שתף קטע נבחר

מי עדן: שלמי 3,000 שקל על אי החזרת כדים

הידעתם? אם לא תחזירו למי עדן כדים ריקים - תשלמו קנסות. דנית חויבה באלפי שקלים - 44 שקל לכד. רחל עזבה אחרי 17 שנה ורק אז נטען שלא החזירה כד אחד מדי שנה. למה לא מיידעים מראש על הקנס בשירות המכירות ולמה מחכים שנים כדי לגבות? מי עדן: "תיזכרנו את הלקוחות להשיב כדים ריקים"

דנית היתה עד לאחרונה לקוחת מי עדן. אחרי שהחליטה לעזוב את החברה קיבלה הפתעה לא נעימה בפירוט האשראי שלה.

 

  • מי עדן נמכרה לקרן השקעות זרה

  • אלפי תושבי ר"ג קיבלו חשבון מים שגוי

 

"נדהמתי לגלות חיוב לא מוסבר של 3,079 שקל מחברת מי עדן", סיפרה. "ב-3 שנים האחרונות הזמנתי 2-1 כדים בחודש לביתי בעלות של 30 או 60 שקל. וכל חודש קיבלתי חשבונית עם חיוב.

 

"כששאלתי את מי עדן מדוע חייבו אותי בסכום הזה, הם ענו לתדהמתי שמדובר בצבירה של כדים ריקים שלא החזרתי. לא החזרתי את רוב הכדים, כי לא תמיד הייתי בבית בעת החלוקה ועברתי דירה 3 פעמים, אז זמני החלוקה השתנו. לא היה לי מושג שחייבים להחזיר את הכדים הריקים. בכל מקרה, אין לי מה לעשות איתם, זרקתי את רובם לפחי מִחזור. הייתי מחזירה להם אותם בשמחה, אם במי עדן היו טורחים לעדכן אותי שהם עולים כסף. אף אחד לא עדכן אותי על כך במעמד חתימת החוזה.  

הפתעה בחשבונית. חיוב של אלפי שקלים ממי עדן ()
הפתעה בחשבונית. חיוב של אלפי שקלים ממי עדן
 

 

מהיכן צץ הסכום המנופח?

במי עדן מסרו לנו שהלקוחה לא החזירה את כל הכדים, למרות שבחוזה שלה נאמר מפורשות שעליה להחזיר את הכדים. בהחלט יתכן שאכן כך, אך מאיפה הומצא במי עדן הקנס המנופח של 3,079 שקל? למה אם כך מבקשים במי עדן פיקדון מראש ומדוע לא פנו אליה קודם לכן - בבקשה לתשלום החוב?

 

קודם כל, בדקנו מה אומרים למצטרפים חדשים בשירות המכירות של מי עדן. האם מזהירים אותם שאם לא יחזירו כדים ייקנסו? שהרי שם בעצם נסגרת העסקה, בלי שהלקוח רואה חוזה מול העיניים. 

 

נציג המכירות אמר לנו שמצטרף חדש משלם 50 שקל פיקדון על כדים. הוא לא אמר לנו מה קורה אם לא מחזירים כד, אלא אחרי ששאלנו. "את מניחה את הכדים הריקים בחוץ ומקבלת את הכדים המלאים בתמורה, גם אם את לא בבית", אמר.

 

ואם אני שוכחת לשים כדים ריקים בחוץ?

 

"המחלקים משאירים לך בכל מקרה את הכדים המלאים".

 

אז אני לא מקבלת שום תזכורת אם אני לא מחזירה את הכדים הריקים?

 

"יש תזכורת. המחלקים משאירים לך בכל חודש תעודת משלוח, שבה הם כותבים: 'השארנו שני כדים מלאים, לקחנו אפס כדים ריקים'".

 

ומה קורה אם שכחתי להחזיר כמה כדים?

 

"בסוף ההתקשרות בודקים אם החזרת את כל הכדים. אם לא החזרת, תשלמי 25 שקל על כל כד. בעבר גבינו 44 שקל על כל כד".

 

למה החברה לא שלחה התראות על אי החזרת כדים?

כלומר, מי עדן מספקת די תזכורות ללקוחות שעליהם להחזיר את הכדים הריקים, אך היא לא מודיעה להם מראש בהליך המכירה, או מדי חודש לאחר מכן, שאם לא יחזירו את הכדים – ישלמו קנס בסוף תקופת ההתקשרות וכן לא מפרטת את גובה הקנס.

 

דנית ככל הנראה לא החזירה 70 כדים. לטענתה לא קיבלה שום מכתב התראה ושום אזהרות במהלך השנים בהן היתה לקוחה. גם כשכבר גבו את הקנס, הם לא טרחו לפרט לה על מה ולמה, לטענתה.

  

17 שנים במי עדן - קנס על כד לכל שנה

דנית היא לא היחידה שקיבלה חיוב מפתיע על כדים שלא הוחזרו. סיפור דומה קרה ללקוחה אחרת בשם אסנת, תושבת אילת. היא מספרת: "אמא שלי היתה לקוחת מי עדן שאחרי 17 שנה ביקשה להתנתק. אחרי שעזבה, חייבו אותה ב-510 שקל על 18 כדים, 3 מתקני כדים ועוד 5 מתקני כוסות שלכאורה לא החזירה.

 

"כשביררה, אמרו לה שעליה לשלם על כד לכל שנה בה היתה מנויה. היא היתה בהלם. כל שנה היא לא החזירה כד אחד? איך זה יתכן, זה נשמע כמו בדיחה. היא אמרה להם: 'למה לא יידעו אותי על כך בסוף כל שנה? בנוסף, במהלך כל 17 השנה היה לי מתקן כדים אחד בלבד. זהו'. המחלק מכיר את אמא שלי אישית והוא יכול להעיד על כך. אמרו לה - נבטל לך 50% מהסכום אבל היא דורשת שיבטלו הכל".

 

הסיפור עם מי עדן לא נגמר באם. "אמרו לאמי שתדע שגם הבת שלה, כלומר אני, חייבת 16 כדים", היא מספרת. "אני לקוחה 12 שנה. התקשרתי לברר ואמרו לי: 'את לא חייבת 16 כדים, אלא 20 כדים'. אחרי שניסיתי להשיג מנהל במשך שבוע, כתבתי להם בפייסבוק ותוך 24 שעות חזר אלי מנהל. במקרה נפלתי על אחראי החלוקה שלנו, שיודע שאני לא חייבת דבר. ביטלו לי את החיוב, אך לא פיצו אותי על עוגמת הנפש שנגרמה. עכשיו אמא שלי מחכה לתגובה".

 

מה קורה בנביעות?

גם בנביעות, המתחרה היחידה של מי עדן בתחום הכדים, אומרים מראש ללקוחות שעליהם להחזיר לחברה את הכדים הריקים. אולם גם בנביעות צריך לדלות מנציגי המכירות את פרטי הקנס על אי החזרת כדים.

 

כששאלנו בחברה לגבי אופן החלוקה של הכדים, אמרה לנו הנציגה כי יש פיקדון של 75 שקל על כדים: "המחלקים מגיעים לכתובת, נותנים לך כדים מלאים ולוקחים את הכדים הריקים", אמרה.

 

למה מיועד הפיקדון?

 

"אם קורה משהו לכד, או שלא מחזירים כדים. בסוף השנה את מקבלת בחזרה את הפיקדון".

 

ואם שכחתי להחזיר כדים?

 

"את מתנהלת מול מנהל הקו. בפעם הראשונה לא יזכירו לך, בפעם השנייה והשלישית כן - כי צריך להיות סדר בדברים".

 

ואם בכל זאת שכחתי, פשוט לא מחזירים לי את הפיקדון או שגובים ממני קנס נוסף?

 

לנציגה לא היה מידע בנושא. אחרי שביררה, היא חזרה אלינו עם תשובה: "לפעמים קורה שיש פיקשוש של כד אחד על זה אנחנו לא גובים. על למעלה מכד אחד, תשלמי 20 שקל לכד".

 

אז למה הפיקדון?

 

"את הפיקדון תקבלי בחזרה. אם את רוצה יורידו את זה מהפיקדון".

 

תגובת מי עדן

ממי עדן נמסר בתגובה: "מי עדן עושה כל מאמץ להגיע אל לקוחותיה ולתת להם שירות איכותי ומקצועי, בכל עת ובכל זמן. במידה ובגמר ההתקשרות עם הלקוח, ישנם מוצרים השייכים לחברה ושלא הוחזרו בהתאם להסכם הלקוח - הוא מחויב כנגדן בעלות הפיקדון.

 

"חשוב להדגיש, כי כחברה נותנת שירותים, מי עדן מחויבת, כחלק מהחוזה להמשיך ולספק ללקוחותיה כדים כל עוד לא התקבלה בקשה מצד הלקוח לסיום ההתקשרות אך יחד עם זאת, נציגי החברה מבצעים פניות יזומות אחת לתקופה ומתזכרים את הלקוחות בהשבת הכדים הריקים.

 

"לגבי המקרים המובאים בכתבה, הרי שהלקוחות לא החזירו בסיום ההתקשרות עם מי עדן את המוצרים אשר סופקו להם, ואף על פי כן ולפנים משורת הדין אנו נבוא לקראת הלקוחות בשיחות עימן".

 

בעקבות פניית ynet, דנית תקבל הנחה של 50% בקנס. גם לכם יש תלונה? פנו אלינו 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מי עדן. כדים ריקים זה דבר יקר
מומלצים