שתף קטע נבחר

פלאפון נזכרה לחייב על חריגת גלישה אחרי כשנה

החברה החליטה לחייב לקוח שלה ביולי 2011, על חריגה מחבילת הגלישה מספטמבר 2010. הלקוח: "אפילו לא הסכימו לגלות לי בכמה חרגתי". אחרי פניית ynet בפלאפון ויתרו על החיוב ומסרו: "חברתנו זכאית לקבל תשלום בגין חריגות אלה"

ביולי 2011 זיו מזרחי, קופירייטר בן 25, גילה לראשונה שהוא בעל חוב לחברת פלאפון. הוא קיבל כרגיל חשבונית חודשית מהחברה, אך הפעם נכלל בה משפט משונה: "בחשבונית זו מופיע חיוב על סך 360.64 שקל, בגין שימוש בשירותי גלישה סלולרית במהלך מספטמבר 2010, אשר עליהם טרם חויבת"

 

 

כיוון שלטענתו הוא משלם את כל החשבוניות שלו בזמן, והרי לחברות הסלולר במילא יש זרוע ישירה לחשבון הבנק של מנוייהן, הוא לא הבין איך פלאפון החליטה לגבות ממנו כספים ביולי 2011 על חוב שהיא עצמה שכחה לכאורה לגבות בספטמבר 2010. זיו טוען שלא קיבל קודם לכן שום התרעה על חוב. ויותר מכך: הוא כבר מזמן לא גולש דרך פלאפון.


כדי לברר את מהות החוב, זיו יצר קשר עם המוקד הכספי ועם מוקד שירות הלקוחות של פלאפון. "ביליתי שעה וחצי במצטבר בהמתנה, ובמהלך ההמתנה, השיחה גם ניתקה, אבל בסוף הגעתי לנציג בחברה", סיפר ל-ynet.  

 

"בפלאפון טוענים שבין אוגוסט לספטמבר 2010 הם לא גבו את מלוא הסכומים בגין שירותים של אינטרנט סלולרי, שירות שכיום אני כבר מנותק ממנו. הנציגה אמרה שזו גבייה שנשלחה החודש לעשרות לקוחות". כלומר לפי פלאפון, מדובר בטעות של החברה ולא בתשלום שזיו התחמק ממנו.

 

"שאלתי את הנציגה בגין איזה נפח גלישה הם גובים ממני 360 שקל"? מספר זיו. "היא ענתה שאי אפשר לומר, צריך להוציא עבור זה פירוט שיחות. אמרתי לה שזו בכלל תעבורת נתונים בקילו בייטים. והיא אמרה שאי אפשר לבדוק, בשל ענייני צנעת הפרט. ככה גובים ממך כספים בלי שתדע על מה ולמה. אני שוקל הפגנת יחיד מול בית פלאפון בגבעתיים".

  

"אין מחלוקת: הלקוח חרג מחבילת הגלישה"

זיו טוען שלמרות שהוא לקוח ותיק של פלאפון, הוא מזמן ויתר על שירותי הגלישה שלה. "ויותר מכך, החיוב הוא מהתקופה בה חבילות הגלישה היו מוגבלות. כיום זה שירות ארכאי, החברות כבר לא מגבילות חבילות גלישה. מה גם שאני כבר לא לקוח אינטרנט סלולרי של סלקום, אלא של אורנג'.

 

"לכן אני חושב שבעידן בו קל יותר לעבור מרשת לרשת, זה די טיפשי שלא לומר הזוי מצד חברת סלולר לדרוש מלקוח חוב אמורפי בגין שירותים שהוא צרך בשנה שעברה. 

 

וכשהוא מבקש לקבל פירוט בגין היקף השירותים שלכאורה צרך, והם מסרבים לחשוף אותם בגלל צנעת הפרט, זה מצטייר כקפריזה שרירותית. שלא נדבר על הכרוניקה של השירות הגרוע".

  

בעקבות פניית ynet בחברה החליטו לוותר על הגבייה "לפנים משורת הדין" ומסרו בתגובה: "במסגרת בקרות שנעשות בפלאפון מעת עת, זוהה כי הלקוח לא חויב בגין חריגות גלישה שביצע בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2010 בסך כולל של 360 שקל. אין מחלוקת כי הלקוח אכן ביצע שימושים החורגים מנפח חבילת הגלישה אליה הצטרף וכי חברתנו זכאית לקבל תשלום בגין חריגות אלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
קבל חשבון גלישה למרות שכבר אינו גולש דרך פלאפון
צילום: shutterstock
מומלצים