושש הטיסות השבועיות שבו, החלטנו להוסיף טיסה שביעית ביום חמישי", הוסיף סימונס. הוא ציין בסיפוק כי נתח השוק של החברה בקו בין נתב"ג ללונדון עומד כיום על 13%. לדבריו, קו זה הושק בנובמבר 2009, מחיר ממוצע לנוסע בו הוא 123 אירו, והישראלים מהווים רבע ממספר הטסים בו.

 

לשאלה מדוע החליטה איזיג'ט לחנוך קו חדש בין בזל לתל אביב, לאור העובדה שבסוף אוגוסט היא תתחיל להפעיל קו ישיר לז'נבה, כפי שפורסם ב-ynet, ענה סימנס כי בזל היא בסיס גדול של החברה.

 

לדבריו, לפי כל הסקרים שערכה החברה, התפוסה במטוסיה בקו יהיו מלאים בשל הביקוש לטיסות בקו זה. "לפני כל השקת קו חדש אנו בודקים את השוק. על פי מה שהעלינו - יש הצדקה לפתיחת הקו החדש. המחיר ההתחלתי לכרטיס בקו יעמוד על 35.99 אירו לכל כיוון, וכמובן, שכפי שנהוג בחברה - כל הקודם זוכה לכרטיסים המוזלים ביותר", ציין.

 

ההזמנות בקו לז'נבה, שייפתח בעוד כעשרה ימים, משביעות רצון. לדברי המנכ"ל, נמכרו כבר 13,599 כרטיסים נכון ל-16 באוגוסט, והתפוסה הממוצעת בטיסות המתוכננות היא 75%. בקו לז'נבה תפעיל החברה 4 טיסות שבועיות.

 

ככל הנראה תפעיל איזיג'ט מטוסים נוספים בקו בתחילת עונת הסקי, עם צאתם של ישראלים רבים לז'נבה, משם הם ממשיכים לחופשה ביעדים המושלגים בצרפת.

 

"הקהל בישראל אינו שונה מאחרים", מסכם סימונס. "מה שחשוב הוא המוצר שהנוסעים מקבלים".

 

הוא גם מבקש להפריך את הסטיגמה לפיה נוסעים בטיסות מוזלות משלמים מעט - ומצפים למעט מהחברה. "זה פשוט לא נכון. אנו מתחרים בקווים בהם טסות חברות סדירות כמו בריטיש איירווייז, לופטהנזה ואחרות, ויש לנו מוצר טוב. אם המוצר שלנו לא היה טוב לא היינו נשארים בעסק הזה ולא היינו מתרחבים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"אנן מתחרים בחברות סדירות ויש לנו מוצר טוב". צילום: יח"צ
לקפוץ לבזל עם עודף מ-200 שקל
צילום: סי די בנק
המזוודה לא כלולה במחיר הכרטיס. גם ה"עוף או בקר?" לא
צילום: סי די בנק
מומלצים