שתף קטע נבחר

זבות חלב: המחלבות הגדולות מתכוננות לשבועות

למרות עליות המחירים, בתנובה, טרה ושטראוס בטוחים שהמכירות בשבועות יקפצו ב-50% גם השנה, ובתנובה אף צופים עלייה לעומת השנה שעברה. הן השקיעו מיליונים בחג, פחות במוצרים מקוריים, יותר באפליקציות. והמבצעים? 15%-30% הנחה

מריחים ניחוחות של גבינה באוויר? בעוד כשלושה שבועות יחול חג שבועות והמחלבות הגדולות – ממרקות את מצאי מוצרי החלב שלהן. מחג של ביכורי קציר חיטים, שבועות הפך לחינגת גבינות ופשטידות, הודות לדחיפתן השיווקית הנדיבה של חברות מסחריות. והן בהחלט מרוויחות ממנו קופה נאה.

 

החג החלבי מכל מגיע השנה בטיימינג לא כל כך מושלם, ביוני, החודש בו מחירי מוצרי החלב שבפיקוח אמורים לפלס את דרכם מעלה, לעבר עוד פסגה של יוקר.

 

 

"בחג שבועות המכירות עולות ב-50%", אמרה ל-ynet ענת גרוס שון,מנהלת חטיבת עסקים ושיווק בתשלובת החלב תנובה, "ולמרות עליית המחירים הצפוייה, אנחנו צופים גידול של 3%-4% במכירות לעומת השנה הקודמת. "זה חג שמאופיין בשלושה ימים מאוד אינטנסיביים, וכרגע אנחנו עוד לא יודעים בדיוק מתי תהיה עליית המחירים. אבל אנחנו מאמינים שמסורת החג הולכת ומשתרשת, לכן גם אם תהיה עליית מחירים, זה לא יפגע במכירות החג. שוק החלב נמצא בגידולים לעומת השנה שעברה, לא צפוי מחסור בשום מוצר, כולל חמאה, ואנחנו מאמינים שהמגמה הזאת של גידול תמשיך גם בשבועות, למרות שרף המחירים יעלה. בגדול, נמשיך לגדול".

 

גם מיכל איתן, מנהלת השיווק של מחלבות שטראוס, לא חושבת שעליות המחירים ישפיעו על המכירות בשבועות. "אני חושבת שחג זו תקופה אחרת", אמרה ל-ynet. "יהיו הרבה מארזים עם הצעות מחיר אטרקטיביות, לכן אנחנו צופים שהחג הזה יהיה בדיוק כמו בשנים קרובות.

 

"מדי שבועות יש גידול של כ-25% במכירות בשוק הגבינות, בהשוואה לחודש רגיל, וסל הגבינות מוכפל וגדל להוצאה של 50-100 שקל על גבינות בשבוע החג. "הצריכה הממוצעת למשק בית מגבינות רכות גדלה מ-1.5 ק"ג ל-2 ק"ג בחודש החג. המכירות העיקריות של מוצרי החלב נערכות כשבוע לפני החג ועד יום החג עצמו".

 

שוק החלב בישראל אולי ניזון משבועות אך משגשג כל השנה. לפי סטורנקסט, היקפו ב-2010 עמד על כ- 7.3 מיליארד ש' בשנה. תנובה מובילה את שוק מוצרי החלב, עם נתח שוק כספי של כ 56.9% ב-2010. הגבינות הפופולריות ביותר הן הלבנות הרכות: היקף שוק הגבינות הלבנות והקוטג' ב-2010 הגיע לכ-1.2 מיליארד שקל, ול-48.8 אלף טון.  

 

חידושים או מחודשים?

כמדי שנה, שבועות הוא חדר לידה למוצרי חלב חדשים, רובם זמניים. אבל השנה כל "החידושים" מזכירים משהו שטעמנו בעבר, גם אם בוורסיה שונה. תנובה הולכת על גבינת נפוליאון עם פלפל שחור, יופלה אקסטרה פרי דיאט, ושלל גבינות כבשים וצאן. מותג "הרדוף" שלה מציעה יוגורט במתיקות עדינה וחלב עיזים אורגני יותר או פחות.

 

גם שטראוס משחררת בשבועות מוצרים מוכרים: גבינות סימפוניה במרקם שמנת 5%, סימפוניה עירית וסימפוניה פלפל קלוי, ופסטות טריות במילוי טפנד זיתים ובמילוי גבינת עיזים וריקוטה. החידוש החביב הוא תוספות לגבינות במקומות לא צפויים, למשל בקטגוריית הסלטים הטרים אפשר למצוא לקט עלי בייבי בתוספת תערובת אגוזים ובוטנים מקורמלים.

 

וכמובן, ישנם המוצרים שמתקמבקים מדי חג: מארז עם צמד אריזות גבינה של 500 גרם לשתי החברות, ערכה להכנת עוגת גבינה עם פירורים, יופלה בטעם עוגת גבינה, פתיתי עמק באריזה מוגדלת, גבינה לאפיה (כאן מככבת טוב טעם המעולה של טרה), מלית גבינה לבלינצ'ס, ואי אלו גבינות שאינן בתפריט הגבינות השגרתי של החברות.

 

טרה תשיקע בחג 3 מיליון שקל

המחלבת משקיעות בחג מתן תורה לא מעט ממון. מחלבת טרה, הקטנה מבין שלוש הגדולות, תשקיע כ-3 מיליון שקל בפעילות לחג השבועות. ההשקעה תתפזר על השקת שני מוצרים חדשים, גבינה לבנה פסטו, וגבינה לבנה בטעם שום עדין, שתיהן 5% שומן, קמפיין טלוויזיה, ופעילויות שיווק וקידום מכירות לכבוד החג ובהן אפליקציית מתכונים לאייפון. טרה גם החלה לשווק לאחרונה שמנת מתוקה עמידה 32% שומן, שנוספה לשמנת 38% שלה, והיא שחקן השמנת השני בשוק, עם נתח של 15%.

 

סך היקף ההשקעה של תנובה בהיערכות לחג - 4 מיליון שקל. זה כולל בין היתר, חלוקת טנא באלפים, אפליקציות מתכונים לאייפד ותחרות עיצוב טנא באתר החברה. לפי אייל מליס, מנכ"ל תשלובת החלב של תנובה, מכירות החג מתרכזות בשבוע שלפני שבועות ומתעצמות בשלושת הימים האחרונים טרום החג. "למרות ההשקעה במוצרים חדשים", הוא טוען, "עיקר המכר בשבועות מתרכז בקטגוריות המסורתיות: גבינות לבנות, גבינות מלוחות, גבינות מיוחדות ושמנת מתוקה. הן תורמות כ- 60% מהגידול במכר".

 

תנובה השקיעה השנה בגבינות צאן, ומצפה לעלייה במכירות גם כאן. לפי גרוס שון, קצב צמיחת שוק חלב הצאן גדל ב-20% בשנה, "לכן אנחנו משיקים שישה מוצרי חלב עיזים וכבשים, תוך הנגשת מחירי המוצרים".

 

גם בשטראוס הבינו שהישראלים מבכרים בשבועת מסורת על חידושים, והחליטו שלא לשווק השנה מארזים ומוצרים משוכללים כמו גבינה עם טופ של אוכמניות. "הצרכן ידע למצוא את האוכמניות במקום אחר בסופר", אומרת מיכל איתן. "התמקדנו במוצרים הקלאסיים שהצרכנים אוהבים, במוצרי הליבה, כי אם מנתחים את המגמות לאורך השנים, רואים שלשם נוטה השוק. לאורך השנים עולה הדרישה לחומרי גלם למצרכי אפייה ביתיים ופחות למארזים. הצרכנים מחפשים חדשנות, אך אוהבים להרכיב בעצמם את תבשילי החג, בעזרת מתכונים שהם מורידים דרך האייפון, לכן הם קונים את הגבינות השמנת המתוקה, הירקות והפסטות ופחות נצמדים לערכות מוכנים מראש".

   

ומה לגבי המחירים והמבצעים? מחירי גבינות הצאן של תנובה נעים בין 9.90 שקלים ל-22.45 שקלים. נפוליאון (225 גר') עולה 11.40 ש'. מבצעים: מאגדת זוג גבינה לבנה 500 גרם, או זוג מיכלי גבינה בולגרית פיראוס, או זוג צפתית פיראוס ב-25% הנחה; מאגדת זוג גבינה לבנה 250 גרם ב-15% הנחה; מגוון גבינות פיראוס: השני ב-50% הנחה; ומבצע מעדניות על פיראוס צפתית ובולגרית, ב-3.99 שקל ל-100 גר'.

 

סימפוניה של שטראוס (250 גר') נמכרת ב-9.80 שקלים. מבצעי שטראוס לחג: מארז סקי + לאבנה 5% - ב-13.55 שקל, במקום ב-15.94 שקל; מארז שני מיכלי גבינות סקי 500 גרם יימכר ב-30% הנחה; ושני גביעי סקי 500 גרם יימכרו ב-30% הנחה, בקניית גביע סקי 500 בודד. מחיר מומלץ לצרכן: 17.36 שקל. וישנה גם המתנה המסורתית לחג: מארז שלוש גבינות סקי 250 גרם בקופסת פלסטיק שניתנת במתנה. מחיר מומלץ לצרכן: 20.85 שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מוצרי החג של שטראוס, אין חידושים מסעירים
צילום: שלומי ארביב
שתי גבינות לכבוד החג. טרה
צילום: יוסי כהן
מומלצים